Consum
Segmentul SUV-urilor compacte este unul din ce în ce mai popular în ultimii ani, aproape fiecare marcă de pe piață asumându-și o poziție în clasă. Mai mult sau mai puțin cu succes.
În momentul în care ne referim însă la rivalii direcți ai lui Peugeot 3008 GT, adică la SUV-urile compacte diesel de 175-190 CP care oferă cutie automată, lista se restrânge destul de mult, doar 8 mașini din segment reușind să ajungă la aceste cifre.
Problema apare în faptul că toate acestea au tracțiune integrală standard, dar Peugeot 3008 n-o oferă nici măcar opțional. Iar asta înseamnă că următoarele comparații directe pe consum și performanțe (care vin la capitolul următor) vor avantaja modelul francez. O "reglăm" însă din nota oferită de Automarket la aceste capitole.
De fapt, asta se vede imediat foarte ușor comparând consumurile medii anunțate de constructori. Pentru că, la doar 4.8 litri/100 km, Peugeot 3008 este cel mai frugal model pe care-l poți cumpăra în acest segment. Normal, avantajul consumului este realizat cu riscul dezavantajului la nivel de tracțiune.
În rest, celelalte modele din segment se laudă cu cifre medii mixte de peste 5.0 litri. Seat Ateca 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.2 litri, la fel ca Ford Kuga facelift 2.0 TDCi de 180 CP. urmează Mazda CX-5 facelift, care deli are motor mare, de 2.2 litri, scoate doar 5.5 litri/100 km. Noul VW Tiguan 2.0 TDI de 190 CP scoate 5.7 litri/100 km, iar frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, ambii cu motor diesel de 2.0 litri și 185 CP, urcă la peste 6.3 litri/100 km.
Trecând peste comparațiile care în contextul dat sunt ușor irelevante, Peugeot 3008 GT ne-a demonstrat că scoate între 6.0 și 6.5 litri/100 km în regim de rulare extraurban. O valoare absolut decentă pentru un diesel de 180 de cai putere montat pe un SUV compact care are doar 1465 de kilograme, deci este cu cel puțin 150 mai ușor decât celelalte modele comparabile. Asta în special datorită (sau din cauza, depinde cum privești lucrurile) lipsei sistemului de tracțiune integrală.
cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))