Performante
Deși Peugeot a oferit de-a lungul timpului diverse modele hatchback care au fost decorate cu sigla GTi pe hayon, momentan nu sunt semne că și actualul 308 va avea parte de același tratament.
Și. chiar dacă mașina pe care am condus-o eu avea o siglă „GT”, aceasta nu e decât un mod de a-ți aminti nivelul de echipare, nimic altceva.
Așadar, fiind vorba de un Peugeot 308 cu motor diesel de 130 CP sub capotă, așteptările nu erau foarte sus. Concret, cei de la Peugeot spun că această configurație te poate duce de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde, iar apoi până la o viteză maximă de 207 km/h.
Comparativ, Skoda Scala, cu al său motor de 1.6 litri TDI și cutie DSG atinge aceeași viteză în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h. Volkswagen Golf este mai lent decât fratele său ceh cu 0.3 secunde, dar are o viteză maximă mai mare, de 202 km/h. Cert e că accelerează insesizabil mai repede decât 308.
Hyundai i30 este mai rapid, de așteptat de altfel, având în vedere cei 160 de cai putere disponibili. El atinge viteza de 100 km/h în 8.6 secunde și un maxim de 210 km/h. Renault Megane este cel mai lent model din această listă, cu o accelerație ce durează 10.8 secunde și o viteză maximă de 190 km/h.
masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.