Interior
Interiorul noului Porsche Cayenne a evoluat simțitor. Este mult digitalizat, însă despre asta o să vorbim în cadrul capitolului tehnologie. Până ajungem acolo trebuie să vă spun că materialele sunt demne de acest segment: plastic moale, o planșă de bord îmbrăcată în piele, multe inserții din aluminiu, unul dintre cele mai frumoase volane din segment și o ergonomie bunicică. Rămâne ușor încărcată consola centrală, chiar dacă butoanele au dispărut aproape complet și au fost înlocuite de zone tactile. Din fericire, comenzile climatizării sunt destul de clare.
Scaunele sunt confortabile, asigură o susținere laterală bună și dispun de multiple posibilități de ajustare electrică.
Spațiile de depozitare au crescut și ele considerabil. În buzunarele portierelor față încap chiar și sticle de 1.5 litri, iar în portierele spate sticle de un litru. Cotiera este decentă, spațiul pentru sticle de pe consola centrală este și el încăpător, însă problema apare atunci când vrei să găsești un loc pentru telefonul mobil. La baza cnsolei centrale nu există așa ceva. Este compromisul făcut pentru a avea o continuitate între planșa de bord și consola centrală, ambele intens digitalizate.
Pe locurile din spate se stă foarte confortabil. Este foarte mult loc la nivelul picioarelor și la nivelul capului. La nevoie pot sta chiar și trei adulți, pentru că tunelul central nu este foarte înalt și este destul de lat pentru a găzdui picioarele cuiva. Nu e tocmai o poziție naturală, dar merge.
Bancheta spate dispune și de un sistem de ajustare. Ea poate glisa în față pe o distanță de 16 centimetri. De asemenea, spătarul banchetei își poate modifica înclinarea. În aceste condiții, portbagajul ajunge la o valoare impresionantă de 770 de litri, cu 100 de litri mai mult decât în cazul vechiului model. Doar Range Rover Sport pare să ofere ceva mai mult spațiu, adică 784 de litri.
Porsche Cayenne pt. mine de cand a aparut in 2003 parca, a fost pe primul loc in minte mea pe categoria SUV. In timp lucrurile s-au mai schimbat si cand a aparut Q7 in 2006 iar Cayenne a venit cu acel facelift la prima generatie tocmai prin 2008, Cayenne nu a mai fost nr. 1 pt. mine dar undeva in inima mea imi era mai drag ca toate celelalte suv-uri. A fost clar si limpede ca Q7 a detinut suprematia in perioada aceea cand Cayenne venise doar cu un facelift si X5 era tot la prima generatie si ea tot cu un facelift minor. Pe urma a aparut noul X5 si lucrurile s-au schimbat radical. A devenit iconic in lumea suv-urilor si a preluat pozitia de lider. In timp s-au tot perpetuat cele 4 marci germane Audi,BMW,Mercedes si Porsche si si-au luat una alteia titlul de nr. 1 pe categoria SUV odata cu apariatia unei noi generatii. Asa s-a intamplat si acum cand ultimul venit, este de departe cel mai reusit. Noul Cayenne pare sa fi atins perfectiunea dar daca aveam putere de decizie in cadrul companiei, as fi ales sa imprumut farurile primei generatii putin restilizate care mi s-au paraut cele mai frumoase puse vreodata pe un Cayenne. In rest nu am ce sa comentez la adresa noului Cayenne....totul e facut nemteste si cu simt de raspundere. Asteptam noul X5 care se aude ca va bate orice suv pe dinamica si cp/ scosi dintr-un 3 litri. Ramane de vazut.....