Motor / Transmisie
Nu te lăsa păcălit de inscripția Hybrid de pe hayon. Pentru că motorizarea propusă de francezi este, de fapt, un mild-hybrid la 48V. Adică avem un motor de 1.2 litri, cu 3 cilindri, și o unitate electrică integrată în transmisia automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj.
Există, desigur, și o baterie, dar de dimensiuni mici. Adică 0.89 kWh, capacitate brută, și 0.43 kWh capacitate netă. Sau capacitate utilă, dacă vrei.
Așa cum bine știm de la celelalte modele mild-hybrid de pe piață, sistemul la 48V este acolo pentru a mai reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2. Așadar, nu vei acoperi mulți kilometri în modul pur electric.
Sistemul intervine în anumite situații, spre exemplu la frânări, la opriri, atunci când pornești de pe loc și atunci când calci accelerația mai hotărât. Nu prea simți comutarea din modul termic în modul electric, și invers, dar îți este afișată pe instrumentarul de bord digital cu un font albastru.
Am început să vorbesc despre sistemul de propulsie al noului Peugeot 3008 Hybrid, dar nu am spus nimic despre performanțele lui. Dă-mi voie să îndrept acest lucru. Așadar, oferă 136 de cai putere și 230 Nm.
Unitatea electrică plusează cu 29 CP și 55 Nm, așa cum spuneam mai sus, în anumite condiții. Deci ai la dispoziție suficientă putere pentru drumurile tale de zi cu zi, mai ales dacă acestea se desfășoară mai mult în oraș.
Vorbim despre un motor cu 3 cilindri în linie, așadar vei avea mici vibrații la ralanti. Dar am observat o ușoară îmbunătățire, din acest punct de vedere, față de motorizările de 1.2 litri, neelectrificate, ale grupului Stellantis.
12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.