Motor / Transmisie

4.0

În prezent, pe piața din România există 3 motorizări disponibile. Și par să satisfacă toate cerințele. Avem un hibrid clasic de 136 de cai putere, avem un Plug-in Hybrid cu 195 de cai putere și, versiunea despre care vorbeam mai sus, adică electricul de 210 cai putere, pe care l-am și testat la Nisa. Vor mai exista alte două versiuni electrice, una sportivă cu 4x4 (326 de cai) și una dedicată distanțelor lungi (Long Range cu 231 de cai).

Dar să ne ocupăm de electricul entry-level. Acesta vine la pachet, pe lângă cei 210 cai, și cu un cuplu motor de 345 de Nm, destul de bine pe hârtie. Însă, tot pe hârtie descoperim și faptul că mașina cântărește 2.1 tone, deci este neașteptat de grea pentru segmentul acesta. E drept, are și o baterie generoasă.

În realitate, cei 210 cai putere se simt la limita motorizării corecte. Mașina se descurcă bine la viteze de drum național și în limitele de viteză pe autostradă. Însă, după un anumit moment, bagajul de resurse pare că se golește. Totul depinde și de modul de rulare ales, pentru că mașina dispune de resurse diferite: dacă ești în Eco ai doar 170 de cai și 270 de Nm, dacă ești în Normal ai doar 190 de cai și 300 de Nm, iar dacă selectezi Sport ești răsplătit cu ceea ce scrie în fișa tehnică: 210 cai putere și 345 de Nm.

După mine, modul Normal este destul de anemic dincolo de oraș. Mai ales dacă vei încărca bine mașina cu bagaje și pasageri. Tocmai de aceea, dacă vrei să simți dinamica unei mașini electrice, trebuie să apeși Sport. Lucrurile se întâmplă alert și te bucuri de un crossover fâșneț, gata să îți ofere un bagaj de resurse decent pentru a efectua unele depășiri.

  • Andrei, marţi, 16.07.2024 17:50

    Superbă mașina. Poate mai puțin plafonul plonjat care mănâncă din portbagaj, dar presupun că ajută la eficiență. Interiorul e de pe alta planetă comparat cu orice din clasă, inclusiv de la "premium". Anul viitor apare versiunea cu autonomie 700km, care în mod sigur va intra pe lista scurtă pentru noi.

  • ds, marţi, 16.07.2024 21:14

    E, uite că și suv-urile coupe pot fi frumoase. Fostul 3008 de 2 litri diesel era o încântare la drum lung, sper că și-au păstrat obiceiurile.

  • Andrei, marţi, 16.07.2024 21:32

    Ds, am urmărit multe review-uri. Ținuta de drum nu pare a fi grozavă, nici suspensia și e foarte grea. Greutatea afectează partea dinamica. Varianta cu baterie mai mare o să fie și mai grea, cu siguranță se va simți pe drumuri cu serpentine. Dar ca masina de familie cred ca e perfectă, 700km (teoretic) e mai mult decât suficient pentru orice drum facem noi în familie, sau eu singur. 5008 e mai spațioasă și are un portbagaj mai util pentru familie dar noi ne gândim sa renunțăm la a avea o mașină separată pentru călătoriile cu copiii. Iar 5008 e prea mare pentru străzile unui oraș medieval, unde locuim noi.

  • SF, marţi, 16.07.2024 22:03

    Fatza e foarte urata. Restul e ok-ish

  • George Simion, marţi, 16.07.2024 23:44

    inca un dulap inutil!

  • SF, marţi, 16.07.2024 23:45

    @ George Simion AUTOBEZ

  • oricine, miercuri, 17.07.2024 08:37

    Noi românii am renunțat de vreo 30 de ani la mileuri sub televizor și pește deasupra (dacă ecranul era mai gros probabil că îl puneau). Nu am să înțeleg niciodată cum poți să faci un lucru frumos și la urmă să pui cârpe pe bord și alea din blugi reciclați de la boschetari. Cât despre greutate care pare mare de fapt este normală pentru electrice că BMW iX1 și Mercedes EQA cam tot pe acolo se învârt.

  • M, miercuri, 17.07.2024 09:52

    Am pipait putin masina asta la Eurial in Bucuresti si pot spune ca estetic este frumoasa, dimensiunile ei te trimit cu gandul la o clasa mai mare si este o varianta de luat in calcul pentru doritorii de astfel de masini. Face parte din trendul actual de efeminizare a masinilor, de tehnologizare IT masiva si de melanj intre masinile de masa si cele premium. Ce nu mi-a placut la interior este ecranul ala mare care nu este integrat in bord ci este ca un evantai mare in fata soferului, multe plastice stralucitoare pline de urme, amprente etc si materialul textil dubios gri deschis de pe bord care se intinde pana la cotiera si care in timp se va imbiba de praf, transpiratie si creme de maini, deci pete si greu de curatat. Bordul este mai frumos si mai ergonomic ca la vechiul 3008, au scapat de clapete iar schimbatorul de viteze e cool, pe bord. Si alti producatori auto au avut material textil pe bord dar au renuntat la el- acum imi vine in minte Chevrolet Cruze. Iar pretul sare bine de 50k. Nu am condus-o asa ca ma abtin de la alte comentarii. Totusi, o masina frumoasa.

  • PMC, miercuri, 17.07.2024 11:10

    Ah, asta e Pejoul de 50.000 de eur. Bine. Pass :)

  • @sărăkie de la 11 și 10, miercuri, 17.07.2024 12:38

    Acri strugurii, ă? Nu că vreodată în viața ta ai avea bani de așa ceva. Stai cuminte că tot de jafuri la mâna paișpe ai parte. Diesel-fumigene, neapărat.

  • @cocalar hAUR, miercuri, 17.07.2024 14:33

    N-ai tu 50.000 euro și oricum ar râde șatra de tine dacă te-i afișa în pejo. Cine a mai pomenit barosan cu pejo??

  • un cetatean, miercuri, 17.07.2024 20:20

    Din profil este leit silueta unui X4, care ala este o hidosenie inutila pentru cocalari, dar 3008 este cool, superba, frumoasa, wtf ? Acest gen de caroserie este inutila indiferent de marca .

  • Andrei, miercuri, 17.07.2024 21:57

    Spre deosebire de X4 aici ai loc în spate și dacă ai mai mult de 1.6m pentru ca plafonul plonjează mai târziu.

  • @prostovani electrici, joi, 18.07.2024 18:49

    Bordul se mai zgârie din n motive, materialul ăla de chiloți se rupe. N-aș zice că am 50k pe card, dar să-i dai pe o plesneală ridicolă și s-o compari cu x4, struguri și alte lipsuri ale prostovanilor electrici nu se face. :)))))))) P.S. Cum e să tot comentați despre săraci în timp ce conduceți 208?!? :)))))))))

  • Andrei, joi, 18.07.2024 20:53

    Masinile astea cu gheare de ''leu'' si grile larg cascate se chinuie sa se tina de o compacta termica mai rasarita. Spatele ala arata de parca designerii s-au razgandit de trei ori pana l-au creat.

  • GabiA, sâmbătă, 20.07.2024 12:39

    Trebuie sa fii complet neinspirat ca sa dai 50k pe un cazan de Pejo, cand la banii acestia iti poti lua un X1 xDrive.

  • Syl, marţi, 23.07.2024 11:37

    singura motorizare non plug-in/electrica (in caz ca nu ai unde incarca, adica un procent de vreo 90% dintre romani) e un motoras de 1.2 136cp :) 0-100 in 10.2 sec, reprize 60-130 km/h mediocre. Numai leu nu e :) chiar sunt curios sa vad cati vor da 39k euro pe un GT Line cu motor 1.2 de 136cp.

  • PMC, joi, 15.08.2024 08:23

    As dori sa atrag atentia pe aceasta cale tuturor celor care se gandesc la o pocnitoare electrica_ca cea din articol (si nu uit sa-i amintesc si pe cei 2 buc. retarzi care-mi urmaresc fiecare scriere de pe AM ca sa raspunda ceva idiotic asa ca ei :))) ca la 50.000 iti iei noul Audi A5 cu dotari extra de 7000 de eur. La alegere. Rezulta ca trebuie sa suferi de manifestari de spectru autist ca sa alegi Pejeul cu baterii. O zi buna va doresc! :)