Range Rover Velar

3.0 Diesel Biturbo (D300 V6) 300CP 4x4 Aut8 First Edition

Calitate / Pret

2.0

Range Rover Velar frige. Frige atunci când te uiți în lista de prețuri, pentru că este una dintre cele mai scumpe opțiuni din segment. Ca să înțelegeți la ce mă refer, nu trebuie să spun decât că prețul său de pornire este de 50.400 de euro. Asta îl face cu 300 de euro mai scump decât fratele Jaguar F-Pace. De parcă i-ar păsa unui potențial client de cei 300 de euro. Mai scump decât Velar, cu aproape 800 de euro, este doar Porsche Macan. Toți ceilalți rivali au prețuri de pornire mult mai mici, dar și motorizări de intrare în gamă ceva mai modeste.

O să mă raportez la dieselul testat de mine, adică la cel de 3.0 litri și 300 de cai putere. Surprinzător, nu prea are corespondenți în segment. Doar BMW X4 și F-Pace sunt suficient de puternici pentru a-i ține piept. Versiunea diesel de 300 de cai putere a noului Velar pleacă de la 69.000 de euro. Un BMW X4 xDrive35d pleacă de la 61.500 de euro, deci simțitor mai ieftin, chiar și la acest nivel. Nu mai vorbesc de fratele Jaguar F-Pace care este cu 10.000 de euro mai ieftin alături de același motor.

E drept că un Porsche Macan de 258 de cai putere, deci mult mai modest, are un preț periculos de apropiat: 65.200 de euro. Mercedes GLC Coupe 350d este cu mult mai ieftin, pentru că are 258 de cai putere și costă 60.800 de euro.

În ciuda încercărilor de a face din Velar o alegere echilibrată, prețul modelului englezesc rămâne unul astronomic.

Nu vă mai spun că exemplarul de test a ajuns la 110.670 de euro. O să motivez asta prin nivelul impresionant de tehnologie și de confort regăsit la interior. Deh, până la urmă vorbim de prețul ediției speciale de lansare Velar First Edition și de privilegiul de a deține mașina asta înaintea tuturor.

  • dan_grc, luni, 27.11.2017 11:53

    Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.

  • RR, luni, 27.11.2017 12:14

    Hai mai ca nu este vedeta. Am vazut cateva si nu atrage atentia cu nimic. Prima data l-am confundat cu RR Sport, trebuie sa fii destul de atent sa vezi diferentele. Personal nu as da banii pe asa ceva, sunt variante superioare in segmentul asta.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 13:29

    Subscriu la opiniile antevorbitorilor, :-) chiar dacă masivul Velar e cel mai sportiv RR actual - ca stil, nu și comportament rutier, cum bine a punctat și Bogdan Mirică în test. (Semi)britanicii de la JLR au oricum în plan să lanseze modele și mai distanțate de principiile SUV-istice (Road Rover parcă-i zice proiectului similar unui Shooting Brake), dar dacă asta cer clienții solvabili... ...Cărora le-nțeleg accesele de orgoliu nemăsurat, deși nu pot să le și aprob. Concluzie: se va vinde bine și la noi inclusiv în versiunea de top, că doar 5 miliarde lei vechi nu-s vreun capăt de țară. :-P

  • Adrian C, luni, 27.11.2017 14:30

    O masina numai buna pt. o doamna eventual sotie de om de afaceri care are o casa de vacanta la munte si drumul inca nu ia fost asfaltat pana la poarta vilei. Cu siguranta este cel mai frumos crossover din segment, probabil cel mai capabil in offroad dar nu si cel mai rapid, exista Macan GTS de ex mai rapid, nu cel mai dinamic (niciodata nu va merge pe sosea ca un Porsche acolo unde 98% din posesori il va folosi) si nici cel mai fiabil (stim cu totii ca Range Rover si Jaguar sunt pe ultimele pozitii in top-ul fiabilitati de cativa ani.) Merita peste 100 de mii ? Pai cand ai minim 5 milioane de euro avere nu cred ca e problema nu ? Nu ii simti ! Dar daca muncesti pt. el si faci leasing si iti dai peste 50 % din venit pe rata, cred ca o dai in panta cealalta a opulentei nejustificate si nemeritate !

  • MarchenM, marţi, 28.11.2017 15:46

    Nu vreau sa par acuma ceva gen comentariu Mafia sau mai stiu eu care, dar la un model Civic precedent, redactorii AM criticau vehement tehnologizarea interiorului cu 3 dispay-uri, drept pentru care interiorul a luat cea mai mica nota in clasa Ori asta cum se numeste? stai asa ca stiu: dublu standard.

  • mishazaitev, luni, 04.12.2017 16:43

    @dan_grc Intr-o emisiune auto se facea comparatia cu X3 ... Nu stiu cat este de pertinenta dar, ca si pret de pornire acesta pleaca cu vreo 10 000 de euro mai putin decat Velar. Chiar daca considerabil mai slab dotat. In schimb, niciun concurent, mai ieftin sau mai scump, nu se poate lauda cu performante off road similare... Sistemul de tractiune integrala de la Range Rover este realmente fantastic ... insa nu stiu cati cumpara masina pentru asta!

  • Adrian C, marţi, 05.12.2017 11:01

    @mishazaitev Comparatia cu X3 e oarecum deplasata. Velar a cam batut Macan-ul care e premium luxury pe cand X3 e doar premium. Iar Velar e 100% premium luxury.

  • babacloanta, miercuri, 06.12.2017 15:33

    @RR ...Cred ca esti subiectiv cand spui ca nu atrage atentia:)) Pai daca RR Velar nu atrage atentia atunci ce sa spun de Macan/Glc si care mai vrei tu. Chiar cred ca este o masinuta chic care arata foarte bine, cred ca cel mai bine din segment. Problema ei e pretul! E mult prea scumpapentru ceea ce ofera si pentru segmentul din care face parte. Daca modelul testat a fost peste 100.000 eur atunci daca as avea banii astia mai degraba mi-as lua un GLC 63 AMG care e alta mancare de peste.

  • cars, miercuri, 31.01.2018 21:40

    ca sa observi diferenta dintre un RR SPORT si un RR VELAR este foarte simplu trebuie sa cuosti in primul rand foarte bine masiinle

  • adi, joi, 08.03.2018 17:45

    eu cred ca ar trebui sa comparati Velarul cu X5 si cu Porsche Cayenne nu cun X4 si Porsche Macan. Masina este uriasa, este foarte scumpa si este Premium Luxury so....oricum, arata superb dar este mult prea scumpa. trebuie sa ai bani seriosi sa iti permiti una de genul.