Tehnologie
Ceasurile de bord clasice? Moartea pasiunii pentru un client din acest segment. Tocmai de aceea majoritatea constructorilor premium se orientează către ecrane digitale cu un aspect cât mai futurist. O face și Range Rover, care inserează în spatele volanului de pe Velar un ecran generos, cu o grafică excelentă.
Din păcate nu este la fel de ușor de folosit ca cel regăsit în Grupul Volkswagen, adică Virtual Cockpit-ul celor de la Audi sau Active Info Display-ul VW. O mare parte din vină o au și comenzile tactile de pe volan. Ați citit bine: există niște comenzi tactile pe volan, în locul clasicelor butoane. Problema este că sunt momente în care ele funcționează mai greu. Și e frustrant, mai ales când te afli în mers. Am constatat problema atunci când am încercat să frunzăresc meniul ecranului din spatele volanului.
Lăsând această mică hibă la o parte, trebuie să trec și la celelalte două ecrane de pe planșa de bord. Au și ele o grafică excepțională, au un meniu cu care te obișnuiești destul de repede și sunt pline de tehnologie. Funcționează rapid și nu au momente de răspuns întârziat. La fel și funcția lor tactilă. Așadar, una peste alta, instalarea lor este binevenită, chiar dacă îi va enerva pe fanii butoanelor clasice.
Lista tehnologiilor disponibile este una extrem de stufoasă și include parbriz încălzit, scaune încălzite și volan încălzit. Scaunele sunt și ventilate și au inclusiv funcție de masaj. Un masaj cam timid, dacă e să-l compar cu cel de la Mercedes și Audi.
Trecem în revistă și soluțiile de iluminare: adică farurile Matrix-laser LED și iluminarea ambientală cu mai multe culori. Punem la socoteală și un head-up display care se vede foarte bine, cheia inteligentă de tip brățară (introdusă prima dată pe Jaguar F-Pace), camerele video cu o rezoluție foarte bună, sistemul de navigație care arată foarte bine și sistemul audio Meridian Signature, care are, atenție, un total de 23 de difuzoare și o capacitate totală de 1600W. Adică o adevărată discotecă pe roți, cu multiple soluții de redare.
Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.