Motor / Transmisie
Am urcat la volanul noului Peugeot 508 Hybrid la Barcelona, în cadrul unui test comun cu 2008 electric și 3008 Hybrid4. Pe acesta din urmă îl veți regăsi, de asemenea, pe site în viitorul apropiat.
Revenind la Playboy-ul nostru, care încearcă acum să îi seducă și pe cei cu spirit verde, trebuie să vă spun că versiunea hibridă este alternativa economică la motorul convențional de 1.6 litri și 225 de cai putere.
De ce? Pentru că oferă același bagaj de resurse: tot 225 de cai. El este însă obținut altfel. Și înțelegi asta imediat ce ai apăsat butonul de start și ești învăluit în continuare într-o liniște deplină. 508 Hybrid pornește întotdeauna în mod electric. Și o să stai cu inima strânsă la fiecare accelerare, de teamă ca liniștea să nu fie perturbată de pornirea motorului pe benzină.
Dar nu e cazul să te îngrijorezi. Motorul cu patru cilindri nu este atât de vocal și nu rupe senzația de serenitate pe care ți-o oferă rularea pur electrică, asigurată de motorul cu zero emisii, de 110 cai putere. Pare o putere timidă pentru un sedan mediu, însă acest motor electric este capabil să propulseze mașina chiar până la 135 de km/h. Asta înseamnă că puteți să vă gândiți și la o naveta pe autostradă. Foarte utilă dacă locuiți la casă, într-o localitate din apropierea orașelor mari.
Așa cum vă sugeram și mai sus, motorul electric face pereche cu un motor pe benzină de 1.6 litri, care dezvoltă 180 de cai putere. Împreună livrează 225 de cai și un cuplu motor de 360 Nm. Abia acum vorbim despre ceva în plus, comparativ cu versiunea convențională (300 de Nm). Cuplul motor se simte bine, îndestulător și îți garantează reprize foarte bune. Peugeot 508 Hybrid nu se va sfii să facă depășiri susținute, să plece rapid de la semafor și să te facă să te simți bine motorizat.
Ansamblul hibrid angrenează doar roțile față și este conectat cu acestea prin intermediul unei transmisii automate cu 8 rapoarte. Contribuie și ea la aerul de rafinament pe care ți-l oferă rularea electrică. Schimbarea rapoartelor se face fluid, fără sincope. Retrogradările pot fi punctul slab, mai ales atunci când transmisia are unele bâlbâieli în plaja de turații corectă. Nu este neapărat un lucru deranjant, mai ales pentru cineva care nu este extrem de atent la acest aspect. E cert că odată retrogradat în zona optimă, accelerarea se va face susținut, iar mașina va câștiga viteză constant, fără ruperi de ritm sau excese de adrenalină.
Cutia automată cu 8 trepte este disponibilă și cu o treaptă B, care ajută la recuperarea energiei pe mai multe niveluri.
mi se pare o eroare: "prizele din oras, din ce in ce mai putine". e exact pe dos, sunt din ce in ce mai multe, nu a taiat nimeni prize. cred ca voiati sa ziceti ca "priza disponibile" din ce in ce mai putine, pentru ca sunt din ce in ce mai multe masini care apeleaza la ele. dar nicidecum ca ar disparea din prize. in rest, ca la orice hibrida plug-in, daca nu o folosesti la drumuri relativ scurte si nu o incarci des, avantajul electricului dispare total, ba chiar consumi in plus. si mai si platesti mai mult la achizitie.