Siguranta
Singurul model Porsche testat vreodată de EuroNCPAP este SUV-ul compact Macan. Nu neapărat pentru că nu e nimeni interesat de potențialul de siguranță al celorlalte mașini din gama Porsche, ci pentru că un astfel de test ar costa prea mult, mai ales că pentru noile teste EuroNCAP e nevoie de cel puțin 3 exemplare ale aceluiași model.
Cert e Macan a luat cinci stele, iar concluzia pe cale logică ar fi că toate modelele mărcii situate mai sus în gamă se ridică la cel puțin același nivel de siguranță.
Nu e nevoie să menționez lista interminabilă de sisteme de siguranță active și pasive disponibile pe noul Panamera Sport Turismo și nu e nevoie nici să numărăm airbag-urile (sunt 8, dacă ești pasionat de statistică), pentru că la nivelul la care ajunge modelul Porsche e deja de la sine înțeles că avem de-a face cu o armată de pachete de siguranță.
Nu trec însă mai departe fără a trece în revistă câteva elemente disponibile pe Panamera. Pachetul opțional Night Vision, de exemplu, folosește o cameră termală care detectează radiațiile infraroșii produse de orice ființă vie, iar informațiile sunt transmise sistemelor de mașinii pe timp de noapte. Dacă se află într-o situație de pericol iminent, mașina îl "indică" prin trei flash-uri pe pieton, iar în cazul în care șoferul nu reacționează, Panamera Sport Turismo frânează automat pentru a evita pericolele. Sistemul funcționează la viteze de până la 250 km/h, iar detecția animalelor este dezativată automat în orașe, pentru a preveni alarmele false cum sunt câinii în lesă, de exemplu.
Printre celealte sisteme disponibile pe Panamera și pe fratele său Sport Turismo se numără și un pachet cruise control adaptiv inteligent care nu doar că urmează traficul de pe autostradă, dar anticipează diferențele de nivel, virajele și limitele de viteză cu trei kilometri înainte cu ajutorul sistemul de navigație și pregătește frânele și răspunsul motorului pentru un consum cât mai bun pe respectiva porțiune.
Ooo, daaaa ! Asta da motor ! Super motor, super masina ! Un vis.