Peugeot e-2008

Electric 136 CP 310 km

Calitate / Pret

4.0

E cât se poate de clar că un vehicul electric va avea un preț de achiziție mai mare decât al unuia convențional. Însă, este cât se poate de clar și că noul val de mașini electrice este mai accesibil decât mașinile cu zero emisii de acum câțiva ani. Spre exemplu, noul Peugeot e-2008 pornește de la 33.500 de euro. Cu banii aceștia, în urmă cu trei ani, cumpărai, în cel mai bun caz, un Zoe. În plus, acum clienții beneficiază și de o primă de la stat consistentă, lucru care nu se întâmpla atunci când au apărut primele electrice la noi în țară.

Deci, dacă scazi prima de aproape 10.000 de euro, poți să achiziționezi un e-2008 cu numai 23.500 de euro. Adică te apropii foarte mult de prețul versiunii diesel de 100 de cai putere și echipare GT Line (23.100 de euro). Echiparea standard a lui e-2008 include sistem automat de climatizare, senzori de parcare spate, selector pentru modurile de rulare (Eco/Sport), sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, funcție Hill Assist, faruri cu aprindere automată, geamuri față și spate acționate electric, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi laterale reglabile electric și încălzite, sistem de pornire fără cheie și volan îmbrăcat în piele.

E drept, dacă vrei un e-2008 cu o echipare superioară, trebuie să mai scoți ceva bani din buzunar. Un e-2008 Allure, ca cel testat de mine în Barcelona, pornește de la 35.400 de euro. Echiparea GT Line scoate din buzunar 37.400 de euro, iar vârful de gamă GT ajunge și la 39.000 de euro. Prin comparație, cel mai scump 2008 convențional, adică versiunea de 155 de cai putere benzină, cu echipare GT, ajunge la 28.000 de euro.

Dacă reținem valoarea de pornire de 33.500 de euro și aruncăm un ochi în segment, vedem că viitorul rival Mazda MX-30, micul SUV cu autonomie de numai 200 de kilometri, va porni de la 33.900 de euro pe piața din România. Despre Hyundai Kona electric nici nu poate fi vorba, întrucât versiunea cu 136 de cai putere și baterie de 39 kWh pornește de la 40.100 de euro. Doar Kia e-Soul s-ar putea dovedi un chilipir, dar el încă se lasă așteptat pe piața de la noi. 

  • Wait what?, joi, 09.04.2020 10:54

    "Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?

  • fan skoda, joi, 09.04.2020 11:06

    Foarte frumos testul ! Maisna este frumoasa. Ca design, partea frontala cu farurile ascutite este frumoasa la cam toate Peugeot-urile. Chiar daca pastreaza acelasi design, la cam toate modelele lor, le deosebesti, iar partea frontala este chiar foarte frumoasa. Era de asteptat sa nu aibe tractiune integrala. Niciun Peugeot nu are tractiune integrala. Este un mare minus. 310 km, cred ca sunt destui, desi era mai bine sa aibe 410 km. Capacitatea portbagajului chiar este mai mare decat ma asteptam. Interiorul nonconformist este burdusit cu tehnologie si gadget-uri. Este un interior interesant. De pret, ce sa zic, este scumpa, desi ai si prima de 10.000 de euro. Nu prea inteleg de ce nici macar pe 5008 nu ofera tractiune integrala. Videoclip-ul cu acest test, tot de Bogdan Mirica: youtube.com/watch?v=8sqSfeQiFlU&t=161s Masina este ok, dar se mai poate imbunatatii. Peugeot mai trebuie sa invete sa faca o masina. Inafara de design, nu este nimic special la ele, Si nu au tractiune integrala nici macar pe 5008.

  • ACE - Craiova, joi, 09.04.2020 11:33

    OBS. PEUGEOT cu motorizarea clasica, asociat cu safety pack a obtinut exact 5 (cinci) stele la testele EURONCAP 2019. Masina este O.K. pentru utilizare preponderent urbana. In rest KIA e-Niro si HYUNDAI Kona Electric cu baterie de 64 kWh sunt mai pretabile pentru deplasari extraurbane - chiar daca sunt mai scumpe cu circa 15-20%....

  • bogdanm, joi, 09.04.2020 13:27

    @fan Skoda Mulțumesc pentru comentariu și pentru link. @ACE - Craiova Știi tu ceva bine. Versiunea echipată cu pachetul de siguranță a obținut 5 stele. Cea echipată standard a obținut patru stele. Mersi de observație @wait what - Era o greșeală de formulare. Mersi.

  • adi_10, joi, 09.04.2020 22:07

    Cu tractiune 4x4 si o autonomie de peste 400km reali ar fi fost o masina cu vanzari record in materie de masini electrice. Arata foarte bine atat la interior cat si la exterior si are dotari multe si utile.

  • noxa 0, sâmbătă, 11.04.2020 08:43

    Peugeot cu această versiune va bifa doar pe listă . Pe drum, sub 1% nu se pune.

  • Kirotractor, duminică, 12.04.2020 09:32

    2008 nu a fost și nici nu e o mașină rea în noua declinare. Va fi deci un succes chiar dacă acu e mai scumpă decât concurența generalistă pe lina noii poziționări Peugeot cică *entry-premium*. Zic de versiunile normale fiindcă electricele rămân niște cazuri aparte, mult lăudate / discutate dar de puțini cumpărate fie și cu injustele stimulente, din motive inutil de repetat a mia oară. În orice caz, prețul mai mare, autonomia (teoretică oricum) cu 10% redusă și greutatea cu 100 kile peste a lui e-208 par argumente solide... anti-e-2008. Se va vinde însă bine taman fiindcă pică exact pe linia trendului *mehr Schein als Sein*, adică aparențele înaintea substanței -- de unde și lipsa f. explicabilă a măcar unei versiuni 4x4. Mai concret, interiorul tip Star Trek e realmente inovator și chiar îmi place. Ergonomic vorbind e însă un dezastru -- părerea mea, dar numai după ce am condus efectiv așa ceva, cu ceasurile bordului parțial ascunse de volanul ăla simpatic altfel ochiometric, dar inevitabil așezat pe genunchi, ca la o mașinuță-jucărie Luna Park. Stilul exterior e bineînțeles discutabil și n-am de gând să-i contrazic pe cei cărora le place. După mine însă noul 2008 e un rateu monumental și greu explicabil în raport cu noile 208 sau 508. Când/dacă oi avea timp vă pot argumenta și de ce. Acu mi-s ocupat să-i explic doamnei Tirca Maria că AM nu trimite Skode Fabia proaspete pe mail. Și vecinul netam-nissan mă întreabă ce-s alea 20 de BUTACI :-) măști și de ce costă 147 lei când la chinezi le iei cu 14, plus fiu-su Costel fan F1 nu înțelege cum și cînd tot revine p-aici Robert Kubica. Trăim vremi interesante, clar.