Motor / Transmisie
Noul Peugeot 308 vine cu o abordare destul de predictibilă când vine vorba de motorizări. Hatch-ul francez este construit pe aceeași platformă EMP-2 a grupului Stellantis, adică aceea pe care vei găsi și Citroen C4, DS4, Opel Grandland, 3008 și multe alte modele de la Peugeot, Citroen și Opel.
Asta înseamnă că nu vom avea parte de nicio surpriză sub capotă, acolo regăsindu-se o gamă largă de motorizări din care să alegi. Avem propulsoare pe benzină de 1.2 litri cu 110 sau 130 de cai putere, un propulsor diesel de 1.5 litri de 130 de cai putere sau două versiuni plug-in hybrid, care se bazează pe vechiul și încercatul motor de 1.6 litri, ajutat de un motor electric.
Pentru a doua întâlnire cu 308 am ales propulsorul diesel. Anul trecut, la testul internațional din Franța, am avut la dispoziție o versiune plug-in hybrid.
CITIȚI AICI PRIMUL TEST CU PEUGEOT 308: „APE TULBURI ÎN GOLF”
Motorizarea BlueHDi este compatibilă cu cele mai noi norme de poluare și s-a dovedit extrem de frugală pe parcursul testului. Mai mult, fiind un propulsor în patru cilindri, se simte mai bine echilibrat decât frații săi pe benzină și aș îndrăzni chiar să spun că e aproape la fel, dacă nu mai silențios, decât alternativa cu aprindere prin scânteie.
Chiar și sub accelerări mai puternice, atunci când am trecut de 3.000 RPM, micul motor de sub capotă a fost destul de silențios, cu un nivel NVH ținut în frâu bine de antifonarea dintre compartimentul motor și habitaclu. Având la dispoziție 300 Nm de cuplu de la 1.750 RPM, nu vei fi nevoit să urci atât de mult în turații. Vor fi rare ocaziile când vei forța acul turometrului în zonele înalte.
Transmiterea resurselor către puntea față (308 nu e disponibil cu tracțiune integrală) s-a făcut cu ajutorul unei cutii automate de la Aisin, cu 8 rapoarte. Față de predecesoarea sa, pe noul 308 pare că inginerii au lucrat un pic mai mult la setările transmisiei și au reușit să o facă să schimbe treptele un pic mai fluid. Încă mai există, ocazional, anumite smucituri, dar acestea se fac observate doar la viteze mici, în trafic aglomerat.
Per total însă, resursele acestui propulsor sunt de ajuns, mai ales având în vedere că noul 308 are o greutate de doar 1.4 tone. Chiar și la viteze mai mari nu am simțit nevoia de mai mult.
masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.