Motor / Transmisie
Cele două modele amintite mai sus împart și platforma tehnică. Asta înseamnă, implicit, că ne uităm și la aceleași motoare disponibile pentru clienții interesați.
Gama lui Range Rover Sport este alcătuită, practic, din propulsoare de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, atât diesel, cât și benzină. Acestea sunt împărțite pe diverse niveluri de putere, iar deasupra tuturor stă versiunea P530, care folosește un V8 de 4.4 litri twin-turbo cu 530 de cai putere.
Noi nu ne-am răsfățat cu simfonia a 8 pistoane, ci ne-am delectat simțurile cu un motor din familia Ingenium, mai exact un 3 litri pe benzină cu 400 CP, mild-hybrid. Ce înseamnă „mild-hybrid”? Avem încastrat în cutia de viteze un mic motor electric, care-l asistă pe fratele lui mai mare, termic, în sarcinile sale. Astfel, Range Rover Sport ar trebui să aibă un consum mai mic și zero întârziere din partea turbinelor. Funcționează? Da.
În tot timpul petrecut alături de acest model nu am simțit niciun fel de întârziere. La orice efort aplicat asupra pedalei de accelerație. Sigur, și cutia de viteze exemplară de la ZF, cu 8 rapoarte, și-a făcut treaba foarte bine, dar chiar și dacă treceam mașina pe modul manual, fenomenul de „turbo lag” era inexistent.
Sunetul de motor cu șase cilindri în linie e intoxicant. Și asta clar va avea implicații serioase când vine vorba de consum. Dar despre asta ceva mai târziu.
Per total, cu 400 CP și 550 Nm, disponibili de la 2.000 RPM, Range Rover Sport P400 se descurcă foarte bine, în pofida greutății de 2.3 tone la gol. Nu am simțit niciodată o nevoie acută de mai multă putere, chiar și la viteze de autostradă.
Cât despre transmisie, cutia de la ZF e tot acolo, foarte sus. Totul a funcționat ca uns, așa cum te-ai aștepta în acest segment. Schimburile sunt liniare, iar cutia alternează rapoartele în așa fel încât cel de la volan să nu simtă nimic. Retrogradările sunt și ele bune, chiar și atunci când mergi în modul Confort. Dacă alegi setarea Dynamic a mașinii, atunci e clar că transmisia adoptă un stil alert și se folosește cât mai mult de plaja de cuplu. Nu lipsesc nici padelele din spatele volanului, pentru un control manual al rapoartelor.
Aici mai trebuie menționat un truc al lui Range Rover Sport, unul care nu mai este întâlnit la marii rivali ai acestei mașini. Sistemul de tracțiune integrală poate decupla puntea față pentru a economisi carburant. Practic, până la 60 de km/h, Range Rover Sport rulează bazându-se doar pe puntea spate. Dacă sistemele electronice simt nevoia de mai multă aderență, puntea față este cuplată automat în câteva milisecunde, fără ca șoferul să simtă ceva.
Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…