Consum
A trecut ceva timp de când am testat ultima oară o mașină cu motor diesel. Aproape uitasem de ce această tehnologie a devenit preferata multora acum câțiva ani.
Conform producătorului francez, 308 ar trebui să aibă un consum mediu de 4.7 l/100 kilometri. Momentan, nu avem date oficiale pentru toate tipurile de exploatare. Cu toate acestea, consumul mediu obținut de mine a fost în jur de 6 l/100 kilometri, în condițiile în care 75% din timp l-am petrecut în traficul unui București aglomerat.
Defalcate pe categorii, consumurile înregistrate după 3 zile la volanul lui 308 arătau așa: 7 l/100 km în oraș, 4.5 l/100 km în regim de Drum Național și 5.9 l/100 km pe autostradă. Cu asemenea numere, cel mai probabil poți obține o autonomie de până la 800 de kilometri cu un plin, în funcție de modul de exploatare.
Rivalii lui 308 se află de ambele părți ale baricadei din acest punct de vedere. Cel mai important dintre aceștia, adică VW Golf, pretinde un consum mediu de 3.9 l/100 kilometri, în versiunea cu motor de 2 litri TDI și cutie automată DSG.
Renault Megane, încă disponibil pentru comandă în versiune Hatchback, cu motor diesel (1.5 dCi, 116 CP) are un consum mediu declarat de 4 l/100 km atunci când este echipat și cu o transmisie automată, EDC.
Hyundai nu oferă modelul său din segmentul compact, i30 hatchback, cu motorizare diesel în Europa, ci doar cu motorul de 1.5 litri, pe benzină, de 160 CP. Cuplat la o cutie cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, modelul mild-hybrid din Coreea de Sud promite un consum mediu de 5.3 l/100 kilometri.
Un ultim rival demn de luat în seamă în acest segment este nou-venitul Skoda Scala, care poate fi echipat cu un motor diesel de 1.6 litri și o cutie automată DSG. În acest caz, Skoda estimează consumul mediu la 4.1 l/100 kilometri.
masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.