Calitate / Pret
E cât se poate de clar că un vehicul electric va avea un preț de achiziție mai mare decât al unuia convențional. Însă, este cât se poate de clar și că noul val de mașini electrice este mai accesibil decât mașinile cu zero emisii de acum câțiva ani. Spre exemplu, noul Peugeot e-2008 pornește de la 33.500 de euro. Cu banii aceștia, în urmă cu trei ani, cumpărai, în cel mai bun caz, un Zoe. În plus, acum clienții beneficiază și de o primă de la stat consistentă, lucru care nu se întâmpla atunci când au apărut primele electrice la noi în țară.
Deci, dacă scazi prima de aproape 10.000 de euro, poți să achiziționezi un e-2008 cu numai 23.500 de euro. Adică te apropii foarte mult de prețul versiunii diesel de 100 de cai putere și echipare GT Line (23.100 de euro). Echiparea standard a lui e-2008 include sistem automat de climatizare, senzori de parcare spate, selector pentru modurile de rulare (Eco/Sport), sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, funcție Hill Assist, faruri cu aprindere automată, geamuri față și spate acționate electric, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi laterale reglabile electric și încălzite, sistem de pornire fără cheie și volan îmbrăcat în piele.
E drept, dacă vrei un e-2008 cu o echipare superioară, trebuie să mai scoți ceva bani din buzunar. Un e-2008 Allure, ca cel testat de mine în Barcelona, pornește de la 35.400 de euro. Echiparea GT Line scoate din buzunar 37.400 de euro, iar vârful de gamă GT ajunge și la 39.000 de euro. Prin comparație, cel mai scump 2008 convențional, adică versiunea de 155 de cai putere benzină, cu echipare GT, ajunge la 28.000 de euro.
Dacă reținem valoarea de pornire de 33.500 de euro și aruncăm un ochi în segment, vedem că viitorul rival Mazda MX-30, micul SUV cu autonomie de numai 200 de kilometri, va porni de la 33.900 de euro pe piața din România. Despre Hyundai Kona electric nici nu poate fi vorba, întrucât versiunea cu 136 de cai putere și baterie de 39 kWh pornește de la 40.100 de euro. Doar Kia e-Soul s-ar putea dovedi un chilipir, dar el încă se lasă așteptat pe piața de la noi.
"Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?