Motor / Transmisie
În prezent, pe piața din România există 3 motorizări disponibile. Și par să satisfacă toate cerințele. Avem un hibrid clasic de 136 de cai putere, avem un Plug-in Hybrid cu 195 de cai putere și, versiunea despre care vorbeam mai sus, adică electricul de 210 cai putere, pe care l-am și testat la Nisa. Vor mai exista alte două versiuni electrice, una sportivă cu 4x4 (326 de cai) și una dedicată distanțelor lungi (Long Range cu 231 de cai).
Dar să ne ocupăm de electricul entry-level. Acesta vine la pachet, pe lângă cei 210 cai, și cu un cuplu motor de 345 de Nm, destul de bine pe hârtie. Însă, tot pe hârtie descoperim și faptul că mașina cântărește 2.1 tone, deci este neașteptat de grea pentru segmentul acesta. E drept, are și o baterie generoasă.
În realitate, cei 210 cai putere se simt la limita motorizării corecte. Mașina se descurcă bine la viteze de drum național și în limitele de viteză pe autostradă. Însă, după un anumit moment, bagajul de resurse pare că se golește. Totul depinde și de modul de rulare ales, pentru că mașina dispune de resurse diferite: dacă ești în Eco ai doar 170 de cai și 270 de Nm, dacă ești în Normal ai doar 190 de cai și 300 de Nm, iar dacă selectezi Sport ești răsplătit cu ceea ce scrie în fișa tehnică: 210 cai putere și 345 de Nm.
După mine, modul Normal este destul de anemic dincolo de oraș. Mai ales dacă vei încărca bine mașina cu bagaje și pasageri. Tocmai de aceea, dacă vrei să simți dinamica unei mașini electrice, trebuie să apeși Sport. Lucrurile se întâmplă alert și te bucuri de un crossover fâșneț, gata să îți ofere un bagaj de resurse decent pentru a efectua unele depășiri.
Superbă mașina. Poate mai puțin plafonul plonjat care mănâncă din portbagaj, dar presupun că ajută la eficiență. Interiorul e de pe alta planetă comparat cu orice din clasă, inclusiv de la "premium". Anul viitor apare versiunea cu autonomie 700km, care în mod sigur va intra pe lista scurtă pentru noi.