Tinuta de drum

5.0

Înainte să intru în lumea asta a jurnaliștilor auto și să am norocul să conduc o mulțime de mașini, tot auzeam în stânga și în dreapta că nu vei găsi mașini care să se conducă la fel ca un Porsche, indiferent că vorbim despre un 911 sau un Cayenne. Deja mă săturasem să aud aceste afirmații și devenisem sceptic din oficiu.

Ei bine, am reușit să conduc toată gama de modele și pot să vă spun că toate acele afirmații sunt adevărate până la ultima virgulă. Nu știu dacă, vreodată, voi reuși să descos ce vrăji sau ce magie neagră folosesc inginerii din Stuttgart atunci când calibrează modelele și, sincer, nici nu cred că vreau.

Faptul că Taycan este modelul electric care se conduce cel mai bine, iar Cayenne este în vârful piramidei când vorbim despre plăcerea de a conduce un SUV ar trebui să spună multe. Nici nu mă mai leg de modele precum 911 sau Cayman, care și-au câștigat reputația acum multă vreme. Și pe bună dreptate.

Chiar și în cazul acestui Macan care are 2.4 tone, producătorul german a reușit foarte bine să mascheze greutatea. Direcția asistată electric este ușoară și plăcută în oraș, mai ales când ești pe modul de rulare Normal.

Din fericire, când treci în Sport și, mai ales, în Sport Plus, direcția devine mai greoaie și observi că este foarte precisă atunci când ajungi pe un drum virajat. Mai mult, mașina mea de test avea și opțiunea de punte spate viratoare, lucru care o ajută atât în oraș cât și pe drumurile întortocheate de munte.

Dar, pentru a ține această masă camuflată și pentru a elimina pe cât se poate mișcarea de ruliu și de tangaj, suspensia este destul de rigidă. Mai mult decât atât, Macan nu mai are modul de rulare Comfort, iar jantele de 22 de inch nu au ajutat când vine vorba de confort.

Nu mă înțelegeți greșit, mașina trece fără probleme peste cele mai multe denivelări. Dar unele imperfecțiuni ale drumului tind să o deranjeze. Din fericire, insonorizarea este exact cum te-ai aștepta la un Porsche. Asta înseamnă că ocaziile când vei auzi un zgomot de vânt sau un zgomot la rulare vor fi extrem de rare.

  • oricine, luni, 13.01.2025 15:29

    Culoarea asta mirifică e gratis pentru că e de fapt culoarea grundului și nu i-au mai dat și cu vopsea. Denumirea turbo la o electrică este o păcăleală ( a la Iohanis) pentru că nu are nici o legătură cu turbina. În rest este o mașină elegantă și sportivă (dar doar varianta turbo că celelate se bat cu Volvo Ex 30 ca performanțe)

  • @oricine, luni, 13.01.2025 16:17

    "Turbo" se folosește la orice, și-a pierdut de decenii semnificația de "turbina". De fapt majoritatea mașinilor care folosesc turbine nu au și denumirea de Turbo. Păcăleala cu Iohannis o poți evoca la meetingurile ultras-ului extremist, sau dincolo, la trotinetiștii extremiști.

  • @oricine, luni, 13.01.2025 16:37

    termenul "turbo" a devenit (si nu de ieri-de azi) doar o expresie de marketing in cazul oricarui produs. pana si pe masina mea de spalat vase scrie turbo si are si functie turbo :)) de guma turbo ce sa mai zic :)

  • Ha-ha, joi, 16.01.2025 14:15

    Mașina de spălat vase are o turbină pentru a trimite apa sub presiune deci există o explicație o șrie și Leana lu Costel.

  • Fanel, joi, 16.01.2025 16:07

    Prefer unul SH cu km putini 3.0 diesel nu petarda asta de electric.

  • M, miercuri, 22.01.2025 10:45

    Iar pretul 151K nu este "cam" piperat", ci piperat de-a binelea, sau este... "Turbo".