Interior
Peugeot 3008 a evoluat mult față de vechea generație. Observi asta mai ales în interior. Acolo vei vedea că lucrurile au fost mult simplificate și chiar există asemănări cu Porsche. Nu săriți! Am vrut să zic doar că levierul transmisiei a fost mutat pe planșa de bord, la fel ca la Cayenne sau Taycan.
Asta a eliberat mai mult spațiu pe consola centrală, unde avem acum o mulțime de spații de depozitare. Planșa de bord a căpătat un aer mult mai futurist, mulțumită ecranului curbat de 21 de inch, și a fost îmbrăcată într-un material textil. Plasticul rămâne prietenos în părțile superioare, însă scade în calitate pe măsură ce pipăi mai jos.
Ergonomia are nevoie de acomodare. Ca, de altfel, majoritatea interioarelor venite din Franța. Bineînțeles că butoanele sunt aproape de domeniul trecutului. Există câteva scurtături pentru climatizare, tactile, cu răspuns haptic, mutate pe consola centrală, imediat sub ecran. Tot pe consola centrală avem un spațiu uriaș pentru pahare, ascuns de o clapetă. Cotiera vine acum cu o deschidere dublă, ca la modelele premium.
Postul de conducere păstrează aceeași arhitectură, botezată acum mulți ani i-Cockpit. Mai exact, șoferul privește pe deasupra volanului instrumentarul de bord digital. Însă, acum e ceva mai bine, pentru că ecranul a fost înălțat și îți găsești mai ușor poziția cu o vizibilitate favorabilă. Nu pot să nu critic, însă, zonele tactile de pe volan, care au luat locul butoanelor. Asta, deși, Volkswagen a decis să se întoarcă la clasicele butoane pe volan, după ce a primit plângeri din partea clienților. Or fi francezii făcuți din alt aluat, cine știe.
Pe locurile din spate, Peugeot 3008 oferă cam 69 de centimetri la nivelul picioarelor. E o valoare decentă, însă există mașini mai spațioase în acest segment, cum ar fi Skoda Karoq sau Volkswagen Tiguan. La nivelul capului, spațiul este și el decent. Aș avea de făcut și o precizare privind deschiderea ușilor spate, pe care aș fi vrut-o mai amplă.
Portbagajul are un hayon acționat electric și o capacitate de 520 de litri. Dacă optați pentru versiunea electrică cu două motoare, capacitatea acestuia scade la 470 de litri.
Superbă mașina. Poate mai puțin plafonul plonjat care mănâncă din portbagaj, dar presupun că ajută la eficiență. Interiorul e de pe alta planetă comparat cu orice din clasă, inclusiv de la "premium". Anul viitor apare versiunea cu autonomie 700km, care în mod sigur va intra pe lista scurtă pentru noi.