Porsche Cayenne
Colac de salvare
Brațele încep să obosească și parcă scot din apă greutăți de plumb. Respirația devine și ea neregulată, neatentă la dozarea efortului. Fiecare val lovește parcă și mai puternic, încăpățânat să tragă la fund corpul care se încumetă să brăzdeze apa. Sunt astfel de momente în care orice înotător experimentat are nevoie de un colac de salvare.
În cazul Porsche, colacul de salvare s-a numit Cayenne și a fost aruncat în apa tulbure a instabilității financiare în anul 2002. A fost cea mai huiduită decizie din istoria Porsche. Dar și cea mai inspirată.
Prima generație Cayenne a adunat 270.000 de clienți și a adus compania la mal. Apoi, cea de-a doua generație aproape că a dublat dimensiunea succesului: 500.000 de unități.
Astăzi, Porsche este pe val. Nu mai are neoie de un colac de salvare. Însă, în contextul unei piețe obsedate de SUV-uri, are nevoie de Cayenne, ajuns acum la a treia generație.
Am zburat până în insula grecească Creta pentru a vedea ce surprize ne-a rezervat noul Cayenne, și ce s-a schimbat față de vechiul model.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
arhitect, joi, 09.11.2017 14:08
Toate calitatile dinamice de mai sus, plus un design rafinat , dar in spiritul traditiei, il gasesti la Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio . Probabil la aceeasi bani. Stelvio este ca spatiu interior intre Cayenne (ampatamentul mai mare cu 7 cm si implicit mai mult spatiu in spate) si Macan ( locurile din spate prea mici, de fapt un 2+2).
-
just a fan, joi, 09.11.2017 14:46
X5-ul, generatia 2016, motorizarea 50D, are consum de 12l/100 KM in oras, nu mai dati baliverne ca este cu 2-3 L peste ce a consumat Cayenne-ul, adica peste 26 de L/100KM Mai faceti un test drive si cu el si dupa puneti valori din burta, cel putin DUBLE
-
c, joi, 09.11.2017 16:18
@ just a fan "Dacă ne uităm în segment, vedem că cei 9.4 litri pe care îi promite Cayenne S sunt foarte optimiști. Ceilalți rivali, adică BMW X5, Mercedes GLE, Maserati Levante și Range Rover Sport sunt mult mai gurmanzi, poate chiar și cu trei litri peste această valoare." Deci 9,4 + 2/3 = vreo 12l/100km la BMW X5 ne spune si Bogdan din Drive-Test (cam aceesi valoare precum cea mentionata de tine), destul de departe de 26l totusi. Ca a ajuns la final pana pe la 23l/100km e alta poveste, o fi din cauza ca s-a "jucat " putin cu Cayenne-ul pe ici pe colo (prin punctele esentiale)... nici eu nu as fi rezistat tentatiei... sa il intelegem...
-
babacloanta, joi, 09.11.2017 18:57
@arhitect...Alfa Stelvio pe langa Cayenne e ca o soba nacajita pe langa o centrala in condensatie...cu tot respectul:))
-
VAG, joi, 09.11.2017 19:58
Adevar grait-ai !
-
bogdan., joi, 09.11.2017 23:27
deocamdata suv-urile nemtesti se inchina inaintea Alfei Stelvio qv
-
LR, vineri, 10.11.2017 07:46
D'ale lui Mirică... Articol documentat, experiențe povestite cu mult entuziasm, dar, când să trag concluzia că totul e ok, dau peste enormitatea asta: "discuri de frâne tratate cu un amestect de tungsten și carbid" Probabil că a tradus "carbide" din engleză ["tungsten carbide (WC) (often called simply carbide when referring to machine tooling"] și i-a ieșit "carbid" în română, care e cu totul altceva (nu s-a jucat, probabil, în copilărie, cu carbură de calciu, care se găsea pe orice șantier). Drept pedeapsă, îl rog pe autorul articolului să indice poziția elementului chimic tungsten în Tabelul lui Mendeleev :)
-
Kirotractor, vineri, 10.11.2017 08:52
LR: Corectă în principiu... corectarea, deși e vorba de CARBURA de tungsten de fapt - aka WIDIA pe nemțește (de nemți a fost și inventată în 1925, ca mai toate chestiile utile-n lumea asta.) Sau VIDIA pe româneză, folosită cică la celebrele gloanțe cu care teroriștii trăgeau la Loviluție - fals, dar asta-i altă temă. Bogdan le mai rasolește și el uneori, da-i scuzabil cumva cu atîtea deplasări :-) (pe mine mă surprind cele șapte repetiții ale cuvăntului *generație* în doar șase paragrafe de la început.) Se pare că nu mai contează oricum, cu netul ăsta rapid perisabil. Ceva mai ontopic acu, în lipsa variantelor diesel (deși temporară zice-se - daravelă îmbîrligată conexă Dieselgate de fapt, dar deloc pomenită că nu dă bine pt VAG, deh), nu știu cît de salvator mai e colacul Cayenne. Mașina-i un... tanc f. reușit, clar, dar la 100K euro (ăsta-i prețul vestic de listă +/- cîteva mii) S-ul standard nu vine nici măcar cu receptor radio DAB, iar jantele-s jenant de nașparlii. P.S. Comparațiile cu Alfa Stelvio (QV, evident) nu-și au rostul fiind din segmente diferite, dar, cu toată aura siglei Porsche, pînă și Macan-ul de top și-o încasează grav de la Stelvio QV. ...Părerea mea doar, clar.
-
bogdanm, vineri, 10.11.2017 10:07
@LR @Kirotractor Este justificată obiecția ta, dar permite-mi greșeala asta într-un test de 15.000 de semne, zic eu, bine documentat. Dar m-ai prins, chimia nu a fost punctul meu forte și se pare că mă urmărește și acum :) Mulțumesc Kirotractor de ajutor. Apropo, cuvântul “generație” era folosit de patru ori, nu de șapte, în primul paragraf. Acum au rămas doar trei, ca să ajungem la o cifră convenabilă pentru fiecare :) Mulțumesc că ne citiți.
-
LR, vineri, 10.11.2017 10:12
Cred că grosul vânzărilor pentru astfel de "tancuri" îl constituie piața nord-americană, unde se caută mai mult variantele pe benzină ale Cayenne. De aia nu s-au grăbit cu dieselul. Și, nu în ultimul rând, e o chestie de imagine pentru Porsche.
-
LR, vineri, 10.11.2017 10:37
Mă bucură noua abordare responsabilă și plină de umor a AM, atunci când au de-a face cu cititori supărați (la propriu și la figurat). Consider că e o evoluție importantă în relațiile noastre. Dialogul e un instrument remarcabil, ce poate descreți și frunți precum cea a lui Tudose! Felicitări Automarket!
-
bogdanm, vineri, 10.11.2017 11:53
@LR Multumim si noi :)
-
Kirotractor, vineri, 10.11.2017 12:23
@LR: Corectă supoziția ta despre piața nord-americană, dar nu trebuie uitat nici recentul Porsche-gate din Elveția, unde vănzarea oricărui Cayenne Diesel a fost interzisă - temporar și asta, dar e încă-n vigoare măsura. Pe o piață de bază pentru Porsche fiindcă-i muntoasă, dar și f. bănoasă. Și cu noua abordare umoristică, dar și responsabilă a AM ai dreptate, chiar dacă eu cel puțin n-am fost chiar supărat și rămîn fidel citirii site-ului, superior altora românești ca substanță. (n.b. Nu mai revin totuși la lipsuri - v. consumuri reale, reprize, decibeli etc., după ce am fost anunțați că vin upgradări-surpriză.) @bogdanm: Repet, îți apreciez pe bune stilul scriiturii - diferit de-al lui Mircea, dar la fel de remarcabil (și nu-i vreo tentativă de periere, din diverse motive renunțînd la intenția de-a colabora... poate cu AM, cum mă gîndeam mai demult după ce mi s-a propus cumva asta.) Continui să cred însă - rămas păgubos de idealist - că-i păcat să afectăm un fond lăudabil prin hibe ale formei, chiar dacă superficialitatea (agramată-n plus) câștigă teren odată cu digitalizarea care ne interconectează pozitiv, dar nu numai. ... Vorba genialului răposat Umberto Eco: „Televiziunea a promovat idiotul satului, față de care spectatorul se simțea superior. Drama internetului e că l-a promovat pe idiotul satului ca purtător de adevăr” ;-)
-
mm, vineri, 10.11.2017 12:28
totusi sunt mai comune decat vitara, e cumva ca ifonul sau galaxy s, sunt peste tot dar must have. prefer oricand un levante
-
r, marţi, 14.11.2017 10:24
Știe cineva la ce și cum se folosește folosește cronometrul ?
-
c, marţi, 14.11.2017 10:41
@ R Cronometru e ptr Nurburgring... ;)) Dai start cand pleci si stop cand ajungi la finish, simplu, nu-i asa??? :-)))
-
4Motion, vineri, 01.12.2017 14:29
Daca la generatia precedenta nu imi placeau stopurile dar farurile erau ok,acum este invers.Sper sa reuseasca pe viitor sa le combine mai bine.
-
adi, miercuri, 04.04.2018 14:09
consum de 23% :))))....eu inteleg ca daca dai o suta si ceva de mii de euro pe o masina nu te mai intereseaza cat dai pe combustibil...dar nici 23%...aberant...daca mergi mult cu ea, trebuie sa faci plinul din 3 in 3 zile....in rest masina este foarte frumoasa, foarte rapida...evident...deaia costa atat!dar nu as da banii astia nici daca as fi milionar in euro...e doar o parere....
Porsche Cayenne pt. mine de cand a aparut in 2003 parca, a fost pe primul loc in minte mea pe categoria SUV. In timp lucrurile s-au mai schimbat si cand a aparut Q7 in 2006 iar Cayenne a venit cu acel facelift la prima generatie tocmai prin 2008, Cayenne nu a mai fost nr. 1 pt. mine dar undeva in inima mea imi era mai drag ca toate celelalte suv-uri. A fost clar si limpede ca Q7 a detinut suprematia in perioada aceea cand Cayenne venise doar cu un facelift si X5 era tot la prima generatie si ea tot cu un facelift minor. Pe urma a aparut noul X5 si lucrurile s-au schimbat radical. A devenit iconic in lumea suv-urilor si a preluat pozitia de lider. In timp s-au tot perpetuat cele 4 marci germane Audi,BMW,Mercedes si Porsche si si-au luat una alteia titlul de nr. 1 pe categoria SUV odata cu apariatia unei noi generatii. Asa s-a intamplat si acum cand ultimul venit, este de departe cel mai reusit. Noul Cayenne pare sa fi atins perfectiunea dar daca aveam putere de decizie in cadrul companiei, as fi ales sa imprumut farurile primei generatii putin restilizate care mi s-au paraut cele mai frumoase puse vreodata pe un Cayenne. In rest nu am ce sa comentez la adresa noului Cayenne....totul e facut nemteste si cu simt de raspundere. Asteptam noul X5 care se aude ca va bate orice suv pe dinamica si cp/ scosi dintr-un 3 litri. Ramane de vazut.....