Consum
Traficul din București a fost mai aglomerat ca de obicei, chiar dacă începuse deja perioada concediilor, iar acest lucru s-a regăsit în cifrele de consum. În cei aproximativ 100 de kilometri parcurși prin oraș, bordul mi-a indicat un consum cuprins între 12.4 și 14 litri/100 de km.
Apoi a venit momentul să ieșim din oraș. Și în mediul extraurban am acoperit tot 100 de kilometri, atât pe drum național cât și pe autostradă. La final, consumul era de 6.8 litri/100 de km. Dar, cât timp am rulat pe DN1, cu viteza regulamentară, consumul a fost de 5.5 litri/100 de km.
În cei 100 de kilometri, sistemul mild-hybrid a intervenit de mai multe ori, astfel că în total am parcurs 12 kilometri cu motorul termic oprit.
Consumul declarat de francezi pentru noul 3008 Hybrid este de 5.6 litri/100 de km.
Noul Peugeot 3008 se află într-un segment extrem de aglomerat. Dacă ar fi să mă gândesc foarte rapid la 3 rivali pentru SUV-ul francez, aș spune Nissan Qashqai (1.3 mild-hybrid, 156 CP), Hyundai Kona (full hybrid, 141 CP) și Renault Rafale (full hybrid, 200 CP).
În materie de consum, în dreptul lui Qashqai regăsim scris 6.9 litri/100 de km, Kona are un consum declarat de 3.9 litri/100 de km, dar, repet, aici vorbim despre un full hybrid, iar Rafale consumă 4.7 litri/100 de km.
Desigur, toate aceste valori sunt teoretice, obținute în condiții ideale. Spre exemplu, în testul nostru cu Rafale, SUV-ul francez a avut un consum de 7.1 litri/100 de km. Extra-urban. Deci mai mult chiar decât 3008.
12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.