Design
În ultima perioadă ne-am obișnuit să vedem un design tras la indigo și în interiorul modelelor Land Rover și, implicit, Range Rover. E o practică tot mai întâlnită, lipsită de curaj, justificată de dorința de a crea sentimentul de apartenență la o familie, la un limbaj de design comun.
Din fericire, Velar nu a urmat rețeta. A fost gândit de la bun început ca un crossover cu personalitate, cu sex-appeal, seducător, cu forme care să-l facă remarcat de la o poștă. E drept că păstrează câteva elemente de apartenență la familia Range Rover, dar mizează și pe câteva artificii estetice curajoase. Spre exemplu, linia posteriorului, extrem de ridicată în partea din spate, asemeni unui fund de ambarcațiune de lux. Apoi semnătura LED a stopurilor și partea centrală care le unește. Nu știu de ce, dar fix detaliul acesta mă duce cu gândul la ochelarii lui Jordi La Forge din Star Trek.
Partea frontală, dominată de grila uriașă, flancată de blocuri optice discrete, dar bine evidențiate de o semnătură LED liniară, îți atrage atenția. Jantele uriașe, care pot ajunge și la 21 de inch, contribuie la alura impozantă.
Așadar, una peste alta, Velar este unul dintre cele mai spectaculoase SUV-uri din segment, o adevărată vedetă după care întorci capul. Este exoticul segmentului, mașina în care nu treci neobservat. Iar asta ar putea prinde foarte bine în România.
Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.