Tehnologie
Dacă ați parcurs și capitolele dinainte, ați înțeles că aveți în față unul dintre cele mai tehnologizate SUV-uri din segment. O să încep cu exteriorul, acolo unde versiunile standard sunt disponibile deja cu iluminare frontală full LED. Opțional, clienții pot comanda și un sistem Matrix LED, care vine cu 84 de diode pentru fiecare far, gata să se adapteze automat la condițiile de drum și la ceilalți participanți la trafic.
În interior avem un instrumentar de bord care păstrează tradiția Porsche. Asta înseamnă un turometru analog amplasat în partea centrală, flancat de două ecrane de 7 inch, pe care pot fi afișate multiple informații, inclusiv navigația.
În centru planșei de bord regăsim un sistem multimedia oglindit pe un ecran de 12.3 inch, de pe care au dispărut complet butoanele. Răspunsul suprafeței tactile este exemplar, grafica este extrem de prietenoasă și plăcută, navigația este ușor de înțeles și folosit. Meniul sistemului este însă destul de stufos și necesită o oarecare acomodare.
Prin sistemul multimedia se mai ascund suportul Apple CarPlay, conexiunea 4G la internet, posibilitatea unui hot-spot, recunoașterea vocală cu peste 100 de comenzi înregistrate, informațiile în timp real din trafic și aplicațiile prin care poți asculta muzică direct de pe internet.
Și dacă tot am amintit de muzică, pentru melomani există și două sisteme audio performante: Bose are 14 difuzoare și capacitate de 710 watt, iar Burmester are 21 de difuzoare și o putere totală de 1455 watt, cu posibilitate de redare 3D a melodiilor preferate.
La toate acestea se adaugă zona de încărcare prin inducție a telefoanelor mobile, poziționată în cotieră, climatizarea pe patru zone, scaunele încălzite și ventilate, accesul și pornirea fără cheie, sloturile USB și acționarea electrică a hayonului.
Porsche Cayenne pt. mine de cand a aparut in 2003 parca, a fost pe primul loc in minte mea pe categoria SUV. In timp lucrurile s-au mai schimbat si cand a aparut Q7 in 2006 iar Cayenne a venit cu acel facelift la prima generatie tocmai prin 2008, Cayenne nu a mai fost nr. 1 pt. mine dar undeva in inima mea imi era mai drag ca toate celelalte suv-uri. A fost clar si limpede ca Q7 a detinut suprematia in perioada aceea cand Cayenne venise doar cu un facelift si X5 era tot la prima generatie si ea tot cu un facelift minor. Pe urma a aparut noul X5 si lucrurile s-au schimbat radical. A devenit iconic in lumea suv-urilor si a preluat pozitia de lider. In timp s-au tot perpetuat cele 4 marci germane Audi,BMW,Mercedes si Porsche si si-au luat una alteia titlul de nr. 1 pe categoria SUV odata cu apariatia unei noi generatii. Asa s-a intamplat si acum cand ultimul venit, este de departe cel mai reusit. Noul Cayenne pare sa fi atins perfectiunea dar daca aveam putere de decizie in cadrul companiei, as fi ales sa imprumut farurile primei generatii putin restilizate care mi s-au paraut cele mai frumoase puse vreodata pe un Cayenne. In rest nu am ce sa comentez la adresa noului Cayenne....totul e facut nemteste si cu simt de raspundere. Asteptam noul X5 care se aude ca va bate orice suv pe dinamica si cp/ scosi dintr-un 3 litri. Ramane de vazut.....