Tinuta de drum
Chiar dacă vorbim despre un SUV, încă de la prima generație Cayenne, Porsche a demonstrat că are experiența necesară pentru a livra un comportament dinamic de invidiat. Macan, fiind chiar mai mic decât fratele său, demonstrează că trăim într-o nouă eră, una în care și SUV-urile pot fi distractiv de condus.
Deși motorul de sub capotă nu a fost cel mai puternic din gamă, am putut observa comportamentul suspensiei și al șasiului. Macan este foarte agil, capabil și de-a dreptul rigid dacă vrei, apropiindu-se de comportamentul unui hot hatch în care poziția la condus e ceva mai sus.
Suspensia adaptivă, pneumatică, deși una dintre cele mai scumpe opțiuni de pe listă, merită toți banii. Aceasta schimbă fundamental modul în care se simte Macan pe orice fel de suprafață și în orice fel de situație. Practic, aceasta se va rigidiza automat în modul Sport, și va ține piept exemplar, atât greutății mașinii, cât și forțelor care te împing în toate direcțiile la viteză mare
Dacă, totuși, vei dori ceva mai mult confort, trebuie să alegi modul Comfort, folosind butonul dedicat de pe volan, iar Macan se va domoli instantaneu. Este de-a dreptul uimitor cât de diferit este comportamentul acestei mașini în aceste moduri de condus. Mai mult, și accelerația și servodirecția se ajustează corespunzător.
O sugestie personală ar fi să mergeți pe jante mai mici de 21 de inch, dacă doriți cât mai mult confort. Foarte bine filtrează suspensia gropile și imperfecțiunile din asfalt. Chiar și atunci când rulezi pe jante atât de mari și ai nevoie de minuni astfel încât să nu fii deranjat în niciun moment pe suprafețe vitrege.
Atunci când este condus la limită, Macan strălucește cu adevărat, arătând lumii că inginerii Porsche rămân maeștrii de incontestat ai industriei chiar și astăzi. Aderența sistemului de tracțiune integrală este exemplară, mai ales pe puntea față, ceea ce îți permite să abordezi viraje strânse cu încredere și, mai ales, cu mai multă viteză decât credeai că e posibil. Cutia de viteze este și ea printre cele mai bune din industrie, și știe cum să stoarcă tot ce are de oferit chiar și un motor de doar 265 CP.
Pe ieșirile din viraj, dacă dezactivezi sistemele de control al tracțiunii, Macan știe chiar și să scoată spatele de pe trasa ideală, fără a-ți da în vreun moment impresia că ai pierdut controlul.
Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.