Consum
Așa cum vă spuneam, o mare parte din masa totală este dată de bateria generoasă, de 520 de kilograme, instalată pe noua platformă medie Stellantis. Spre deosebire de vechile modele electrice din grup, noul Peugeot 3008 a inversat lucrurile. Mai exact, platforma a fost creată pentru a găzdui mașini electrice și mai apoi adaptată să primească și propulsoare termice.
Asta ne aduce o eficiență mai bună, o compartimentare eficientă și o autonomie super generoasă, de 527 de kilometri în ciclu mixt. Bateria are o valoare netă de 73 de KWh și promite să vindece pe toată lumea de anxietate.
Consumul înregistrat de mine, pe drumurile sinuoase de pe lângă Nisa, a fost de aproximativ 20 kWh/100 de km. Însă, în fișa tehnică Peugeot promite o valoare ideală de 17 kWh/100 de km. Dacă o să ții cu casa (a se citi „cu bateria”) și folosești modul Eco, precum și padelele din spatele volanului (ele reglează nivelul de recuperare), atunci autonomia are șanse mari să te impresioneze.
Peugeot promite să impresioneze și atunci când vine vorba despre încărcare. Fiind vorba despre o platformă nouă (însă tot la 400V), 3008 poate trage maxim 160 de KW de la o priză rapidă. De la o priză AC avem o capacitate standard de 11 kW și una opțională de 22 de kW. Așadar, premize bune pentru timpi reduși la stațiile de încărcare.
Rămâne de văzut și cum se comportă sistemul de management al bateriei, pe care n-am avut ocazia să-l testez, întrucât n-am încărcat pe traseu.
Superbă mașina. Poate mai puțin plafonul plonjat care mănâncă din portbagaj, dar presupun că ajută la eficiență. Interiorul e de pe alta planetă comparat cu orice din clasă, inclusiv de la "premium". Anul viitor apare versiunea cu autonomie 700km, care în mod sigur va intra pe lista scurtă pentru noi.