Motor / Transmisie
Gama de motorizări disponibile pentru noul Range Rover este și ea adaptată la vremurile pe care le trăim și e mai variată ca niciodată. Ai de ales între șapte motorizări diferite, șase dintre ele bazate pe motoare de 3 litri, cu șase cilindri în linie, fie benzină, fie diesel. A șaptea este un V8.
Mai mult, revenind la ce spuneam mai sus, referitor la sincronizarea motorizărilor cu timpurile pe care le trăim, două dintre trenurile de rulare propuse de Range Rover sunt plug-in hybrid, cu 440 CP sau 510 CP, și autonomii electrice de până la 113 kilometri, conform estimărilor companiei britanice.
Noi am fost răsfățați cu un model de top, P530, dotat cu un clasic motor V8 twin-turbo de 4.4 litri, capabil să dezvolte 530 de cai putere, așa cum sugerează și numele. La pachet cu un cuplu de 750 Nm. Cifre impresionante și foarte familiare, mai ales dacă ești fan BMW. Asta pentru că, da, sub capota modelelor de top din gama Range Rover se află motoare BMW. Aceleași pe care le poți alege pe BMW X7 M60i sau BMW M850i.
Conform celor de la Land Rover, motorul a fost optimizat de inginerii britanici pentru a suporta stilul de utilizare diferit, așteptat de la un client Range. Astfel, circuitul de ungere și cel de răcire au fost adaptate pentru a fi mult mai eficiente în exploatarea pe teren accidentat.
Altfel, acest monstru livrează resursele constant și cu o vigoare pe care o mai găsești foarte rar pe mașinile noi din ziua de azi. Cuplul maxim este disponibil de la numai 1.800 RPM și stă cu tine până la 4.600 RPM, de la 5.500 RPM fiind disponibili și toți cei 530 de armăsari de sub capotă.
Toate resursele sunt trimise către cele patru roți ale mașinii prin intermediul unei cutii de viteze automată, cu 8 rapoarte, construită de ZF, și al unui sistem de tracțiune integrală inteligent care va trimite în primul rând putere către roțile spate și abia atunci când e nevoie și pe axa față.
Deși noul Range Rover, mai ales în versiunea cu ampatament lung, cântărește mult peste 2.5 tone, cu acest motor sub capotă nu vei putea spune niciodată că ai nevoie de mai multă putere. Accelerările sunt și ele savuroase, gata să te trimită cu gândul la o barcă de viteză, de fiecare dată când vezi cum se ridică botul acestui mastodont.
Schimbările cutiei de viteze sunt insesizabile și liniare, fără sincope, setate așa cum ne-au obișnuit cei de la ZF de-a lungul timpului. Sigur, și aici vei observa cum mașina se grăbește să urce în trepte pentru a economisi combustibil, dar acest efort se dovedește futil, așa cum vom vedea mai târziu.
Avem multe moduri de condus pe noul Range Rover, mare parte dintre ele fiind destinate folosirii în off-road. Pentru drumuri pavate, cel mai surprinzător mod de condus va fi Sport, unde cutia va ține pasul cu tine, turațiile sus și se va asigura că ești oricând gata de atac
@AM, asta nu mai polueaza, ca doar de poluare vorbiti de cativa ani, misto cu V8 nu?