Motor / Transmisie
Testul meu cu prima versiune hibridă a actualului Peugeot 3008 a avut loc la Barcelona, pe un traseu care a însumat aproximativ 60 de kilometri. M-am bucurat de cei 300 de cai putere ai lui Peugeot 3008 Hybrid4, însă, pentru cei mai slabi de înger și mai cuminți din fire, Peugeot oferă și o versiune hibridă potolită, cu doar 224 de cai putere (arhitectura este similară cu ceea ce am găsit în testul lui Peugeot 508 Hybrid). Din păcate, aceasta nu vine cu tracțiune integrală, adică fix ce-și doresc foarte tare românii în segmentul ăsta, dar nu cumpără niciodată.
Revenind la vârful de gamă testat în peninsula Iberică, trebuie să vă spun că cei 300 de cai putere sunt obținuți nu din unul, nu din două, ci din trei motoare. Unul este pe benzină, are 1.6 litri și livrează 200 de cai putere. Este secondat, tot pe puntea față, de un motor electric de 110 cai putere. Pentru a obține tracțiunea integrală, Peugeot folosește un al doilea motor electric pe axa spate, acesta oferind 113 cai putere.
Din ecuația plug-in hybrid nu putea lipsi bateria, cu o capacitate de 13.2 kWh.
Așa cum bănuiți, cei 300 de cai reprezintă un bagaj de resurse extrem de generos pentru modelul francez. Te trezești într-un SUV care accelerează neașteptat de repede, iar decorul se mișcă mai bine decât te-ai aștepta. Nu există explozii de putere sau o livrare brutală, surescitată. Cuplul de 520 de Nm este oferit gradual și toată senzația de dinamism este una progresivă.
Ansamblul hibrid este completat de o transmisie automată cu 8 rapoarte, care schimbă liniar, fluid și fără sincope. Retrogradarea se face decent, fără ruperi de ritm sportive. Există padele în spatele volanului și chiar un mod B, în care mașina recuperează energia atunci când ridici piciorul de pe accelerație.
Cum se întâmplă de obicei pe astfel de modele, avem patru moduri diferite de rulare. Modul Zero Emission permite folosirea motoarelor electrice și a energiei din baterie, adormind complet motorul pe benzină. E o rulare serenă, calmă, plăcută, care poate ajunge chiar și până la 135 de km/h. Este liniștitoare în oraș și la viteze de 70-80 de km/h.
Modul de rulare Hybrid gestionează singur funcționarea celor trei motoare. Este cel în care pornește de fiecare dată mașina și cel care prioritizează plecările de pe loc electrice. Modul Sport trezește la viață toate resursele celor trei motoare și îți arată că mașina chiar are 300 de cai. Ar mai fi și modul 4WD, care trimite toate resursele motorului electric de pe puntea spate doar către roțile spate.
Calitatea anumitor materiale... Acelasi lucru si la testul cu 508 PHEV... Nu inteleg "politica" PSA. Ofera tractiune integrala DOAR pe PHEV ! DS 7 Crossback, Peugeot 3008, Opel Grandland X... NU ofera 4X4 pe mai multe versiuni. Doar pe PHEV... 300 de cai putere si acceleratie 0-100 km/h in 5.9 secunde. hmm... Ai consum mic si o acceleratie foarte buna. Interiorul este foarte ok. Are Apple CarPlay si Android Auto. Dar totusi, calitatea ANUMITOR materiale... E bine ca exista si versiune PHEV, cu 4x4. Oricum, nu am vazut multe 3008-uri sau 5008-uri. Sunt chiar putine, pentru valul de SUV-uri. Probabil din cauza ca NU exista 4x4. Sunt foarte rare. Am vazut, in fiecare zi, foarte multe Karoq-uri si Kodiaq-uri. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Doar 395 l. Sub 400 l. E o diferenta de "doar" 20 l intre acest 3008 (395 l) si Vitara (375 l) Segmentele SUV sunt din ce in ce mai aglomerate... Pentru o familie cu un copil, cred ca sunt destui si doar 395 l. Se poate pune si cutie de bagaje daca este nevoie. Acest SUV, este bun si pentru iesirile in natura. Off road usor. Pe un drum forestier, pe la munte sau mare, drum prafuit, etc. Este un SUV PHEV ok. Design-ul exterior/interior este ok.