Consum
Chiar dacă promite 300 de cai putere, Peugeot 3008 Hybrid4 promite să țină cu buzunarul proprietarului. Pentru asta nu ne ajută benzinarul, ci bateria aia de 13.2 kWh, despre care vă vorbeam mai sus. Ea garantează o autonomie oficială, calculată în regim WLTP, de 59 kilometri.
În testul meu din Barcelona, am rulat 10 kilometri în mod pur electric prin oraș. Resursele rămase în baterie indicau încă 40 de kilometri autonomie. Cu tot cu funcția de recuperare activată în mediul urban, eu sunt de părere că puteți parcurge cel puțin 40 de kilometri cu un plin de baterie. În oraș. În afara lui, probabil mai puțin.
Dar ținta SUV-ului hibrid sunt deplasările urbane, care necesită un consum mare de carburant. Prin urmare, dacă o să încărcați regulat bateria, „o să se pună praful” pe benzina din rezervor, pentru că o să faceți naveta acasă-birou-acasă doar electric. Încărcarea o să dureze, dacă optați pentru o alimentare de la o priză casnică: aproximativ 7 ore. Dacă instalați un wall-box în garaj, atunci încărcarea o să se poată face în doar o oră și 45 de minute. În acest caz este esențial și cablul de încărcare oferit opțional de Peugeot.
În cadrul testului meu din Spania, după cei 10 kilometri parcurși electric, am trecut în modul Hybrid și m-am bucurat de resursele mașinii. E drept, am avut și perioade calme, în care m-am bucurat de confort. Am terminat cei 65 de kilometri cu o medie de consum de 5 litri/100 de kilometri. În fișa oficială, Peugeot anunță o valoare de consum de 1.3 litri/100 de km. Este infimă, ușor utopică, dar justificată de faptul că din cei 100 de km, 59 pot fi electrici.
Dacă ne uităm în segment, vedem că fratele de platformă, adică Opel Grandland X Hybrid4 este insesizabil mai gurmand, cu 1.4 litri/100 de km. Dar nu la el trebuie să ne uităm ca să înțelegem eficiența. Trebuie să ne uităm la Ford Kuga PHEV, care, cu motorul de 225 de cai, promite un consum mediu de 1.4 litri/100 de km și o autonomie pur electrică de 56 de kilometri.
Kia Niro PHEV promite aceeași valoare de consum de 1.3 litri și o autonomie electrică de 58 de kilometri. E drept, are mult mai puține resurse. Mitsubishi Outlander PHEV are și el un bagaj de resurse mai mic decât 3008 Hybrid4, dar promite un consum mediu mai mare: 2 litri/100 de kilometri.
Calitatea anumitor materiale... Acelasi lucru si la testul cu 508 PHEV... Nu inteleg "politica" PSA. Ofera tractiune integrala DOAR pe PHEV ! DS 7 Crossback, Peugeot 3008, Opel Grandland X... NU ofera 4X4 pe mai multe versiuni. Doar pe PHEV... 300 de cai putere si acceleratie 0-100 km/h in 5.9 secunde. hmm... Ai consum mic si o acceleratie foarte buna. Interiorul este foarte ok. Are Apple CarPlay si Android Auto. Dar totusi, calitatea ANUMITOR materiale... E bine ca exista si versiune PHEV, cu 4x4. Oricum, nu am vazut multe 3008-uri sau 5008-uri. Sunt chiar putine, pentru valul de SUV-uri. Probabil din cauza ca NU exista 4x4. Sunt foarte rare. Am vazut, in fiecare zi, foarte multe Karoq-uri si Kodiaq-uri. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Doar 395 l. Sub 400 l. E o diferenta de "doar" 20 l intre acest 3008 (395 l) si Vitara (375 l) Segmentele SUV sunt din ce in ce mai aglomerate... Pentru o familie cu un copil, cred ca sunt destui si doar 395 l. Se poate pune si cutie de bagaje daca este nevoie. Acest SUV, este bun si pentru iesirile in natura. Off road usor. Pe un drum forestier, pe la munte sau mare, drum prafuit, etc. Este un SUV PHEV ok. Design-ul exterior/interior este ok.