Peugeot 208

4.0
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 20 februarie

Viitor dinozaur

Până de curând era ceva normal să cauţi o subcompactă cu motorizare pe benzină de peste 1.4 litri. De când cu downsizing-ul, aceste unităţi sunt din ce în ce mai rare, fiind înlocuite de propulsoare turbo de cilindree mică sau trecute în rezervă pentru că sunt ceva mai gurmande.

Există şi excepţii la regulă, cum este noua generaţie a lui Mazda2, care aduce pe piaţă o unitate aspirată de 1.5 litri cu patru cilindri în linie. Aceasta ajunge să fie singurul model proaspăt lansat pe piaţă în segmentul modelelor de clasă mică cu motoare aspirate de peste 110 CP şi transmisie manuală. Noi am testat ultimul său competitor direct, Peugeot 208 1.6 VTI 120 CP, un viitor ”dinozaur”, care a fost eliminat din oferta comercială a mărcii franțuzești la începutul lunii februarie a anului 2015.

Varianta 1.6 VTI a lui Peugeot 208, subiectul testului nostru, era printre puţinele subcompacte de pe piaţă care încă mai erau oferite într-o versiune de cilindree atât de mare şi cu un nivel relativ ridicat al cailor putere. Sigur, există o versiune 1.2 turbo a lui Renault Clio care asigură acelaşi nivel de putere, mai mult cuplu motor şi un consum mai bun, dar nu o includem în comparaţia noastră deoarece nu poate fi cumpărată alături de o transmisie manuală.

Vorbim însă despre o alegere devenită excentrică, pe care s-ar putea să o vedem din ce în ce mai rar în ofertele dealerilor. Motorizarea aspirată de 1.6 litri în dotarea unui model de clasă mică. Să vedem cum se comportă această versiune a lui 208, la trei ani de la debutul pe piaţă și la finalul carierei comerciale, retrasă din lipsa apartenenței la norma Euro 6.

  • hazard, vineri, 20.02.2015 13:32

    M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))

  • gogu, vineri, 20.02.2015 14:11

    consumul real nu e rau deloc, zic eu

  • mishazaitev, vineri, 20.02.2015 14:16

    O piticanie, frumusica ce-i drept, nu zic ba, cu un motor pe benzina aspirat costa aproape 17 000 de euro, in timp ce despre VAG se spune ca ar face masini foarte scumpe .... In fine.... Strict referitor la motor eu cred ca asemenea motorizari ar trebui mentinute . Poate sunt eu marcat de nostalgia unui C2 VTS, cine stie. ...

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 15:25

    Io cred ca aveti ceva cu negativele: "Începând cu luna februarie a anului curent, această versiune nu se mai produce", serios? Si ce vina are producatorul ca va apucati voi sa retestati masina fix inainte de facelift?

  • Andy, vineri, 20.02.2015 16:18

    Corect lorinzi. Chiar nu vad rostul testului. Probabil ca mai au cateva pe stoc insa e aiurea. Baietii de la AM nu au avut ce testa si au zis sa puna ceva de umplutura.

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 21:38

    Fac fix ca cei de la EuroNCap cu Renault Megane, la sfarsit de cariera il retesteaza si logic ca il puncteaza mai mic, din moment ce intre timp devine depasit.

  • LauCalin, sâmbătă, 21.02.2015 01:15

    Atata timp cat e in productia de serie, cel putin teoretic inseamna ca se poate ridica la nivelul concurentei, inclusiv in privinta sigurantei. Cand intru in showroom consultantii de acolo imi spun cu mana pe inima ca acest 208 este la nivelul noii Fabia, Fiesat sau Mazda 2, asa cum si consultantii de la Renault imi spun ca Megane este la nivelul lui Golf, 308, Focus etc. Una e sa si inferior dpdv al confortului, spatiului interior, ergonomiei sau a materialelor folosite si alta e sa fi inferior dpdv al sigurantei. Deci asta e o scuza gen "iegzasta o explicatie".

  • xxx, miercuri, 25.02.2015 12:42

    208 trebuie sa-l inlocuiasca rapid, Fiesta, Polo si Clio 4 il mananca de viu