Consum
Am spus-o de fiecare dată și o voi spune în continuare: chiar dacă Porsche a trecut la un moment dat în viață printr-o perioadă diesel de care ne vom aduce aminte cu nostalgie peste câțiva ani, bătăile inimii încep să se întețească atunci când conduci un model cu sigla mărcii din momentul în care motorul pe benzină începe să se audă înfundat și răgușit. Iar când vorbim despre un V6 Turbo, lucrurile sunt clare: nu e boxer, dar e Porsche. Din toată inima, cu toate resursele vocale de care dispune.
În aceste condiții, consumul rămâne undeva în plan secund când e vorba de "calculul" pe care ți-l fac viitorii clienți. Și nu neapărat pentru că nu e important (până la urmă, Porsche oferă opțional un rezervor de 75 de litri alături de cel standard de 65, deci probabil că au existat întrebări în acest sens din partea clienților), ci pentru că nu-și va cumpăra nimeni un Macan S motivându-și alegerea prin faptul că media de consum mixt e mai mică decât cea a rivalilor.
Și prin rivali înțelegem, în cazul particular al lui Macan S, Audi SQ5 (V6 de 354 CP), BMW X3 M40i (6 cilindri, 360 CP) și Mercedes-AMG GLC 43 (V6 de 367 CP). Asta pentru că Alfa Romeo Stelvio, un alt greu al categoriei, nu oferă motorizare intermediară între cea de 280 CP și cea de 510 CP. Deci mai vorbim și când vom testa viitorul Macan Turbo S, subiecte există.
Cu un consum mediu mixt de 8.9 litri/100 km, Macan S este cel mai gurmand dintre rivalii săi direcți. Diferențele sunt însă minore, pentru că niciunul nu scade sub 8.0 litri/100 km la calculul consumului. De notat că toate motorizările pe benzină ale noului Macan facelift sunt dotate acum cu filtru de particule și că modelul german respectă normele Euro 6d-Temp, oferind cifre de consum calculate în noul ciclu WLTP. Adică mai apropiate de realitate.
Mă rog, "apropiate de realitate" dacă ignori faptul că, atunci când testezi mașina timp de o oră pe serpentinele din Mallorca, computerul de bord afișează un consum care urcă spre 14-15 litri/100 km. O valoarea absolut normală în contextul în care mașina nu a fost deloc menajată în acest timp.
Superba masina, superba locatie. Masina din pct. meu de vedere nu are defect. Nici prima serie nu mi s-a parut sa aiba. Dar acest facelift ia rezolvat micile imperfectiuni. Display-ul de ex. era cam mic la cel vechi...acum e ideal. Stopurile nu prea erau ok separate...acum arata mai bine cu ele unite. Ce sa mai...suv-ul perfect. Sau ma rog...crossover-ul.