Consum
Dacă te aștepți ca sistemul mild-hybrid să transforme acest uriaș într-o mașină cu consum de Tico, probabil ar trebui să revii la realitate. Totuși, vorbim în continuare de un SUV de 2.3 tone, cu un motor pe benzină, cu 400 CP.
Astfel, deși cei de la Land Rover pretind un consum mediu de 10 litri/100 kilometri, cifrele obținute de subsemnatul au fost ceva mai mari. Mai exact, consumul mediu după 1.100 de kilometri, afișat de computerul de bord al mașinii, a fost de 15.5 litri/100 kilometri, cu o viteză medie de 46 km/h.
Mult? Probabil, pentru unii. Dar având în vedere dimensiunile și nivelul de putere, eu consider că e un consum mai mult decât decent. Cu un rezervor de 90 de litri, ai o autonomie de puțin peste 500 de kilometri cu un plin.
Rivalii lui Range Rover Sport se înscriu în aceleași valori, în marea lor majoritate. Aici menționăm modele precum BMW X6, Porsche Cayenne Coupe sau Audi Q8.
BMW X6 în versiune comparabilă, xDrive40i, are un motor de aceleași dimensiuni, dar cu 380 CP și 520 Nm cuplu. Audi Q8 folosește un V6 de 3 litri, benzină, mild-hybrid, cu 340 CP și 500 Nm cuplu, în timp ce Porsche Cayenne Coupe are, în versiune S, un motor de 2.9 litri, V6, cu 440 CP și 550 Nm cuplu. Consumurile declarate de producători sunt (în ordine) de: 9.6 litri/100 km, 11.3 litri/100 km și 11.5 litri/100 km.
Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…