
Motor / Transmisie
Toate motorizările disponibile acum pe noua generație 5008 sunt electrificate, iar motorul diesel a dispărut de tot din catalogul francezilor. 5008 poate fi comandat într-o versiune complet electrică, o versiune plug-in hybrid sau, așa cum am avut noi, o versiune mild-hybrid.
Astfel, mașina noastră de test a fost echipată cu un motor în 3 cilindri, de 1.2 litri, pe benzină. Doar că, în cazul lui 5008, puterea a fost crescută, de la 136 la 145 de cai putere.
Cand vorbim de un SUV care cântărește 1.5 tone, lumea tinde să exagereze și să critice atunci când producătorul montează sub capotă un motor cu 3 cilindri, insă de această dată vorbim de noua generatie 1.2 Turbo, cu distributie pe lant, care are in plus si un motor electric de 28 CP integrat in cutia cu dublu ambreiaj Punch. Apropo, 5008 poate fi cumpărat doar cu o cutie automată cu 6 rapoarte.
Resursele motorului sunt decente pentru uzul de zi cu zi al mașinii, având în vedere că mașina are o masă proprie relativ mică. Dar în continuare cei de la Peugeot au clasica „problemă” cu transmisia. Chiar dacă au trecut de la transmisia cu 8 rapoarte care era destul de lentă la una nouă cu 6 rapoarte, vei observa că nici aceasta nu este cea mai rapidă.
Uneori, aceasta reacționează lent atunci când ceri un plus de putere și preferă să rămână prea mult în trepte superioare în modul Normal sau Eco. Mai mult, transmisia poate fi puțin reticentă în a schimba rapid vitezele, mai ales atunci când vrei o accelerație puternică într-un timp scurt.
La alte mașini hibrid, în astfel de momente intervine motorul electric, dar Peugeot 5008 se bazează mai mult pe motorul pe benzină, în timp ce motorul electric intră în funcțiune doar la viteze reduse sau în timpul decelerării.
Este o masina frumoasa am avut-o in vedere in 2021 ( desigur vechea generatie ) cand am cumparat o masina noua . Pe atunci avea si motorizare adevarata pentru un astfel de suv ma refer la 2.0 hdi 180 cp . Acest motor in 3 pistoane doar se chinuie are valori de consum mari deci polueaza mai mult chiar daca este el " hybridizat " Nu stiu care sunt vanzarile Peugeot in Europa dar in Romania in 2024 Peugeot nu are nici un model in top 10 .