Motor / Transmisie
La fel ca fratele său ”normal”, noul Porsche Cayenne Coupe este disponibil în trei versiuni de motorizare. Versiunea de bază folosește motorul turbo V6 de 3.0 litri și 340 CP, iar versiunea Cayenne S Coupe vine cu motorul turbo V6 de 2.9 litri și 440 CP. Cireașa de pe tort este, ca de obicei, Cayenne Turbo, declinat acum și în versiune Coupe.
Sub capotă este același ridicol de puternic V8 biturbo de 4.0 litri ce dezvoltă 550 CP. Este un propulsor care oferă mai multe resurse decât are nevoie cel de la volan, dar tocmai asta îl face atât de spectaculos. Propulsorul de 3.996 cmc oferă 550 cai putere între 5.750 și 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 770 Nm între 2.000 și 4.500 rpm.
Este unul dintre cele mai puternice motoare disponibile pe un SUV, iar cuplul uriaș disponibil pe o lungă plajă de turați face ca cel de la volan să se simtă stăpân pe o centrală nucleară. Cayenne Turbo Coupe trage fără a da vreun semn de oboseală, indiferent de treaptă. Trepte care se schimbă imperceptibil grație excelentei cutii de viteze automate cu opt trepte.
Cu așa ceva trebuia să înceapă Porsche marea SUV-izare-n 2002. N-au avut totuși curajul unei duble blasfemii -- a doua ar fi fost asta, adică mastodontizarea :-) lui 911. Pe scurt, mașina e perfectă -- dar numai evaluată-n izolare și cu maximă eco-detașare. Ba și c-un grad de socio-ignorare a (non)calității umane incluse-n targetul de clientelă vizat. N-o să mai cârcotesc iar pe tema inutilității mega-SUVurilor, indiferent de marcă. Dar, oricât de *zen* încerc să fiu (și)n trafic, nu rezist să nu-mi descarc 3-4 kW de iritări. Cauzate, evident, de 90% din șoferii de mamuto-suvuri (poate 80%? -- în fine, nu generalizez totuși.) ...Deși majoritatea conduc EXACT AȘA CUM TRĂIESC. Adică: - fură (startul la semafoare-i normal, dar prioritatea?!...) - presează *frăierimea* prin pseudo-intimidare = rulând, dar și frânând la o palmă de stopurile altora - amenință = băgând semne obscene, simultan cu flash-uri + claxoane-n zone cu viteză limitată - practică nonșalant arbitrariul nesimțit = nesemnalizând nici când încalecă liniile de tramvai - se p.șă cu boltă pe nevoile altora = parcând tot la o palmă... de ușa mea, clar. :-) Și tot așa până s-ar însera aș putea continua... dacă ar merita.