Porsche 911 Speedster

4.0 510CP
4.7
de Mircea Meşter, miercuri, 22 mai

Perfect

Acesta nu este un test drive.

Da, știu că titlul de pe prima pagină v-a făcut să intrați aici. Ba chiar suntem în secțiunea Test Drive de pe Automarket, așa că ce-ați citit mai sus poate să pară o tâmpenie. Dar nu este. Pentru că - serios - acesta nu este un test drive. Nu are cum să fie.

Pentru că nu ai ce să testezi într-un Porsche 911 Speedster. Nu "testezi" e cuvântul potrivit. La fel cum critica Giocondei este puerilă. Nu ai cum să stai pe scaunul mașinii ăsteia și să te apuci să strâmbi din nas că nu-știu-ce buton generează un sunet dezacordat sau că plafonul acționat exclusiv manual (ce zgârcenie!) poate fi comandat doar pe culoarea neagră. Sau că motorul aspirat consumă mult (mult!). Sau că mașina asta costă vreo 280.000 de euro în versiunea de bază, de-i și aud pe ăștia de pe la televiziuni: "Bani cu care îți poți lua vreo 15 Dustere".

Sau că nu-ți place culoarea, sau că nu-ți place forma evacuării, sau că e construit pe anterioara generație 911, nu pe cea tocmai lansată. "Cum își permite Porsche să construiască o mașină pe generația veche și să ceară pe ea atâția bani?".

Serios. Poți vorbi despre toate aceste lucruri, însă ai fi penibil. 

Nu e un test drive. Pentru că atunci când te așezi pe scaun, îți legi centura, pornești motorul aspirat de 4.0 litri și apeși pedala de accelerație și începi să te agăți de fiecare gradație a turometrului, uiți că ești într-o mașină cu plusurile și defectele ei și te simți pur și simplu perfect. 

Nu, nu folosesc cuvinte grele inutil și nici nu ating gratuit termeni fastuoși. Te simți perfect. Și pentru că te simți perfect, nu te interesează nimic altceva decât să profiți cât mai mult de timpul pe care-l ai împreună cu o mașină al cărei loc este, cel mai probabil, în colecții private. Doar 1948 de unități 911 Speedster vor fi produse, iar asta înseamnă că ce am trăit pe șoselele din Sardinia va putea fi replicat de foarte, foarte, foarte puțini oameni din lumea asta.

Deci ăsta nu este un test drive. Este un vis pe care am reușit să-l trăiesc în realitate și pe a cărui poveste o împart acum cu voi.

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.