Motor / Transmisie

5.0

Gama de motorizări disponibile pentru noul Range Rover este și ea adaptată la vremurile pe care le trăim și e mai variată ca niciodată. Ai de ales între șapte motorizări diferite, șase dintre ele bazate pe motoare de 3 litri, cu șase cilindri în linie, fie benzină, fie diesel. A șaptea este un V8.

Mai mult, revenind la ce spuneam mai sus, referitor la sincronizarea motorizărilor cu timpurile pe care le trăim, două dintre trenurile de rulare propuse de Range Rover sunt plug-in hybrid, cu 440 CP sau 510 CP, și autonomii electrice de până la 113 kilometri, conform estimărilor companiei britanice.

Noi am fost răsfățați cu un model de top, P530, dotat cu un clasic motor V8 twin-turbo de 4.4 litri, capabil să dezvolte 530 de cai putere, așa cum sugerează și numele. La pachet cu un cuplu de 750 Nm. Cifre impresionante și foarte familiare, mai ales dacă ești fan BMW. Asta pentru că, da, sub capota modelelor de top din gama Range Rover se află motoare BMW. Aceleași pe care le poți alege pe BMW X7 M60i sau BMW M850i.

Conform celor de la Land Rover, motorul a fost optimizat de inginerii britanici pentru a suporta stilul de utilizare diferit, așteptat de la un client Range. Astfel, circuitul de ungere și cel de răcire au fost adaptate pentru a fi mult mai eficiente în exploatarea pe teren accidentat.

Altfel, acest monstru livrează resursele constant și cu o vigoare pe care o mai găsești foarte rar pe mașinile noi din ziua de azi. Cuplul maxim este disponibil de la numai 1.800 RPM și stă cu tine până la 4.600 RPM, de la 5.500 RPM fiind disponibili și toți cei 530 de armăsari de sub capotă.

Toate resursele sunt trimise către cele patru roți ale mașinii prin intermediul unei cutii de viteze automată, cu 8 rapoarte, construită de ZF, și al unui sistem de tracțiune integrală inteligent care va trimite în primul rând putere către roțile spate și abia atunci când e nevoie și pe axa față.

Deși noul Range Rover, mai ales în versiunea cu ampatament lung, cântărește mult peste 2.5 tone, cu acest motor sub capotă nu vei putea spune niciodată că ai nevoie de mai multă putere. Accelerările sunt și ele savuroase, gata să te trimită cu gândul la o barcă de viteză, de fiecare dată când vezi cum se ridică botul acestui mastodont.

Schimbările cutiei de viteze sunt insesizabile și liniare, fără sincope, setate așa cum ne-au obișnuit cei de la ZF de-a lungul timpului. Sigur, și aici vei observa cum mașina se grăbește să urce în trepte pentru a economisi combustibil, dar acest efort se dovedește futil, așa cum vom vedea mai târziu.

Avem multe moduri de condus pe noul Range Rover, mare parte dintre ele fiind destinate folosirii în off-road. Pentru drumuri pavate, cel mai surprinzător mod de condus va fi Sport, unde cutia va ține pasul cu tine, turațiile sus și se va asigura că ești oricând gata de atac

  • Seriff, joi, 03.11.2022 09:54

    @AM, asta nu mai polueaza, ca doar de poluare vorbiti de cativa ani, misto cu V8 nu?

  • arhitect, joi, 03.11.2022 09:56

    binevenite la DATE TEHNICE masuratorile legate de spatiu interior! ar trebui sa devina un standard pt. orice prezentare

  • dan_grc, joi, 03.11.2022 10:04

    Lăsând prețul la o parte, arată foarte bine pentru un SUV, are tot ce trebuie, știu, nu este fiabil, de evitat la mana a doua cu mulți km, dar cine își permite așa ceva cu zero km, probabil este o experiență unică. Pentru evitarea discuțiilor inutile, Volvo XC90, viitorul model, NU concurează în această clasă, chiar dacă dimensiunile sunt apropiate .

  • DanG, joi, 03.11.2022 10:48

    Eu unul nu am nimic de comentat in privinta design-ului, mi se pare ca si Range Rover ar trebui sa gandesca la fel ca Porsche cu al lor 911. Evolutie nu revolutie. Un mare wow la interior. Acuma legat de afirmatia producatorului ca pretul trebuie sa reflecte calitatea, nu stiu cum isi permit sa spuna asa ceva avand in vedere ca de 30 de ani sunt pe ultimul loc in ceea ce priveste fiabilitatea si satisfactia clientilor. Masina de vis acum, cat e in teste sau in garantie.

  • ds, joi, 03.11.2022 10:58

    Consumul de combustibil cred că este ultima grijă a unui proprietar de V8.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 11:26

    Motorul asta V8 de la noua generatie ar trebui sa fie fiabil, pentru ca provine de la BMW, adica oricum indiscutabil va fi mai fiabil decat catastrofa aia veche de motor. Legendarul si permanent actualizatul 4,4 V8 de BMW a fost mereu un motor solid, rafinat si performant. La fel, exceptionala cutie de viteze ZF nu ar trebui sa puna probleme, e o piesa reusita si fiabila, cu conditia respectarii intervalelor de service. Dar in rest, ai dreptate, va trebui evitat la mana a doua, pentru ca restul subansamblelor s-au dovedit mereu fragile si stricacioase, facand masinile Land Rover sau Jaguar extrem de sacaitoare. Le pun pe piata neterminate si insuficient testate, pe spinarea cumparatorilor, care fie vorba intre noi, au bani si ii intereseaza mai degraba nuanta lemnului din bord si confortul fotoliilor din piele decat ca vor da ulterior carute de bani la service pe interventii de mecanica si electronica.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 22:44

    Te-ai bagat si tu in seama si iar aduci Volvo in discutie. Depinde cine si ce vrea: eu voi alege mereu un Volvo XC90 in loc de Landover sau BMW X7, GLS, Q8. Asa sunt eu mai putin pretentios si nu cu figuri asa multe. Chiar daca nu se incadreaza in clasa asta, sunt convins ca vor fi destui care vor avea peste 200000€ sa dea pe o masina si nu vor alege JLR, BMW X7 sau X8, Mercedes GLSsau Audi Q8. Volvo are clienti deosebiti, cauta altceva. Voi sunteti multi si cand vedeti avceleratii de 4,6 secunde va umeziti repede. Nu ma intereseaza V8, W16 si alte quad turbo, abureli. Voi sunteti fani putere pana va infingeti in stalpi si va sar motoarele. Atat va duce pe voi capul. Revenind la masina asta: nefiabila, ca orice masina cu motor de BMW. Dar cine are 200000€, nu-si face probleme ca masina sta mai mult in service decat pe sosea, deci e ok.

  • ^^^, vineri, 04.11.2022 10:19

    adica alegi mereu o chinezarie!!!

  • Varză, vineri, 04.11.2022 11:42

    deloc binevenita in tabele, titlu si continut dle arhitect, pai cand are 4,4 l si 530 cp V8-ul, cand 5 l si 565 cp etc etc.