Interior
Spre deosebire de masiva majoritate a mașinilor care pot fi cumpărate în România, Porsche 911 Speedster nu este o sumă de elemente care dau un preț de achiziție. De fapt, sentimentul pregnant pe care-l ai în mașina asta este că cei de la Porsche au stabilit prețul și abia apoi au construit mașina. Pentru că oricât ai aduna jante, butoane, suspensii și faruri, povestea în posesia căreia intri prin achiziția lui Speedster este inestimabilă.
Da, Speedster este o mașină dedicată celor care știu să aprecieze povestea din spatele mașinii, nu un simplu excel care are la capăt o rubrică denumită "Total".
În această cheie trebuie văzute anumite caracteristici "ciudate" ale lui Speedster. Așa cum este gaura pe care o primești în mijlocul bordului, acolo unde în mod normal se află display-ul sistemului multimedia al celor de la Porsche. El este disponibil opțional (gratuit), dar cei care s-au ocupat de acest proiect spun că se așteaptă ca doar jumătate dintre clienți să opteze pentru pachetul care include un bord "modern".
Chintesență a sportivității și tribut adus istoriei. Așa că inevitabilele întrebări de genul "Cum să n-ai sistem multimedia în 2019 pe o mașină care costă atât?" trebuie înlocuite cu "Cum de-au avut oamenii ăștia curajul să readucă spiritul pur al mașinilor sport de odinioară în anul 2019, când suntem încojurați de tehnologie?". Până la urmă, totul e o chestiune de opțiune și de unghi de abordare.
În rest, 911 Speedster este un 911 cu o serie de îmbunătățiri dedicate - evident - sportivității. Scaunele care par transplantate dintr-o mașină de circuit sunt impecabile pe viraje și nu m-au deranjat câtuși de puțin în cele 3 ore în care am avut plăcerea de a conduce această mașină. E posibil să fie de la adrenalină, totuși. Habitaclul este dominat de nuanțe închise, cusăturile roșii contrastante îți amintesc că nu ești într-un Porsche oarecare (of, ce expresie!), iar mânerele clasice ale ușilor au fost înlocuite de "lațuri" textile. Există și două pseudo-scaune în spatele scaunelor din față. Și le spun pseudo-scaune doar pentru că sunt de fapt niște zone de depozitare care seamănă cu un șezut.
Pentru cei cărora le place să caute indicii istorice, indicatoarele de bord au ace albe și cifre verzi, așa cum se întâmpla pe 356 Speedster în 1954. Iar logo-ul Speedster de pe scaune și planșa de bord este asortat cu o plăcuță care atestă faptul că mașina face parte dintr-o serie limitată. Un soi de dovadă nefiscală pentru cele peste 270.000 de euro pe care le plătești ca să ai în garaj această mașină.
Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).