Peugeot 3008 GT

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6

Consum

4.5

Segmentul SUV-urilor compacte este unul din ce în ce mai popular în ultimii ani, aproape fiecare marcă de pe piață asumându-și o poziție în clasă. Mai mult sau mai puțin cu succes.

În momentul în care ne referim însă la rivalii direcți ai lui Peugeot 3008 GT, adică la SUV-urile compacte diesel de 175-190 CP care oferă cutie automată, lista se restrânge destul de mult, doar 8 mașini din segment reușind să ajungă la aceste cifre.

Problema apare în faptul că toate acestea au tracțiune integrală standard, dar Peugeot 3008 n-o oferă nici măcar opțional. Iar asta înseamnă că următoarele comparații directe pe consum și performanțe (care vin la capitolul următor) vor avantaja modelul francez. O "reglăm" însă din nota oferită de Automarket la aceste capitole.

De fapt, asta se vede imediat foarte ușor comparând consumurile medii anunțate de constructori. Pentru că, la doar 4.8 litri/100 km, Peugeot 3008 este cel mai frugal model pe care-l poți cumpăra în acest segment. Normal, avantajul consumului este realizat cu riscul dezavantajului la nivel de tracțiune.

În rest, celelalte modele din segment se laudă cu cifre medii mixte de peste 5.0 litri. Seat Ateca 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.2 litri, la fel ca Ford Kuga facelift 2.0 TDCi de 180 CP. urmează Mazda CX-5 facelift, care deli are motor mare, de 2.2 litri, scoate doar 5.5 litri/100 km. Noul VW Tiguan 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.7 litri/100 km, iar frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, ambii cu motor diesel de 2.0 litri și 185 CP, urcă la peste 6.3 litri/100 km.

Trecând peste comparațiile care în contextul dat sunt ușor irelevante, Peugeot 3008 GT ne-a demonstrat că scoate între 6.0 și 6.5 litri/100 km în regim de rulare extraurban. O valoare absolut decentă pentru un diesel de 180 de cai putere montat pe un SUV compact care are doar 1465 de kilograme, deci este cu cel puțin 150 mai ușor decât celelalte modele comparabile. Asta în special datorită (sau din cauza, depinde cum privești lucrurile) lipsei sistemului de tracțiune integrală.

  • Scrooge, luni, 24.04.2017 12:23

    cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))

  • Integrala, luni, 24.04.2017 12:33

    Mestere, Mai aveai putin si introduceai "integrala" si la capitolul Vizibilitate. Pentru noi, cei ce nu ne dorim tractiune integrala, cam care ar fi nota pe care ai acorda-o? O zi minunata!

  • mircea, luni, 24.04.2017 13:41

    @Integrala Asta e nota pentru 4x2. Cu 4x4, ar fi fost probabil mai mare. Așa se calculează, nu invers :)

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:18

    Referitor la afirmatia : "Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. " ...consider ca atat MPV cat si SUV au viitor. Aceeasi platforma tehnica, acelasi design nonconformist, la aceeasi bani, dar mai mult spatiu (+10cm la ampament) se regaseste la firma sora la modelul Citroen C4 Picasso, (respectiv 5008 vs C4 Grand PIcasso) care este o alternativa mai practica si mai flexibila. Argumentul pietii: In Europa s-au vandut in 2016 aproape 900k de monovolume, fata de 1300k SUV. Trei ani la rrand Picasso a fost cel mai vandut MPV de clasa compacta cu cca 100k unitati /an. vezi http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-mpv-segment/ http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-crossover-segment/ Argumentul specialistilor "Car of the Year" pt monovolume se regaseste in locul 4 pt Citroen Picasso in 2014. vezi http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2014_1/coty

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:27

    Pe cand un drive test cu C4 GRAND PICASSO cu facelift 2016, motorizare 2.0 HDI, cutie automata, campionul vanzarilr in clasa MPV compacte in Europa ? sau macar un comparativ cu Peugeot 5008 ?

  • zuzu, luni, 24.04.2017 15:00

    O masina echilibrata cu in aspect f placut. In multe teste ziaristii au observant micile minusuri dar nu sunt atat de pregnante incat sa determine punctaje scazute drastic fata de competitor(in special Tiguan).

  • mircea, luni, 24.04.2017 15:13

    @arhitect 1. Noul Peugeot 5008 e transformat și el din monovolum în SUV, deci comparațiile se vor face de acum cu Nissan X-Trail și Mitsubishi Outlander, nu cu C4 Grand Picasso. 2. În rest, vânzările gamei C4 Picasso / Grand C4 Picasso au coborât de la 185.000 (2008) la 106.000 (2016). În schimb, vânzările SUV-urilor cresc constant pe toate segmentele.

  • Sorin, luni, 24.04.2017 15:45

    Ce mica -i lumea! Azi dimineata m-am intalnit cu B 112 PGT in trafic, pe Splaiul Unirii. Brunetica draguta la volan, ce pot sa zic! :) Aproape la fel de draguta ca si masina...

  • hazard, luni, 24.04.2017 16:06

    @Sorin si cam cate stele dai brunetei? Hmmm, mai bine nu raspunde, pari deja cam partinitor, ca si testele de pe aici ;)

  • vianu, luni, 24.04.2017 16:47

    chederu'...da' chederu era bine pus? adica o masina de 30'j de mii tre sa aiba tabla vopsita la interior acoperita, nuuuu?...

  • mog, luni, 24.04.2017 18:24

    daca nu vrei/nai nevoie de transmisie integrala pe un SUV atunci n ai nevoie de de el si l cumperi degeaba pt ca esti bine merci si cu un break de clasa medie

  • Ovidiu, luni, 24.04.2017 22:44

    O masina inutila. Scumpa si inutila, de la un producator recunoscut pentru lipsa de fiabilitate. Trebuie sa ai curaj nu gluma sa cumperi asa ceva.

  • Anonim, marţi, 25.04.2017 10:03

    O masina exagerat de scumpa cu un interior total alandala ceasuri de bord puse invers , un volan mic tesit caraghios o vizibilitate proasta in spate cutie de viteze din alt film si in final e doar un Peugeot o marca care nu exeleaza in fiabilitate plus o depreciere masiva dupa 3 ani nu primesti nici jumatate din valoarea masinii de noua . Dar vb aia fiecare cu gustul lui si pe banul lui decide ce este bine si ce nu .

  • Sorin, marţi, 25.04.2017 11:24

    voi astia 2 ultimii sunteti din ciclu ...am auzit ca volcsvagan e cea mai tare masina dar nu o am nici p-aia ... cat despre fiabilitate, habar n-aveti pe ce lume sunteti ... vedeti ca internetul exista pt INFORMARE...din pacate, probabil o limba straina chiar va e straina, sa puteti citi niste documentatii ... inainte de a comenta, macar faceti un drive-test ... e moca apropo... ca masina oricum nu vi-o permiteti vreodata

  • Zamfir, marţi, 25.04.2017 11:36

    Masina asta ma duce cu gandul la situatia cand ai o nevasta superba, dupa care toata lumea intoarce capul, si te invidiaza, dar de fapt tu stii ca te-ai procopsit cu o femeie frigida, care iti toaca banii si nu-ti aduce in pat nici o bucurie si pe care nici nu te poti baza la greu fiindca e labila psihic. Cam asa e si cu Peugeot-ul asta. Asta ca sa nu mai amintesc cum se comporta dupa cativa ani instalatia electrica la masinile frantuzesti...

  • Teo, marţi, 25.04.2017 15:08

    Pai, domn Zamfir... Eu chiar vreau sa o cumpar si n-am avut niciodata Peugeot. Acum ca ai deschis vorba, spune-mi daca tu ai avut si care au fost acele probleme electrice, proleme de labilitate, etc. Fa o fapta buna si ma salveaza de la o nenorocire sau daca nu da-mi ceva date positive despre marca in discutie. O zi buna!

  • Andi, marţi, 25.04.2017 15:43

    @Scrooge: Cum adica sa nu fie necesar? Vine mama si gateste sau cum? Eu personal imi gatesc singur dar nu cred ca toti barbatii sunt dispusi sa faca aceasta activitate. @Automarket: Ati acordat nota mai mare la chestia asta decat la noul Civic.... Nu cred ca putem foarte mare baza in sistemul vostru de punctare..

  • octav71, marţi, 25.04.2017 20:54

    Mai oamenilor! Voi intelegeti ca toate sunt masini, dar sunt in clase diferite? Ca si exemplu fortat: BMW seria 5, cu punctaj de 4,5(sau cat a obtinut). Acest Peugeot, cu punctaj de 4,1. Asta este diferenta intre cele 2 masini? Comparati mere cu mere, nu mere cu pere! Ce e drept, toate sunt fructe. @Mircea: de ce nu are cifrele de la vitezometru in stilul frantuzesc, adica cifre impare? Sau este un feature neprezentat? In rest, Outlander all the way! :)

  • Andy, marţi, 25.04.2017 22:11

    Pana una alta, Peugeot e nr. 2 la fiabilitate in Germania in 2016 (BMW e pe ultimul loc (25): http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Asa ca aia care o tot dau cu lipsa de fiabilitate probabil ca se gandesc la perioada anilor 2000, adica acum aproape 20 de ani maine-poimaine.

  • arhitect, marţi, 25.04.2017 23:11

    @mircea asta era ideea ...la fel cum C4 Picasso este mai practic, flexibil, spatios decat 3008, tot asa monovolumul Grand C4 Picasso e o alegere fericita in comparatie cu SUVul 5008

  • LUCCI, marţi, 25.04.2017 23:45

    Cam multa spoiala si putine calitati la aceasta masina, pentru o gramada de bani!Nici nu vreau sa ma gandesc e altceva poti lua cu acesti bani. Chiar iti poti lua o masina, nu un autoturism...

  • bughy, joi, 27.04.2017 09:43

    marele minus pe care îl văd este cutia de viteze automată care nu este la nivelul concurenței. în rest ține de gust. mie unul îmi place pentru că este altceva decât linia de design vag.

  • OVI, marţi, 04.07.2017 20:28

    SUPERBA DPDV TEHNIC ESTE TOTUL IN ORDINE DETIN C4 PICASSO 2,00HDI DE 8 ANI SI NICI CEA MAI MICA PROBLEMA CUMPAR NUMAI MASININI NOI PTR IDIOTI SA STIE CA PSA ARE ACELEASI PLATFORME PENTRU PEUGEOT SI CITRO DIN CLASE IDENTICE PENTRU CUNOSCATORI MERITA TOTI BANII