Motor / Transmisie
Valul de exuberanță se grăbește să te ia pe sus, însă, dacă ai habar despre istoria Porsche, s-ar putea să mai zăbovești puțin asupra blasfemiei pe care mașina asta o ascunde sub caroseria portocalie. În trecut, vechea generație Boxster Spyder ajunsese la un motor de 3.8 litri. Acum a rămas cu aproape jumătate din capacitatea de atunci. Un motor de patru cilindri, turbo, cu o capacitate de 2.0 litri. Un motor de neimaginat în 1996, când mașina era lansată pentru prima dată pe piață.
Topirea ghețarilor, încălzirea globală și alte lucruri la care nu te gândești când te afli într-un Porsche, i-au determinat însă pe nemți, ca pe majoritatea constructorilor din domeniu, să aleagă motoare mai mici, turbo. Iar Boxster, fiind cel mai mic membru al familiei, a fost sacrificat.
Chiar dacă vorbim despre un motor de numai 2.0 litri, puterea totală urcă la 300 de cai, iar cuplul motor este generos, atingând 380 de Nm la aproape 2000 de rotații. Este disponibil pe o plajă de turații mare, care ajunge până la 4500 de rotații. Așa că orice excursie până pe la 7600 de rotații este binevenită și plăcută.
Așadar, avem un Boxster care se trezește la viață mult mai devreme și este ceva mai pofticios, chiar dacă nu îl trimiți în zona roșie a turometrului.
Trebuie spus de la bun început că mașina asta are mai multe fețe. Le descoperi pe măsură ce rotești de butonul amplasat pe volan, o asemănare izbitoare cu celebrul Manetino al celor de la Ferrari. Orice asemănare este pur întâmplătoare. Sau nu.
Modurile prin care poți să te plimbi sunt Normal, Sport, Sport Plus și Individual, fiecare cu un răspuns diferit venit din partea motorului. E clar că în modul standard Boxster e doar o mașină sportivă banală, cu care poți să trăiești zi de zi, fie că îți duci copilul la școală, fie că te strecori în fiecare dimineață către birou. Este și modul cel mai eficient dintre toate.
E ușor plictisitor până când apeși pedala de accelerație la podea. Atunci te lovește adevărata inginerie germană. E o palmă scurtă. Nici n-ar putea fi altfel, având în vedere că motorul e la numai 30 de centimetri de spătarul scaunului tău. Rămâi siderat de rapiditatea cu care cutia automată PDK trezește la viață cei patru cilindri. Retrogradarea? Oh, retrogradarea! Indiferent de cât de relaxat ai merge, răspunsul nu seamănă cu nimic din ce ai mai experimentat.
Lucrurile devin și mai înțepătoare în modurile Sport și Sport Plus, pentru că răspunsul accelerației se schimbă, iar Boxster nu mai pare deloc o mașină plictisitoare. Descoperi fericirea. Totuși, cu tot cu funcția Overboost care durează vreo 20 de secunde, 718 Boxster parcă ar avea nevoie și de ceilalți 50 de cai ai versiunii S pentru a te băga în sperieți și a simți fiorul specific mărcii din Stuttgart.
Nici măcar coloana sonoră nu ajută foarte mult, întrucât cei patru cilindri sună ca orice turbo mai supărat. Nici urmă de răget metalic, de zăngănit, de fiare urlând necontrolat. E doar sunetul atent lucrat al unui turbo care a fost la sală și a învățat să-și încordeze mușchii conform rgulamentului. Nici o exagerare.
Exagerat de scumpa versiunea testata de voi fata de pretul de baza. Nu cred ca majoritatea celor care il vor cumpara, o sa il configureze la nivelul asta. Personal ca design exterior mi-a placut mai mult prima generatie. Avea acel ceva unic Porsche ! La interior e mai frumos acum....poate si pe afara dar tot cu gandul la primul model am ramas. Nu prea ai ce face cu asa masina in Romania...e joasa si cabrio e cea mai proasta investitie pt. ca la ce praf e pe drumurile patriei o sa mergi cu ea mai mult capotata. In rest o masina numai buna de mers pe Transfagarasan :)