Peugeot 208
Viitor dinozaur
Până de curând era ceva normal să cauţi o subcompactă cu motorizare pe benzină de peste 1.4 litri. De când cu downsizing-ul, aceste unităţi sunt din ce în ce mai rare, fiind înlocuite de propulsoare turbo de cilindree mică sau trecute în rezervă pentru că sunt ceva mai gurmande.
Există şi excepţii la regulă, cum este noua generaţie a lui Mazda2, care aduce pe piaţă o unitate aspirată de 1.5 litri cu patru cilindri în linie. Aceasta ajunge să fie singurul model proaspăt lansat pe piaţă în segmentul modelelor de clasă mică cu motoare aspirate de peste 110 CP şi transmisie manuală. Noi am testat ultimul său competitor direct, Peugeot 208 1.6 VTI 120 CP, un viitor ”dinozaur”, care a fost eliminat din oferta comercială a mărcii franțuzești la începutul lunii februarie a anului 2015.
Varianta 1.6 VTI a lui Peugeot 208, subiectul testului nostru, era printre puţinele subcompacte de pe piaţă care încă mai erau oferite într-o versiune de cilindree atât de mare şi cu un nivel relativ ridicat al cailor putere. Sigur, există o versiune 1.2 turbo a lui Renault Clio care asigură acelaşi nivel de putere, mai mult cuplu motor şi un consum mai bun, dar nu o includem în comparaţia noastră deoarece nu poate fi cumpărată alături de o transmisie manuală.
Vorbim însă despre o alegere devenită excentrică, pe care s-ar putea să o vedem din ce în ce mai rar în ofertele dealerilor. Motorizarea aspirată de 1.6 litri în dotarea unui model de clasă mică. Să vedem cum se comportă această versiune a lui 208, la trei ani de la debutul pe piaţă și la finalul carierei comerciale, retrasă din lipsa apartenenței la norma Euro 6.
M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))