Consum
Din păcate, lipsa celei de-a şasea trepte şi lipsa unui sistem Start-Stop nu aduc un consum bun pentru 208 la nivel declarativ, deci modelul francez pierde semnificativ în faţa rivalilor din segment.
Această variantă a lui Peugeot 208 anunţă un consum mixt de 5.8 litri la sută. Singurul său rival direct echipat cu o motorizare aspirată de 1.5 litri, Mazda2, anunţă un consum mixt de numai 4.9 litri la sută. Cea mai bună valoare din segment pentru o maşină de clasă mică cu peste 120 CP îi revine lui Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost 125 CP, cu 4.3 litri la sută. Aceasta este egalată de Nissan Micra 1.2 DIG-S, un model de 98 CP echipat cu un motor supraalimentat cu un compresor mecanic, singurul din segment care alege acestă soluţie. Modele precum Opel Corsa şi Volkswagen Polo asigură şi ele valori mai bune în variante comparabile.
Diferenţa de consum dintre Fiesta şi 208 în versiunile comparate se reflectă şi la emisiile de CO2, cele 35 de grame în minus ale lui Fiesta 1.0 EcoBoost fiind suficiente încât să-l încadreze în lista modelelor care emit mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.4 litri la sută într-un regim ecologic de conducere. Dacă ne grăbim, consumul urcă la 8.5 litri la sută. În regim extraurban, consumul obţinut este de 5.3 litri la sută, realizat respectând normele legale de viteză.
Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a cincea, turometrul afişează 3.700 rpm şi consumul se stabilizează la 7.1 litri la sută.
M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))