Motor / Transmisie

3.5

Așadar, sub capotă s-au produs câteva schimbări. Motoarele disponibile astăzi pentru SUV-ul german au fost modernizate, iar gama se limitează la doar trei opțiuni: Macan, Macan S și Macan GTS. Nici vorbă de diesel. Ăsta e deja subiect tabu la Porsche.

Cea mai vândută variantă este chiar cea de bază, care folosește un motor de proveniență Volkswagen, de 2 litri, cu 4 cilindri, turbo, cu ceva mai multă putere decât ce oferea vechiul model, ridicând totalul la 265 CP și 400 Nm cuplu.

Modelul Macan S este dotat cu un propulsor de 2.9 litri, V6, supraalimentat, ce dezvoltă 380 CP și 520 Nm cuplu, în timp ce versiunea de top, GTS, are aceeași capacitate cilindrică, dar cu un total de 440 CP, disponibili alături de 550 Nm cuplu. Noi ne-am delectat cu versiunea de bază, cea mai populară în opțiunile clienților.

Livrarea resurselor de putere se face liniar, fără niciun fel de sincope, și ți-ar fi greu să ghicești exact câți cai putere are Macan la dispoziție, mai ales prin traficul nostru de zi cu zi. Asta pentru că propulsorul este ajutat din plin de cutia de viteze cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, care nu numai că răspunde impecabil la comenzile tale, dar menține permanent propulsorul în plaja maximă de cuplu. Elasticitatea oferită de această combinație este, așadar, impresionantă, în marea majoritate a timpului.

Chiar și așa, dacă reușești să ajungi într-o zonă cu drumuri ceva mai deschise, încep să se vadă crăpături în imaginea imaculată a scutului Porsche. Deși în trafic și la viteze mai mici motorul de 2 litri face față cu brio, la viteze mai mari sau atunci când ai ocazia să apeși cu nesaț pedala de accelerație, senzația oferită de Macan nu se apropie de ceea ce oferă Porsche în mod tradițional.

Nu ai parte de o accelerație violentă sau de o creștere bruscă a pulsului, la pachet cu o injecție serioasă de adrenalină. Sigur, nu poți spune nici că vorbim de o mașină lentă, doar că nu e la fel de incitantă precum am fost obișnuiți de brandul german de-a lungul timpului. Lipsește explozia.

Pe de altă parte, Macan a fost creat mai mult pentru o clientelă ușor diferită. El a fost desenat și imaginat pentru folosirea cotidiană, pentru navigarea prin oraș și mersul la mall. Nu e o mașină cu care să tranșezi chirurgical de precis circuite, cum ar fi 911.

În condițiile date, motorul de 2 litri se va dovedi mai mult decât suficient în majoritatea cazurilor. Sunetul său este domol, bine antifonat de data aceasta, iar la turații mai mari prinde un pic de viață. Însă, nu vă așteptați să primiți amenzi pentru deranjarea liniștii publice.

  • idic, luni, 24.01.2022 15:25

    Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.

  • Kirotractor, marţi, 25.01.2022 09:36

    Mai zisei parcă p-aici că un Audi A4 Allroad similar (45 TFS 265 PS quattro ultra MHEV S tronic) e mult superior ca spațiu, consum ȘI performanțe. Singurul capitol la care-i mult inferior (aritmetic vorbind) rămâne prețul. Plus că n-are opționale gen cusături colorate la 4.300 € papiota sau o siglă ”puternică”, vorba Scorpionului Negru = Corocșenie zis Elitistu” Mai Superior Nouă. :-)

  • quest, marţi, 25.01.2022 10:36

    @GN "secretul longevitatii" cui?

  • Octavian, marţi, 25.01.2022 10:38

    "Masă proprie (kg) 1.870" - de aici pleaca si problema consumului. Sta bine la confort si siguranta dar e penalizata la consum. Ca o paranteza, Dacia aia noua Jogger parca avea ~1.200 Kg. E adevarat cu motor 1/2 fata de asta si fara 4x4 dar ca dimensiuni e chiar mai mare.

  • @Octavian, marţi, 25.01.2022 10:54

    pare mai mare dar nu este, verifica cifrele, doar ampatamentul e mai lung cu 10 cm la jogger

  • Tatraurs, marţi, 25.01.2022 13:56

    Meamaa,"Porșe" vad ca se face de saga cu fiecare nou model de suv. Motor de doi litri pe ditai cutia de doua tone,asta are sportivitatea mea dupa ce-am duc 10 toiuri de tuica la gura,2000cmc si 100 000 euro,asta emasina de mall,de fitze,de amanta de patron de centru de testare covrig,apropo,nu mai are butoane fizice,sa le vedeti pe duamnele cu unghii false de 2 cm cum incearca sa regleze caldura sa bata mai spre botox,sau mai bine nu.Vad ca puterea maxima o face in casuta cu date tehnice la 5000ture,nu prea cred ca are puterea maxima acolo cand in poze vad ca rosu incepe pe bord de la 7000rpm. Probabil e constant pana acolo de la 5000 ca doar e motor turbo. La suta de mii de cocleti puteau pune si ei macar un capac de motor mai acatarii,pare luat din targul Vitan de la tunerii oficiali de Dacii Nova Gti.. in alta ordine de idei,de cand n-am mai intrat pe aici vad ca nu mai pot vota,o fi de la mine ca n-am "țertificat"!

  • schumi, vineri, 28.01.2022 17:09

    Ar fi trebuit ca macar la performante sa faceti comparatia si cu Alfa Romeo Stelvio (motor 2.0 turbo, 280CP, 0-100 in 5.5s). Invers, cand faceti review-ul unei Alfa Romeo mereu comparati cu corespondentele germane. Ma intreb cat de obiective sunt aceste review-uri. 4.4 este un scor inadmisibil de mare pentru acest model de Porsche.

  • Andrei, vineri, 04.02.2022 14:00

    E referinta in materie de condus printre SUV-uri, dar motorul de doi litri e o bataie de joc pentru un Porsche, ca atare asta nu e un Porsche veritabil, desi matura pe jos cu orice incearca sa creeze concurenta.

  • vindicomvs, joi, 17.02.2022 10:59

    Pacat ca nu ati testat si voi varianta S macar. Nu inteleg ce se crizeaza astia pe aici, 265 CP este prea putin pentru un entry level? Dar daca le dai pe mana ceva de 200 cp se simt ca in ferrari. Macanul este o masina care se conduce superb, ai parte de o masina sport si totusi e un SUV, este o senzatie unica. Vorbesc in calitate de posesor deja de 5 ani.