Peugeot 3008
Dovada
N-am înțeles vechiul 3008. Vă spun sincer. Mi s-a părut întotdeauna o struțo-cămilă care încearcă să împace pe toată lumea oferind alură de monovolum, la pachet cu o gardă la sol de crossover. E lesne de înțeles că și designul era... greu de înțeles.
Cu toate acestea, vechea generație 3008 s-a vândut foarte bine la nivel european. Chiar și în România, unde o mare parte din clienți se ghidează după criterii estetice.
În ciuda acestui context favorabil, Peugeot nu s-a îmbătat cu apă rece. Chiar dacă prima generație a lui 3008 era un succes, monovolumele sucombau. Adică jumătate din identitatea lui 3008. Prin urmare, francezilor nu le rămânea decât o direcție: aceea a SUV-urilor.
Și, din fericire, decizia de a face din 3008 un SUV s-a potrivit perfect și cu explozia acestui segment. Europenii au început să cumpere tot mai multe SUV-uri compacte și ghiciți cine a avut de profitat.
Astăzi, Peugeot 3008 a devenit o somitate în segmentul său. Vânzările l-au plasat în topul celor mai populare SUV-uri compacte, suflându-i în ceafă lui Nissan Qashqai. Asta, deși mulți cârcotași s-au văitat că 3008 nu este un SUV adevărat pentru că nu oferă 4x4. Dar până și afirmația asta e perimată într-un segment în care clienții sunt foarte fericiți și cu 4x2.
Cu toate acestea, Peugeot a vrut să le arate tuturor că își poate încorda mușchii suficient pentru a se ridica deasupra celorlalte SUV-uri din segment. Cu ce? Cu un 4x4 și un tren de propulsie hibrid. Așa a apărut de nicăieri cel mai puternic Peugeot al momentului. Când nimeni nu se aștepta, am fost loviți în moalele capului cu 300 de cai putere.
Calitatea anumitor materiale... Acelasi lucru si la testul cu 508 PHEV... Nu inteleg "politica" PSA. Ofera tractiune integrala DOAR pe PHEV ! DS 7 Crossback, Peugeot 3008, Opel Grandland X... NU ofera 4X4 pe mai multe versiuni. Doar pe PHEV... 300 de cai putere si acceleratie 0-100 km/h in 5.9 secunde. hmm... Ai consum mic si o acceleratie foarte buna. Interiorul este foarte ok. Are Apple CarPlay si Android Auto. Dar totusi, calitatea ANUMITOR materiale... E bine ca exista si versiune PHEV, cu 4x4. Oricum, nu am vazut multe 3008-uri sau 5008-uri. Sunt chiar putine, pentru valul de SUV-uri. Probabil din cauza ca NU exista 4x4. Sunt foarte rare. Am vazut, in fiecare zi, foarte multe Karoq-uri si Kodiaq-uri. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Doar 395 l. Sub 400 l. E o diferenta de "doar" 20 l intre acest 3008 (395 l) si Vitara (375 l) Segmentele SUV sunt din ce in ce mai aglomerate... Pentru o familie cu un copil, cred ca sunt destui si doar 395 l. Se poate pune si cutie de bagaje daca este nevoie. Acest SUV, este bun si pentru iesirile in natura. Off road usor. Pe un drum forestier, pe la munte sau mare, drum prafuit, etc. Este un SUV PHEV ok. Design-ul exterior/interior este ok.