Interior
Dacă e să aleg un element care scoate în față 3008 în comparație cu concurenții săi direcți, acela este în mod evident și indiscutabil interiorul.
Francezii sunt de altfel renumiți pentru încercările lor de a duce designul habitaclului în direcții nonconformiste, deci nu asistăm la vreo surpriză majoră din punctul de vedere al încercării în sine. Dar este absolut evident că de data asta încercarea a reușit cu vârf și îndesat.
Imediat după ce te așezi pe scaunul șoferului, ai în față o expoziție de curaj amestecată cu lecții de ergonomie. Cel mai bun exemplu este display-ul care ia locul ceasurilor de bord, botezat de francezi i-Cockpit. Este așezat inteligent între limita superioară a bordului și volan, deci nu-l vezi prin coroana acestuia, cum se întâmplă de obicei. Dacă din descriere vi se pare așezat ușor ciudat, vă asigur că după câțiva metri la volanul lui 3008 veți avea o singură întrebare: de ce nu le-a trecut mai multor mărci prin cap să facă treaba asta?
i-Cockpit e atât de bine așezat, încât ai informațiile vitale legate de rulare în fața ochilor, iar un sistem Head-up Display devine practic inutil, pentru că efortul mișcării privirii dinspre parbriz spre această zonă este minim.
În plus, grafica pe care Peugeot o utlizează este fenomenală și ecranul este o explozie spectaculoasă de moduri de personalizare (mai jos puteți vedea o demonstrație). Bonus: este un element standard pe toate versiunile lui 3008 și va fi probabil unul dintre argumentele-pivot de vânzare ale acestei mașini. Doar trăim în secolul tehnologiei.
În rest, 3008 este un spectacol de design. Consola centrală pare preluată de pe un concept și transplantată direct pe mașina de serie, butoanele metalice de pe bord sunt fermecătoare și completează frumos liniile agresive ale mașinii, iar materialele utilizate de Peugeot - cel puțin pe această versiune superioară - sunt fără îndoială demne de segmentul premium, acolo unde încă avem SUV-uri compacte care nu reușesc să se ridice la nivelul lui 3008. Uitați-vă doar la calitatea inserțiilor de pe bord și la materialele de pe scaune, un amestec de piele și Alcantara care nu doar că se potrivește în context, dar e și desenat curajos.
Nu uităm de faptul că Peugeot oferă câteva alternative de modificare a ambianței interiorului, iar diferitele mirosurile fine oferite de dozatorul special de odorizant reprezintă un plus față de modelele care încercau să ofere acest tip de abordare până acum. Iar schimbarea "ambianței" se face printr-un skin grafic spectaculos. Good job.
Dacă în general mașina este un exemplu de ergonomie, pentru că este foarte ușor să înțelegi și să înveți ce ai de făcut când conduci, există și minusuri. Un exemplu ar fi butoanele dreptunghiulare cu striații de sub cele cromate, care sunt apăsate involuntar de cel de la volan sau de pasager cu dosul palmei de fiecare dată când e nevoie să introduci sau să scoți ceva din spațiul de depozitare de sub bord.
Un plus și pentru portbagaj, care este unul dintre cele mai încăpătoare din segment: 528 de litri în varianta cu scaunele dispuse normal. Dintre SUV-urile compacte care se califică în această zonă de putere, doar Tiguan oferă mai mult decât atât: 615 litri.
cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))