Range Rover Velar

3.0 Diesel Biturbo (D300 V6) 300CP 4x4 Aut8 First Edition

Interior

5.0

Experiența de la bordul lui Velar începe încă dinainte de a deschide portiera. Asta pentru că, după ce apar din caroserie mânerele retractabile, pe asfalt o să descoperi silueta mașinii într-un fascicul luminos. Un fel de siglă a lui Batman, doar că în centru este Velar, nu celebrul liliac.

Dincolo de portieră o să găsești un interior tehnologizat cum n-ai mai văzut până acum. Însă, dacă te abții suficient, reușești să treci peste multitudinea de ecrane și să observi materialele nobile și grija pentru detalii. Range Rover continuă să își răsfețe clienții cu materiale pe care le găsești în case de lux.

Piele windsor cu perforații pe scaune, o altă piele foarte fină pe bord, inserții din aluminiu, un plastic lucios (pe care rămân urme de degete) și o mulțime de cusături atent executate. Este o dovadă de respect pentru cei care decid să plătească 100.000 de euro pentru o astfel de mașină, cu mult peste ce poți comanda pe un BMW X4 sau Audi Q5 standard.

Abia după ce te dezmeticești din mirajul materialelor poți să descoperi celelalte detalii din habitaclu. Spațiile de depozitare din portiere sunt destul de generoase și pot primi chiar sticle mari de apă. Pe consola centrală există spațiu pentru pahare și chiar un lăcaș pentru telefonul mobil, cotiera este și ea foarte generoasă, iar torpedoul își face treaba.

Pe locurile din spate nu primești așa de mult spațiu pe cât te-ai aștepta. La picioare totul este decent și, din fericire, există ceva mai mult loc sub scaunele din față. Dacă ar fi să compar noul Velar cu Audi Q5, atunci neamțul ar ieși clar învingător la capitolul spațiu pentru picioare. Nici tunelul central nu prea ajută, fiind destul de incomod în situația, puțin probabilă, a unui al treilea pasager pe bancheta spate.

Velar compensează însă printr-un portbagaj extrem de generos. Are o capacitate totală de 673 de litri, ceea ce face din crossover-ul englez o adevărată referință în segment.

Am lăsat la urmă ergonomia pentru că Velar este diferit de ceea ce ai condus până acum. Nu cu mult, pentru că ștergătoarele, semnalizatoarele sau contactul sunt tot acolo. Controlul climatizării este ușor diferit, pentru că necesită o interacțiune cu unul dintre ecranele de pe planșa de bord. E drept că trebuie să îți iei ochii de la drum și este destul de periculos, însă, treptat, reglarea comenzilor se va face din ce în ce mai intuitiv. Chiar dacă nu există un feedback tactil pentru asta.

Chiar dacă spațiul de pe locurile din spate este decent, nicidecum generos, Velar primește notă maximă la interior întrucât a dus departe ideea de habitaclu futurist, reușind să inoveze și chiar să ofere soluții practice de depozitare.

  • dan_grc, luni, 27.11.2017 11:53

    Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.

  • RR, luni, 27.11.2017 12:14

    Hai mai ca nu este vedeta. Am vazut cateva si nu atrage atentia cu nimic. Prima data l-am confundat cu RR Sport, trebuie sa fii destul de atent sa vezi diferentele. Personal nu as da banii pe asa ceva, sunt variante superioare in segmentul asta.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 13:29

    Subscriu la opiniile antevorbitorilor, :-) chiar dacă masivul Velar e cel mai sportiv RR actual - ca stil, nu și comportament rutier, cum bine a punctat și Bogdan Mirică în test. (Semi)britanicii de la JLR au oricum în plan să lanseze modele și mai distanțate de principiile SUV-istice (Road Rover parcă-i zice proiectului similar unui Shooting Brake), dar dacă asta cer clienții solvabili... ...Cărora le-nțeleg accesele de orgoliu nemăsurat, deși nu pot să le și aprob. Concluzie: se va vinde bine și la noi inclusiv în versiunea de top, că doar 5 miliarde lei vechi nu-s vreun capăt de țară. :-P

  • Adrian C, luni, 27.11.2017 14:30

    O masina numai buna pt. o doamna eventual sotie de om de afaceri care are o casa de vacanta la munte si drumul inca nu ia fost asfaltat pana la poarta vilei. Cu siguranta este cel mai frumos crossover din segment, probabil cel mai capabil in offroad dar nu si cel mai rapid, exista Macan GTS de ex mai rapid, nu cel mai dinamic (niciodata nu va merge pe sosea ca un Porsche acolo unde 98% din posesori il va folosi) si nici cel mai fiabil (stim cu totii ca Range Rover si Jaguar sunt pe ultimele pozitii in top-ul fiabilitati de cativa ani.) Merita peste 100 de mii ? Pai cand ai minim 5 milioane de euro avere nu cred ca e problema nu ? Nu ii simti ! Dar daca muncesti pt. el si faci leasing si iti dai peste 50 % din venit pe rata, cred ca o dai in panta cealalta a opulentei nejustificate si nemeritate !

  • MarchenM, marţi, 28.11.2017 15:46

    Nu vreau sa par acuma ceva gen comentariu Mafia sau mai stiu eu care, dar la un model Civic precedent, redactorii AM criticau vehement tehnologizarea interiorului cu 3 dispay-uri, drept pentru care interiorul a luat cea mai mica nota in clasa Ori asta cum se numeste? stai asa ca stiu: dublu standard.

  • mishazaitev, luni, 04.12.2017 16:43

    @dan_grc Intr-o emisiune auto se facea comparatia cu X3 ... Nu stiu cat este de pertinenta dar, ca si pret de pornire acesta pleaca cu vreo 10 000 de euro mai putin decat Velar. Chiar daca considerabil mai slab dotat. In schimb, niciun concurent, mai ieftin sau mai scump, nu se poate lauda cu performante off road similare... Sistemul de tractiune integrala de la Range Rover este realmente fantastic ... insa nu stiu cati cumpara masina pentru asta!

  • Adrian C, marţi, 05.12.2017 11:01

    @mishazaitev Comparatia cu X3 e oarecum deplasata. Velar a cam batut Macan-ul care e premium luxury pe cand X3 e doar premium. Iar Velar e 100% premium luxury.

  • babacloanta, miercuri, 06.12.2017 15:33

    @RR ...Cred ca esti subiectiv cand spui ca nu atrage atentia:)) Pai daca RR Velar nu atrage atentia atunci ce sa spun de Macan/Glc si care mai vrei tu. Chiar cred ca este o masinuta chic care arata foarte bine, cred ca cel mai bine din segment. Problema ei e pretul! E mult prea scumpapentru ceea ce ofera si pentru segmentul din care face parte. Daca modelul testat a fost peste 100.000 eur atunci daca as avea banii astia mai degraba mi-as lua un GLC 63 AMG care e alta mancare de peste.

  • cars, miercuri, 31.01.2018 21:40

    ca sa observi diferenta dintre un RR SPORT si un RR VELAR este foarte simplu trebuie sa cuosti in primul rand foarte bine masiinle

  • adi, joi, 08.03.2018 17:45

    eu cred ca ar trebui sa comparati Velarul cu X5 si cu Porsche Cayenne nu cun X4 si Porsche Macan. Masina este uriasa, este foarte scumpa si este Premium Luxury so....oricum, arata superb dar este mult prea scumpa. trebuie sa ai bani seriosi sa iti permiti una de genul.