Porsche 911 Cabrio

3.0 450 CP Carrera S Aut

Design

4.5

Deși poate părea surprinzător, 911 reprezintă mereu o provocare în materie de design. De ce? Pentru că trebuie să nu se îndepărteze prea mult de formele tradiționale, dar, în același timp, să arate și foarte actual, diferit de vechiul model. Pentru că, până la urmă, clientul trebuie să simtă că trece la o nouă generație și din punct de vedere estetic.

În partea frontală nu s-au schimbat foarte multe. Avem aceeași formă a blocurilor optice, consacrată încă de la apariția modelului. Noutatea este că farurile pot beneficia acum de lumini Matrix LED opțional.

Spoilerul frontal include și niște prize de aer generoase. Bineînțeles că n-au legătură cu răcirea motorului amplasat în spate. Ele au rol aerodinamic și sunt active. Stau închise până la 170 de km/h. Profilul păstrează linia tradițională a unui coupe, iar posteriorul a devenit acum la fel de generos, indiferent de versiunea pe care o alegi. Asta înseamnă că nu mai există versiuni cu o lățime diferită.

Sunt însă diferite jantele, întrucât 911 Cabrio dispune de jante de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.

Posteriorul rămâne la fel de sexy, cu forme rubensiene și un detaliu de design care a fost gândit parcă de un italian. Fantele de aerisire ale motorului sunt nouă la număr și se termină cu două LED-uri ale stopului pe frână. Este sugerat astfel, discret, 911.

Evacuarea standard are patru terminații și arată fantastic de bine. Dar poate arăta și bestial dacă optezi pentru un pachet sport, care oferă două evacuări uriașe, ca două tunuri cu diametru generos, înglobate în spoiler. Blocurile optice cu LED sunt unite și în cazul acestui model de o baghetă luminoasă elegantă.

Ca o concluzie simplă, și această generație 911, fie ea coupe sau cabrio, reușește să întoarcă milioane de priviri cu formele sale clasice, condimentate pe alocuri cu detalii menite să le sugereze doar celor avizați că e vorba despre o nouă generație.

  • Kirotractor, joi, 04.07.2019 11:38

    @pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.

  • pipo, vineri, 05.07.2019 12:28

    @Kiro : asa-i , tot de "amorul artei" citesc si eu acest test cu ...acelasi superb automobil dintotdeauna. Dar atat, ca in rest nu am fost lovit nici-odata de Porsche -mania si nici nu am avut vreodata ocazia nici sa ma urc in ea. Chiar a fost o vreme ,cand eram mai flacau asa, cand nu intelegeam ce dracu le-o place la oameni masina asta. Apoi gusturile m-i s-au schimbat/evoluat si am inteles ce inseamna linii clasice si nemuritoare dar spectaculoase in aceeasi masura. Asa cum poate ti-ai dat seama sunt (inca) fan al acelei bande luminoasa ce uneste stopurile spate , asa ca mie imi place mai mult decat ultima generatie la exterior. La interior ..sunt umpic inca nelamurit , imi place foarte mult dar ..nu neaparat pe acest automobil . Parca e umpic prea tehnologizat si exagerat de ..teutonic ... cred ca Audi-zat ar fi cuvantul. As fi preferat ceva mai clasico-sport . Dar...probabil ca stiu ei mai bine ce-si doresc clientii lor , cred ca sunt printre putinii constructori care stiu destul de exact ce doresc clientii. In rest , pe mecanica si performante sa-si dea cu parerea cine se pricepe . Eu nu-mi doresc decat sa-l vad cat mai des pe soselele noastre si sa-l AUD bineinteles. Cam rarut totusi pe la noi .

  • Kirotractor, vineri, 05.07.2019 13:18

    @pipo: Încă-n vacanță fiind, ete că mai stau la o șuetă cu tine, fiindcă pui elocvent punctul pe *i*... și când nu-s de acord cu ce scrii. :-) Obiectiv vb. deci, clar că și actuala generație e de excepție. Pur subiectiv, nu-mi plac însă două-trei chestii la ea: 1. plasticele simplist-pătrățoase din spoilerul-față (în dezacord cu volumele curbe) 2. jantele-spate mai mari ca-n față - nu doar fiindcă nu-i (încă) proto-hypercar 3. lățimea în creștere continuă (șuncile-spate standard acum fiind doar opționale la fostul model) Inutil de adăugat că *de gustibus* etc., ca să nu mai zic de variabilitatea-n timp până și a gusturilor fiecăruia, egal dacă dincolo de trendursau taman de iele influențat. ...Uneori bufnesc în râs de ex. când îmi amintesc că acu 3 decenii am văzut/plăcut/cumpărat un 944 (SH, evident) bicolor (!!!) și cu tapițerie ecosez. :-)))

  • pipo, vineri, 05.07.2019 14:12

    Adica d-aia in carouri ..ca la Golf gti ?..hi hi..as vrea sa vad asa ceva ! Daduse mania farurilor rabatabile in toti , chiar si in Porsche ! p.s. : vacanta placuta in continuare , eu plec de maine !

  • Andrei, vineri, 05.07.2019 22:37

    O masina cult, insa nu o poti folosi la absolut nimic in afara de a te plimba in week-end, pe distante scurte. Daca mergi la mare poti lua in bagaj un tricou, pasta de dinti, periuta si crema de soare. Atat de mica e.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.07.2019 02:41

    Eu nu inteleg de ce e comparat cu SL500 (SL550) in America de Nord. Mercedes are doar 2 locuri, acoperis de metal, mult mai grea si axata pe confort si 2 cilindri in plus, iar capacitate aproape dubla :) Oricum, versiunea normala nu prea-l lasa cu "mult" in urma, avand in vedere ca SL500 face suta in 4.1 sec. In fine ... saracul Mercedes, la anii lui de cand e pe piata, eu zic ca totusi se tine inca bine :):) Despre Carrera, jos palaria. Un instrument de precizie pe care doar daca il conduci poti sa-l intelegi cu adevarat. Din pacate preturile sunt prohibitive, chiar si la 10 ani vechime. Un caz clasic de "dai un ban dar stai in fata" :):)

  • Kirotractor, luni, 08.07.2019 14:59

    Normal că *dai un ban, dar stai în față* -- fiindcă În spate-i greu spre imposibil. :-)

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:11

    M-am plimbat cate o zi intreaga cu editiile din 2007 si 2015. Urmeaza sa testez peste o saptamana, fix acest model. Am ramas impresionat intotdeauna de acesta masina. Nu exista alte clasice sa fie mai interesante. In opinia mea, Porsche 911 reprezinta esenta unei masini sport. Imi plac si ceasurile foarte mult dar, nimic nu-i mai frumos ca un Rolex Submariner...chiar daca exista multe lucruri mai interesante. Fie ca vorbim de masini sau ceasuri! Si inca ceva, ideal ar fi ca sa auzim cat mai multe opinii pertinente venite din partea celor care au pus mana pe masina comentata!

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:28

    Cand iti cumperi (sau iti place) o masina ori altceva, nu ai nevoie de aprobarea prietenilor, publicului, a nimanui de fapt, primul satisfacut trebuie sa fii tu insuti!

  • danielr1, marţi, 16.07.2019 12:52

    Alt “minus” renuntarea la frana de stationare clasica :)