Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Motor / Transmisie

5.0

Cel mai ușor mod de a-l caracteriza pe 911 Speedster este să spui că vorbim de fapt de un 911 GT3 fără plafon, cu o formă diferită de cea a unui cabriolet și cu o transmisie manuală. Singura disponibilă, pentru că vorbim aici de o mașină care ține la moștenirea ei.

Dar ar fi nedrept să-i furăm personalitatea lui Speedster considerându-l "apendicele" unui alt model. Până la urmă, vorbim de un Porsche. Iar când vorbim de Porsche, toate modelele reprezintă rezultatul exploziei "Big Bang-ului" 356. Apropo, primul Speedster a fost construit pe baza lui 356, mult înainte ca 911 să fie parte din peisaj. Așa că dilema oului și găinii e ceva mai complexă în cazul lui 911 Speedster.

Dar cifrele rămân: motor aspirat de 4.0 litri, 510 CP (cu 10 în plus față de GT3) atinși la 8400 rpm, un cuplu maxim de 470 Nm la 6250 rpm și un sunet grandios pentru care ar trebui construite muzee. Peste toate vine însă alegerea corectă în privința transmisiei: o manuală cu 6 trepte.

Mă așteptam, sincer, ca atâta putere trecută printr-o manuală să însemne o cutie complicat de utilizat și pe alocuri greoaie și incomodă. Am descoperit însă o timonerie impecabilă, cu un levier care se mișcă fluid și fără niciun fel de efort între trepte. O transmisie pentru care multe alte mărci și-ar da jumătate de gamă. E derivată din prima generație PDK și construită astfel încât cel de la volan să aibă mereu sentimentul că are mașina "la palmă". În plus, sistemul de sincronizare a turațiilor cu raportul treptei face spectacol pe retrogradare, amintindu-ți de sunetele pe care le auzi pe circuite.

Aceeași transmisie transformă mașina în funcție de plaja de turații pe care te afli. Dacă alți producători au nevoie de butoane care să ateste modurile de rulare, "modurile" Porsche se schimbă în funcție de poziția pe turometru. Până în 4500 rpm, ești într-o mașină foarte docilă care lucrează fluid și constructiv între viraje, legându-le cu grație de balerin. Dacă retrogradezi și piști accelerația o idee mai serios, ai în brațe un monstru care mușcă din fiecare apex cu poftă, aruncându-ți glandele sudoripare în carnaval.

Motorul este o operă de artă. Unul dintre motoarele aspirate cu cel mai bun raport litraj/putere din lume (2.87 kg/CP) îți oferă senzațiile tari ale puterii maxime atinse extrem de sus, la 8400 de ture, și senzațiile auditive care rivalizează cu punctele de maximă intensitate ale unor concerte în cele mai respectate aule ale lumii. 

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.