Interior
Dacă exteriorul rămâne fidel principiului conservator care a transformat Porsche în timp într-un brand dorit de clienți, nu într-unul care-și dorește cu orice preț clienți, interiorul lui Macan este locul în care vei resimți cel mai clar diferențele față de versiunea ante-facelift.
Materialele de calitate rămân, pentru că ele tapițau interiorul acestui SUV și înainte de facelift. Ce se schimbă vizibil este sistemul de infotainment (denumit oficial Porsche Communication Management sau PCM), care acum este oferit prin interfața full-HD a unui display touch masiv, de 10.9 inch (anterior 7.2 inch), împrumutat de pe noile generații Panamera și Cayenne. Grafica este de top, iar după câteva minute în care te adaptezi mental la meniuri îți dai seama că este foarte ușor să navighezi și să găsești rapid ceea ce cauți. Iar dacă nu găsești, îți conectezi telefonul prin aplicația Porsche Connect la Android sau iOS, iar Android Auto și Apple CarPlay te ajută imediat să rezolvi cazul.
Consola centrală este plină de butoane și încearcă să-i mulțumească atât pe cei care sunt îndrăgostiți de analog, cât și pe cei care vor să facă pasul rapid spre lumea digitală. Aici găsești implicit noul buton de ionizare a aerului care activează un sistem de "curățare" a fluxului de aer care pătrunde în habitaclu. Prin pădurile din Mallorca nu am simțit niciodată nevoia de aer mai curat decât era în mod natural, dar probabil că într-un viitor test din traficul bucureștean vom raporta și utilitatea acestui sistem.
Apropo de butoane, am notat faptul că încălzirea în volan se pornește printr-un buton ascuns în spatele zonei inferioare a coroanei volanului. Am descoperit asta când am pornit-o din greșeală pe viraje și a trebuit să citesc manualul pentru a mă prinde unde am apăsat pe buton. Nu e cea mai bună poziționare pe o mașină sport, pentru că o vei porni mereu involuntar.
O altă noutate subliniată de ingineri la prezentarea din Spania este reprezentată de noile geamuri laterale izolate opțional fonic și termic despre care oamenii de la Porsche bagă mâna în foc că reduc zgomotele și blochează 100% din razele ultraviolete. Am preferat să ne bucurăm de sunetul motorului V6 (cât mai putem face asta în industria de azi), dar confirmăm altă noutate: Macan are (în sfârșit!) parbriz încălzit. Nu e însă cu fire desfășurate în geamul parbrizului, ci cu un film special integrat.
Nicio schimbare la nivel de spațiu. Dacă pasagerii din față nu au probleme indiferent de dimensiuni, locurile din spate plătesc tribut profilului plonjat al plafonului, astfel că Macan nu e tocmai recomandat jucătorilor de baschet, volei și handbal, fundașilor centrali din fotbal sau big serverilor din tenis. Sau e recomandat, dar cu condiția să îl conducă ei. În schimb, aceștia nu vor avea probleme cu spațiul pentru echipament: cei 500 de litri din portbagaj sunt mai mult decât suficienți pentru asta.
Superba masina, superba locatie. Masina din pct. meu de vedere nu are defect. Nici prima serie nu mi s-a parut sa aiba. Dar acest facelift ia rezolvat micile imperfectiuni. Display-ul de ex. era cam mic la cel vechi...acum e ideal. Stopurile nu prea erau ok separate...acum arata mai bine cu ele unite. Ce sa mai...suv-ul perfect. Sau ma rog...crossover-ul.