Motor / Transmisie
Așadar, sub capotă s-au produs câteva schimbări. Motoarele disponibile astăzi pentru SUV-ul german au fost modernizate, iar gama se limitează la doar trei opțiuni: Macan, Macan S și Macan GTS. Nici vorbă de diesel. Ăsta e deja subiect tabu la Porsche.
Cea mai vândută variantă este chiar cea de bază, care folosește un motor de proveniență Volkswagen, de 2 litri, cu 4 cilindri, turbo, cu ceva mai multă putere decât ce oferea vechiul model, ridicând totalul la 265 CP și 400 Nm cuplu.
Modelul Macan S este dotat cu un propulsor de 2.9 litri, V6, supraalimentat, ce dezvoltă 380 CP și 520 Nm cuplu, în timp ce versiunea de top, GTS, are aceeași capacitate cilindrică, dar cu un total de 440 CP, disponibili alături de 550 Nm cuplu. Noi ne-am delectat cu versiunea de bază, cea mai populară în opțiunile clienților.
Livrarea resurselor de putere se face liniar, fără niciun fel de sincope, și ți-ar fi greu să ghicești exact câți cai putere are Macan la dispoziție, mai ales prin traficul nostru de zi cu zi. Asta pentru că propulsorul este ajutat din plin de cutia de viteze cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, care nu numai că răspunde impecabil la comenzile tale, dar menține permanent propulsorul în plaja maximă de cuplu. Elasticitatea oferită de această combinație este, așadar, impresionantă, în marea majoritate a timpului.
Chiar și așa, dacă reușești să ajungi într-o zonă cu drumuri ceva mai deschise, încep să se vadă crăpături în imaginea imaculată a scutului Porsche. Deși în trafic și la viteze mai mici motorul de 2 litri face față cu brio, la viteze mai mari sau atunci când ai ocazia să apeși cu nesaț pedala de accelerație, senzația oferită de Macan nu se apropie de ceea ce oferă Porsche în mod tradițional.
Nu ai parte de o accelerație violentă sau de o creștere bruscă a pulsului, la pachet cu o injecție serioasă de adrenalină. Sigur, nu poți spune nici că vorbim de o mașină lentă, doar că nu e la fel de incitantă precum am fost obișnuiți de brandul german de-a lungul timpului. Lipsește explozia.
Pe de altă parte, Macan a fost creat mai mult pentru o clientelă ușor diferită. El a fost desenat și imaginat pentru folosirea cotidiană, pentru navigarea prin oraș și mersul la mall. Nu e o mașină cu care să tranșezi chirurgical de precis circuite, cum ar fi 911.
În condițiile date, motorul de 2 litri se va dovedi mai mult decât suficient în majoritatea cazurilor. Sunetul său este domol, bine antifonat de data aceasta, iar la turații mai mari prinde un pic de viață. Însă, nu vă așteptați să primiți amenzi pentru deranjarea liniștii publice.
Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.