Consum
Am ajuns la capitolul care justifică achiziția acestui vehicul. Peugeot 508 Hybrid ar trebui să țină cu bugetul proprietarului. Și o va face. Condiția este ca mașina să fie folosită așa cum trebuie. Adică cu o încărcare regulată a bateriei pentru a putea beneficia de autonomia pur electrică atunci când vă deplasați prin oraș.
Sub podea, Peugeot a ascuns o baterie de 11.6 kWh, capabilă să asigure o autonomie cu zero emisii de 54 de kilometri, calculată în regim WLTP. Pentru cei care se gândesc la varianta break, Peugeot 508 SW, disponibilă și ea cu același tren de propulsie hibrid, autonomia este de 52 de kilometri.
Chiar dacă sunt calculate în regimul mai strict, WLTP, valorile de autonomie electrică sunt destul de optimiste. În mod normal, un utilizator ar trebui să facă aproximativ 35 de kilometri cu un plin de baterie. Ceea ce ar fi suficient pentru o navetă urbană.
După epuizarea bateriei, motorul pe benzină intră în funcțiune, iar valorile de consum cresc. Fiind vorba despre un motor de 180 de cai putere, e clar că veți sări la valori ridicate destul de rapid. Mai ales dacă o să călcați puternic pedala de accelerație.
Peugeot 508 Hybrid poate consuma și 10 litri/100 de km, dar și cei 1.4 litri/100 de km, promiși în fișa tehnică oficială. Depinde doar de modul de rulare și de energia rămasă în baterie. Pentru o gestionare diferită a capacității bateriei, Peugeot oferă și funcția de păstrare a energiei, denumită eSave. Utilă în ideea de a folosi rularea electrică pentru mai târziu, în oraș. Nu uitați însă că rezervorul pe benzină este ceva mai mic decât pe o versiune convențională: are doar 43 de litri.
Și dacă tot am amintit de încărcare, trebuie să vă spun că ar fi bine să aveți acasă o priză pentru 508 Hybrid. Asta pentru că mașina nu beneficiază de încărcare rapidă. Și nu e deloc constructiv să o încărcați la prizele gratuite de prin oraș, și ele din ce în ce mai puține.
Doar un încărcător de 7.4 kW vă aduce un timp ceva mai scurt de încărcare la acestea: o oră și 45 de minute. Acest tip de încărcător este, însă, opțional. Cu încărcătorul standard, Peugeot 508 Hybrid poate fi alimentat de la o priză de uz casnic în maxim 7 ore, iar de la o priză cu capacitate mai mare, în maxim 4 ore.
Dacă ne uităm în segment, vedem că principalii rivali sunt Skoda Superb iV și Volkswagen Passat GTE. Ambii oferă baterii mai mari și, implicit, autonomii electrice mai mari. În cazul lui Passat GTE diferențele nu sunt așa de mari: doar 56 de kilometri. În cazul lui Superb iV, autonomia electrică anunțată este de 60 de kilometri. Consumurile oficiale sunt tot de 1.4 litri/100 de kilometri, așa cum promite și 508 Hybrid. Ambii membri ai grupului VAG se încarcă mai repede decât 508 de la o priză normală. Francezul îi bate doar atunci când vorbim despre emisii, întrucât promite o valoare de numai 29 g/km.
mi se pare o eroare: "prizele din oras, din ce in ce mai putine". e exact pe dos, sunt din ce in ce mai multe, nu a taiat nimeni prize. cred ca voiati sa ziceti ca "priza disponibile" din ce in ce mai putine, pentru ca sunt din ce in ce mai multe masini care apeleaza la ele. dar nicidecum ca ar disparea din prize. in rest, ca la orice hibrida plug-in, daca nu o folosesti la drumuri relativ scurte si nu o incarci des, avantajul electricului dispare total, ba chiar consumi in plus. si mai si platesti mai mult la achizitie.