Interior
Ca și în cazul lui e-208, interiorul este o armă de seducție foarte puternică. Dacă nu te-a cucerit exteriorul, atunci sigur o va face interiorul. Este unul dintre cele mai arătoase și mai bine lucrate din segment. Și mă refer aici și la rivalii cu versiuni convenționale. Senzația de bine este indusă de materialele de calitate, multe elemente din plastic moale, inserțiile cromate și zonele în care găsești piele sau plastic lucios.
Sigur că există și locuri unde plasticul e mai tare, în special în partea inferioară a planșei de bord. Dar nu o să interacționezi foarte mult cu acele zone.
Ergonomia rămâne bună, mai ales că Peugeot nu a declarat război total butoanelor. Au apărut unele tactile, dar nu e totul pierdut. Singura mea problemă rămâne legată de faptul că trebuie să apeși ferm pe butoane pentru a activa unele funcții.
Când vine vorba despre spații de depozitare, Peugeot e-2008 oferă foarte multe. Bine gândite, bine grupate, unele dintre ele chiar și bine ascunse. Este cazul lăcașului pentru telefon mobil, disponibil și cu încărcare prin inducție, ascuns în planșa de bord de o clapetă lucioasă. Ea se face una cu structura bordului atunci când este închisă. Există alte numeroase spații pe consola centrală și la nivelul portierelor.
Senzația de relaxare este completată de un set de scaune confortabile, care pot fi îmbrăcate în piele sau Alcantara. Pe locurile din spate ai surprinzător de mult loc la nivelul picioarelor și la nivelul capului. Vei găsi mai mult spațiu decât în Ford Puma și aproape la fel de mult ca în Nissan Juke. Singura problemă ar fi pragul destul de înalt, care poate crea o ușoară dificultate la urcare și coborâre.
Surprize foarte mari și în portbagaj, acolo unde o să descoperi incredibil de mult spațiu pentru un model electric. Sunt 405 litri, cu 30 mai puțin decât pe modelul convențional. Peugeot susține că ar fi vorba de o capacitate identică, însă asta depinde mult de echiparea modelului convențional și de alegerea unui sistem audio opțional Focal, cu subwoofer ascuns în portbagaj. Portbagajul are o buză de încărcare destul de înaltă, care te va forța să ridici anumite bagaje atunci când vrei să le scoți din portbagaj.
Comparat cu ce oferă rivalii din segment, Soul electric și Kona electric, e-2008 are un portbagaj mult mai încăpător. Antifonarea habitaclului este bună și descoperi acea atmosferă serenă pe care ți-o dorești într-un vehicul electric. Doar zgomotul de vânt poate tulbura liniștea la viteze de peste 120 de km/h.
"Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?