Motor / Transmisie
Cel mai ușor mod de a-l caracteriza pe 911 Speedster este să spui că vorbim de fapt de un 911 GT3 fără plafon, cu o formă diferită de cea a unui cabriolet și cu o transmisie manuală. Singura disponibilă, pentru că vorbim aici de o mașină care ține la moștenirea ei.
Dar ar fi nedrept să-i furăm personalitatea lui Speedster considerându-l "apendicele" unui alt model. Până la urmă, vorbim de un Porsche. Iar când vorbim de Porsche, toate modelele reprezintă rezultatul exploziei "Big Bang-ului" 356. Apropo, primul Speedster a fost construit pe baza lui 356, mult înainte ca 911 să fie parte din peisaj. Așa că dilema oului și găinii e ceva mai complexă în cazul lui 911 Speedster.
Dar cifrele rămân: motor aspirat de 4.0 litri, 510 CP (cu 10 în plus față de GT3) atinși la 8400 rpm, un cuplu maxim de 470 Nm la 6250 rpm și un sunet grandios pentru care ar trebui construite muzee. Peste toate vine însă alegerea corectă în privința transmisiei: o manuală cu 6 trepte.
Mă așteptam, sincer, ca atâta putere trecută printr-o manuală să însemne o cutie complicat de utilizat și pe alocuri greoaie și incomodă. Am descoperit însă o timonerie impecabilă, cu un levier care se mișcă fluid și fără niciun fel de efort între trepte. O transmisie pentru care multe alte mărci și-ar da jumătate de gamă. E derivată din prima generație PDK și construită astfel încât cel de la volan să aibă mereu sentimentul că are mașina "la palmă". În plus, sistemul de sincronizare a turațiilor cu raportul treptei face spectacol pe retrogradare, amintindu-ți de sunetele pe care le auzi pe circuite.
Aceeași transmisie transformă mașina în funcție de plaja de turații pe care te afli. Dacă alți producători au nevoie de butoane care să ateste modurile de rulare, "modurile" Porsche se schimbă în funcție de poziția pe turometru. Până în 4500 rpm, ești într-o mașină foarte docilă care lucrează fluid și constructiv între viraje, legându-le cu grație de balerin. Dacă retrogradezi și piști accelerația o idee mai serios, ai în brațe un monstru care mușcă din fiecare apex cu poftă, aruncându-ți glandele sudoripare în carnaval.
Motorul este o operă de artă. Unul dintre motoarele aspirate cu cel mai bun raport litraj/putere din lume (2.87 kg/CP) îți oferă senzațiile tari ale puterii maxime atinse extrem de sus, la 8400 de ture, și senzațiile auditive care rivalizează cu punctele de maximă intensitate ale unor concerte în cele mai respectate aule ale lumii.
Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).