Interior
Cred că este suficient să-l privești pe 508 de afară ca să înțelegi că poziționarea sa este diferită față de vechea generație. Nu mai este un model familist. E mai degrabă o mașină pentru burlaci. Și înțelegi asta după ce petreci puțin timp în interior, dincolo de geamurile fără ramă, care îți sugerează clar că te afli într-un coupe cu patru uși. Un coupe cu patru uși în care, din păcate, nici măcar geamurile față nu coboară complet, ca să nu mai vorbesc despre cele spate. Dar nu o să mergi cu geamurile deschise, așa că depășești ușor compromisul acesta, generat, probabil, de o serie de constrângeri create de designul portierelor.
La intrare trebuie să te apleci mai mult decât o făceai în cazul vechiului 508, pentru că linia plafonului a fost coborâtă. La volan o să fii impresionat de pachetul tehnologic, dar și de designul care încearcă să-ți administreze un șoc vizual. Dacă ai urcat în 3008, atunci te poți considera pregătit.
Planșa de bord și consola centrală abundă în materiale de calitate: plastic moale, texturat, interesant, plastic lucios, elemente cromate. Fix ce trebuie să găsești într-o mașină din segmentul acesta. Cu condiția să nu pipăi mai jos, în zonele inferioare, pentru că lucrurile devin indecente. Există câteva zone cu plastic tare și neprietenos.
În vreme ce majoritatea producătorilor auto fug de butoane, Peugeot nu le reneagă. Ba chiar le îmbrățișează și le dă o formă interesantă, ca a unor clape de pian, amplasate fix sub ecranul din centrul planșei de bord. Problema e că aceste butoane, ca și toate celelalte butoane pe care le vei găsi în 508, trebuie apăsate cu încredere. Nu prea merge cu mângâieri.
Cu atingeri fine merge doar în zona tactilă de la baza planșei de bord, acolo unde ai comenzile scaunelor încălzite.
Nu se va plânge nimeni de spațiile de depozitare. Ai loc suficient în portiere și pe consola centrală uriașă, plus o cotieră adâncă. Torpedoul e cam mic. Și, trebuie să recunosc, am o problemă cu zona de încărcare a telefonului mobil, ascunsă în spatele consolei centrale. Este greu accesibilă, dar foarte bună pentru cei care vor să uite complet de telefon atunci când sunt la volan.
Pe locurile din spate se intră de asemenea mai greu, din cauza siluetei de coupe. Bancheta a fost adâncită pentru a permite mai mult loc la nivelul capului, însă chiar și așa există un spațiu destul de limitat pentru cineva care are 1.80 metri. La nivelul picioarelor este spațiu suficient, însă departe de ceea ce oferă Volkswagen Passat. Din fericire, tunelul central este destul de coborât.
Portbagajul este un alt detaliu care vorbește despre transformarea lui 508 din sedan în coupe cu patru uși. Avem un hayon acționat electric, cu funcție hands free, dincolo de care descoperim o capacitate de 487 de litri. Este cu aproape 100 de litri mai mic decât cel al lui Volkswagen Passat sau Volkswagen Arteon, ca să nu mai vorbesc de Skoda Superb. Ford Mondeo, Opel Insignia și Renault Talisman au și ele capacități mai mari. Doar Mazda6 are un portbagaj ușor mai mic.
Antifonarea habitaclului este perfectibilă. Apar mici neplăceri atunci când rulați cu peste 100 de km/h și oglinzile laterale produc un zgomot de vânt. El crește proporțional cu viteza de deplasare.
masina mi se pare super ok , atat ca design cat si ca tehnica. oare pt explozia celor 225 cai nu era mai potrivita o manula? insa cum draq au reusit francezii sa faca usile alea de nici macar in fata geamul nu coboara complet? mazda 6 are motor de 2.5 / 194 cai aspirati in europa, caci in state vine si in veriune turbo