Tinuta de drum

5.0

Chiar dacă vorbim despre un SUV, încă de la prima generație Cayenne, Porsche a demonstrat că are experiența necesară pentru a livra un comportament dinamic de invidiat. Macan, fiind chiar mai mic decât fratele său, demonstrează că trăim într-o nouă eră, una în care și SUV-urile pot fi distractiv de condus.

Deși motorul de sub capotă nu a fost cel mai puternic din gamă, am putut observa comportamentul suspensiei și al șasiului. Macan este foarte agil, capabil și de-a dreptul rigid dacă vrei, apropiindu-se de comportamentul unui hot hatch în care poziția la condus e ceva mai sus.

Suspensia adaptivă, pneumatică, deși una dintre cele mai scumpe opțiuni de pe listă, merită toți banii. Aceasta schimbă fundamental modul în care se simte Macan pe orice fel de suprafață și în orice fel de situație. Practic, aceasta se va rigidiza automat în modul Sport, și va ține piept exemplar, atât greutății mașinii, cât și forțelor care te împing în toate direcțiile la viteză mare

Dacă, totuși, vei dori ceva mai mult confort, trebuie să alegi modul Comfort, folosind butonul dedicat de pe volan, iar Macan se va domoli instantaneu. Este de-a dreptul uimitor cât de diferit este comportamentul acestei mașini în aceste moduri de condus. Mai mult, și accelerația și servodirecția se ajustează corespunzător.

O sugestie personală ar fi să mergeți pe jante mai mici de 21 de inch, dacă doriți cât mai mult confort. Foarte bine filtrează suspensia gropile și imperfecțiunile din asfalt. Chiar și atunci când rulezi pe jante atât de mari și ai nevoie de minuni astfel încât să nu fii deranjat în niciun moment pe suprafețe vitrege.

Atunci când este condus la limită, Macan strălucește cu adevărat, arătând lumii că inginerii Porsche rămân maeștrii de incontestat ai industriei chiar și astăzi. Aderența sistemului de tracțiune integrală este exemplară, mai ales pe puntea față, ceea ce îți permite să abordezi viraje strânse cu încredere și, mai ales, cu mai multă viteză decât credeai că e posibil. Cutia de viteze este și ea printre cele mai bune din industrie, și știe cum să stoarcă tot ce are de oferit chiar și un motor de doar 265 CP.

Pe ieșirile din viraj, dacă dezactivezi sistemele de control al tracțiunii, Macan știe chiar și să scoată spatele de pe trasa ideală, fără a-ți da în vreun moment impresia că ai pierdut controlul. 

 
  • idic, luni, 24.01.2022 15:25

    Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.

  • Kirotractor, marţi, 25.01.2022 09:36

    Mai zisei parcă p-aici că un Audi A4 Allroad similar (45 TFS 265 PS quattro ultra MHEV S tronic) e mult superior ca spațiu, consum ȘI performanțe. Singurul capitol la care-i mult inferior (aritmetic vorbind) rămâne prețul. Plus că n-are opționale gen cusături colorate la 4.300 € papiota sau o siglă ”puternică”, vorba Scorpionului Negru = Corocșenie zis Elitistu” Mai Superior Nouă. :-)

  • quest, marţi, 25.01.2022 10:36

    @GN "secretul longevitatii" cui?

  • Octavian, marţi, 25.01.2022 10:38

    "Masă proprie (kg) 1.870" - de aici pleaca si problema consumului. Sta bine la confort si siguranta dar e penalizata la consum. Ca o paranteza, Dacia aia noua Jogger parca avea ~1.200 Kg. E adevarat cu motor 1/2 fata de asta si fara 4x4 dar ca dimensiuni e chiar mai mare.

  • @Octavian, marţi, 25.01.2022 10:54

    pare mai mare dar nu este, verifica cifrele, doar ampatamentul e mai lung cu 10 cm la jogger

  • Tatraurs, marţi, 25.01.2022 13:56

    Meamaa,"Porșe" vad ca se face de saga cu fiecare nou model de suv. Motor de doi litri pe ditai cutia de doua tone,asta are sportivitatea mea dupa ce-am duc 10 toiuri de tuica la gura,2000cmc si 100 000 euro,asta emasina de mall,de fitze,de amanta de patron de centru de testare covrig,apropo,nu mai are butoane fizice,sa le vedeti pe duamnele cu unghii false de 2 cm cum incearca sa regleze caldura sa bata mai spre botox,sau mai bine nu.Vad ca puterea maxima o face in casuta cu date tehnice la 5000ture,nu prea cred ca are puterea maxima acolo cand in poze vad ca rosu incepe pe bord de la 7000rpm. Probabil e constant pana acolo de la 5000 ca doar e motor turbo. La suta de mii de cocleti puteau pune si ei macar un capac de motor mai acatarii,pare luat din targul Vitan de la tunerii oficiali de Dacii Nova Gti.. in alta ordine de idei,de cand n-am mai intrat pe aici vad ca nu mai pot vota,o fi de la mine ca n-am "țertificat"!

  • schumi, vineri, 28.01.2022 17:09

    Ar fi trebuit ca macar la performante sa faceti comparatia si cu Alfa Romeo Stelvio (motor 2.0 turbo, 280CP, 0-100 in 5.5s). Invers, cand faceti review-ul unei Alfa Romeo mereu comparati cu corespondentele germane. Ma intreb cat de obiective sunt aceste review-uri. 4.4 este un scor inadmisibil de mare pentru acest model de Porsche.

  • Andrei, vineri, 04.02.2022 14:00

    E referinta in materie de condus printre SUV-uri, dar motorul de doi litri e o bataie de joc pentru un Porsche, ca atare asta nu e un Porsche veritabil, desi matura pe jos cu orice incearca sa creeze concurenta.

  • vindicomvs, joi, 17.02.2022 10:59

    Pacat ca nu ati testat si voi varianta S macar. Nu inteleg ce se crizeaza astia pe aici, 265 CP este prea putin pentru un entry level? Dar daca le dai pe mana ceva de 200 cp se simt ca in ferrari. Macanul este o masina care se conduce superb, ai parte de o masina sport si totusi e un SUV, este o senzatie unica. Vorbesc in calitate de posesor deja de 5 ani.