Interior

4.5

Față de generația anterioară, interiorul a suferit o serie de modificări substanțiale. Totuși, habitaclul lui 5008 este extrem de asemănător cu ce am văzut pe noua generație 3008. Francezii au pus accent și mai mult pe un aspect futurist, aproape SF. Din acest motiv, la interior regăsim tehnologie de ultimă oră, unghiuri drepte, multe texturi și combinații de materiale, arhitectura i-Cockpit și așa mai departe. Chiar și acel volan de mici dimensiuni ajută la această imagine.

Selectorul transmisiei a fost mutat pe planșa de bord. Prin urmare, consola centrală este mult mai aerisită și mai încăpătoare decât la vechea generație. Totodată, în zona mediană a bordului, regăsim un material textil care îmbracă planșa de bord și care se extinde pe portiere.

Că tot am pomenit de materiale, în partea superioară a bordului avem parte de materiale moi, însă, pe măsură ce cobori, plasticul tare începe să fie tot mai prezent, mai ales în zona buzunarelor portierelor. Scaunele pot veni îmbrăcate complet în Alcantara sau într-o combinație de material textil și piele ecologică, așa cum am avut noi.

Față de vechea generație, butoanele fizice au dispărut aproape complet. Pe tunelul central, avem o zonă interesantă, unde regăsim niște scurtături tactile pentru sistemul de climatizare. Totodată, bordul și portierele au niște decupaje interesante, unde lumina ambientală se reflectă, iar noaptea totul se vede destul de spectaculos.

Spațiile de depozitare sunt destul de generoase. Pe lângă cele clasice, ai două suporturi pentru pahare în consola centrală, dar și un spațiu de depozitare ascuns sub o clapetă. Cotiera vine cu o deschidere dublă.

Am spus deja că volanul de dimensiuni mici a fost păstrat. Partea bună este că instrumentarul de bord a fost ușor înălțat, astfel că acum îți găsești mai ușor poziția în care ai o vizibilitate bună. Francezii au ascultat de vocile clienților, care în trecut se plângeau de poziționarea și reglajul acestui volan.

În general, interiorul este destul de bine antifonat, chiar dacă mai există anumite zgomote neplăcute. De exemplu, 5008 a trecut de la o distribuție pe curea la una pe lanț. Din punct de vedere al fiabilității este mai bine, dar din păcate la ralanti, se emit diverse vibrații și sunete. Odată ce ajungi la viteza de croazieră, totul devine mai rafinat. Zgomotul de vânt, de rulare și cel al motorului este foarte bine atenuat.

Pe banchetă, 5008 poate acomoda destul de lejer 3 adulți, mai ales că bancheta poate culisa. Și la cap ai mult spațiu. Cu tot cu plafonul panoramic, mai aveam cel puțin două degete de spațiu la 1.85 metri. Mai mult decât atât, ai destule spații de depozitare, ai și guri de ventilație, o cotieră care include două suporturi de pahare, dar și perdeluțe de soare.

Peugeot 5008 vine cu 7 locuri, dar pe ultimile 2 locuri nu pot să spun că am avut prea mult loc. Probabil oamenii cu o înălțime de până la 1.70 metri ar putea sta confortabil. Cu toate cele 7 scaune ridicate, Peugeot 5008 are un volum al portbagajului de 259 de litri. Cu ultimile scaune rabatate, 5008 oferă 748 de litri, iar cu toate rândurile rabatate, ai la dispoziție 1.845 de litri.

Comparativ, Nissan X-Trail are un volum al portbagajului de 485 de litri, simțitor mai mic decât 5008. Totuși, frații din Grupul Volkswagen stau mult mai bine la acest capitol, deoarece Kodiaq are un portbagaj cu un volum de 845 de litri, în timp ce Tayron se laudă cu 850 de litri de spațiu.

  • SJTEO, marţi, 19.08.2025 17:17

    Este o masina frumoasa am avut-o in vedere in 2021 ( desigur vechea generatie ) cand am cumparat o masina noua . Pe atunci avea si motorizare adevarata pentru un astfel de suv ma refer la 2.0 hdi 180 cp . Acest motor in 3 pistoane doar se chinuie are valori de consum mari deci polueaza mai mult chiar daca este el " hybridizat " Nu stiu care sunt vanzarile Peugeot in Europa dar in Romania in 2024 Peugeot nu are nici un model in top 10 .