Consum
Ca să se asigure că 208 o să fie cât mai eficient, Peugeot a gândit o aerodinamică activă, a pregătit o podea aproape plată, a instalat anvelope clasa A de eficiență și a creat o suspensie optimizată aerodinamic. Iar eforturile nu au fost în zadar.
Dacă dieselul a consumat cel mult 6.1 litri la 100 de km, oricât de tare am mers pe autostradă, benzina a fost ceva mai gurmandă. Însă nu cu mult. Undeva între 6.5 și 7 litri/100 de kilometri. În comparația aceasta trebuie să luați în calcul și faptul că motorul de 130 CP este disponibil doar cu transmisia automată.
În fișa tehnică, Peugeot anunță un consum mixt, calculat în regim WLTP, de 5.7 litri/100 de km. Este o valoare cinstită, care cred că se apropie destul de mult de realitate în situația în care optezi pentru modul de rulare Eco.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Renault Clio, disponibil doar cu motorul pe benzină de 90 de cai, fără automată, promite un consum mixt de 5.2 litri/100 de km. Deci o valoare apropiată, chiar dacă e departe de a oferi aceleași resurse. Un Suzuki Swift cu motorul de 140 CP și cutie manuală promite 5.6 litri/100 de km, însă în regim NEDC, care prin tradiție este ceva mai "optimist" conform testelor oficiale.
Volkswagen Polo și motorul său de 115 CP cu DSG promit un consum de 6.1 litri în regim WLTP. Skoda Fabia și Seat Ibiza, echipate cu motorul de 110 CP benzină și cu DSG, promit sub 5 litri la 100 de km, însă în regim NEDC. Același lucru este valabil și pentru Ford Fiesta și motorul Ecoboost de 125 CP.
E corect, deci, să susținem că 208 stă undeva la mijlocul plajei de consumuri oficiale anunțate de constructori.
Mie mi se pare extrem-extrem de inghesuita in fatza. Cel putin din poze. Nu stiu... e chiar "mini". Cred ca pentru domnisoare doar poate fi o alternativa. Clio prin comparatie mi se pare mult mai mare.