Interior
Experiența de la bordul lui Velar începe încă dinainte de a deschide portiera. Asta pentru că, după ce apar din caroserie mânerele retractabile, pe asfalt o să descoperi silueta mașinii într-un fascicul luminos. Un fel de siglă a lui Batman, doar că în centru este Velar, nu celebrul liliac.
Dincolo de portieră o să găsești un interior tehnologizat cum n-ai mai văzut până acum. Însă, dacă te abții suficient, reușești să treci peste multitudinea de ecrane și să observi materialele nobile și grija pentru detalii. Range Rover continuă să își răsfețe clienții cu materiale pe care le găsești în case de lux.
Piele windsor cu perforații pe scaune, o altă piele foarte fină pe bord, inserții din aluminiu, un plastic lucios (pe care rămân urme de degete) și o mulțime de cusături atent executate. Este o dovadă de respect pentru cei care decid să plătească 100.000 de euro pentru o astfel de mașină, cu mult peste ce poți comanda pe un BMW X4 sau Audi Q5 standard.
Abia după ce te dezmeticești din mirajul materialelor poți să descoperi celelalte detalii din habitaclu. Spațiile de depozitare din portiere sunt destul de generoase și pot primi chiar sticle mari de apă. Pe consola centrală există spațiu pentru pahare și chiar un lăcaș pentru telefonul mobil, cotiera este și ea foarte generoasă, iar torpedoul își face treaba.
Pe locurile din spate nu primești așa de mult spațiu pe cât te-ai aștepta. La picioare totul este decent și, din fericire, există ceva mai mult loc sub scaunele din față. Dacă ar fi să compar noul Velar cu Audi Q5, atunci neamțul ar ieși clar învingător la capitolul spațiu pentru picioare. Nici tunelul central nu prea ajută, fiind destul de incomod în situația, puțin probabilă, a unui al treilea pasager pe bancheta spate.
Velar compensează însă printr-un portbagaj extrem de generos. Are o capacitate totală de 673 de litri, ceea ce face din crossover-ul englez o adevărată referință în segment.
Am lăsat la urmă ergonomia pentru că Velar este diferit de ceea ce ai condus până acum. Nu cu mult, pentru că ștergătoarele, semnalizatoarele sau contactul sunt tot acolo. Controlul climatizării este ușor diferit, pentru că necesită o interacțiune cu unul dintre ecranele de pe planșa de bord. E drept că trebuie să îți iei ochii de la drum și este destul de periculos, însă, treptat, reglarea comenzilor se va face din ce în ce mai intuitiv. Chiar dacă nu există un feedback tactil pentru asta.
Chiar dacă spațiul de pe locurile din spate este decent, nicidecum generos, Velar primește notă maximă la interior întrucât a dus departe ideea de habitaclu futurist, reușind să inoveze și chiar să ofere soluții practice de depozitare.
Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.