Motor / Transmisie
Motorizarea 1.6 VTI de sub capota lui Peugeot 208 este cuplată unei transmisii manuale cu cinci trepte care transmite puterea către roţile din faţă. Unitatea anunţă 120 CP la 6.000 rpm şi 160 Nm la 4.250 rpm. Valorile nu sunt tocmai impresionante având în vedere ce pot să facă unităţile create de producătorii care au abordat downsizing-ul pentru fiecare motorizare din ofertă, dar sunt superioare celor asigurate de rivalul său principal, Mazda2 1.5 SkyActiv-G.
Transmisia cu cinci trepte este etajată pentru a obţine o economie de carburant favorabilă, nu pentru performanţe deosebite, dar o unitate cu şase rapoarte ar fi putut să salveze situaţia pentru 208 în varianta 1.6 VTI. Timoneria are o cursă relativ lungă, la fel ca la toate modelele Peugeot şi Citroen pe care le-am întâlnit până acum, dar măcar mecanismul de operare este precis.
Propulsorul este silenţios la ralanti, dar se face auzit în habitaclu după 3.500 rotaţii pe minut. Tot pe atunci începe să scoată colţii, dar etajarea transmisiei ne arată că resursele motorizării ar putea mai mult dacă nu erau rapoartele atât de lungi. În orice caz, maşina este fâşneaţă în primele patru trepte şi se dovedeşte un companion plăcut în orice regim de turaţie. Unitatea se comportă agreabil pentru cerinţele anului 2015, deşi nu este campioană la cifre.
Celebra zicală americană "there's no replacement for displacement" nu îşi are locul aici, propulsorul din dotarea acestei variante a lui 208 neavând nicio bătălie câștigată în faţa competitorilor care au abordat o politică de downsizing.
M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))