Tinuta de drum
Cum te simți într-un Peugeot de 300 de cai putere? Destul de agil, însă nici pe departe ca într-o mașină sportivă. Pentru că, deși sub capotă ai resurse bune pentru o liniuță sau un demaraj susținut, pe viraje Peugeot 3008 Hybrid4 plătește tribut caroseriei sale înalte.
Și nu e vorba doar despre caroserie. Trebuie să luați în calcul și faptul că mașina cântărește aproape 1.9 tone, ceea ce înseamnă multă inerție pe viraje și frânare. Așa că ar fi bine să luați asta în considerare atunci când vă avântați pe trasee sinuoase. Senzațiile resimțite la accelerare sunt plăcute și îți pun sângele în mișcare, dar ele se domolesc pe măsură ce începeți să simțiți ruliul.
Direcția, foarte asistată și plăcută în oraș, nu ajută foarte mult pentru un comportament sportiv. E drept că dacă veți selecta modul de rulare Sport veți simți că direcția a devenit ceva mai rigidă. Însă, ea nu câștigă foarte mult în precizie și în transmiterea informațiilor despre suprafața de rulare. Așa că s-ar putea doar să ghiciți care e limita aderenței.
Din fericire, sistemul de tracțiune integrală poate contribui la acest aspect. Tot modul de rulare 4x4 este responsabil și de ieșirile în teren accidentat. Dacă aveți bateria suficient de încărcată, Peugeot 3008 Hybrid4 ar putea chiar să ruleze în modul 4x4 doar cu ajutorul motoarelor electrice. Un aspect important și de bun simț atunci când ajungi în natură și nu vrei să poluezi. Nu vă imaginați escapade off-road mult prea dificile, pentru că unghiurile mașinii nu permit asta.
Calitatea anumitor materiale... Acelasi lucru si la testul cu 508 PHEV... Nu inteleg "politica" PSA. Ofera tractiune integrala DOAR pe PHEV ! DS 7 Crossback, Peugeot 3008, Opel Grandland X... NU ofera 4X4 pe mai multe versiuni. Doar pe PHEV... 300 de cai putere si acceleratie 0-100 km/h in 5.9 secunde. hmm... Ai consum mic si o acceleratie foarte buna. Interiorul este foarte ok. Are Apple CarPlay si Android Auto. Dar totusi, calitatea ANUMITOR materiale... E bine ca exista si versiune PHEV, cu 4x4. Oricum, nu am vazut multe 3008-uri sau 5008-uri. Sunt chiar putine, pentru valul de SUV-uri. Probabil din cauza ca NU exista 4x4. Sunt foarte rare. Am vazut, in fiecare zi, foarte multe Karoq-uri si Kodiaq-uri. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Doar 395 l. Sub 400 l. E o diferenta de "doar" 20 l intre acest 3008 (395 l) si Vitara (375 l) Segmentele SUV sunt din ce in ce mai aglomerate... Pentru o familie cu un copil, cred ca sunt destui si doar 395 l. Se poate pune si cutie de bagaje daca este nevoie. Acest SUV, este bun si pentru iesirile in natura. Off road usor. Pe un drum forestier, pe la munte sau mare, drum prafuit, etc. Este un SUV PHEV ok. Design-ul exterior/interior este ok.