Motor / Transmisie
În România, oferta de motorizări disponibilă pe Renault Arkana este modestă, fiind alcătuită din doar două opțiuni, una dintre ele chiar fiind introdusă extrem de recent. În schimb, fiecare combinație de propulsor și cutie de viteze are câteva versiuni de echipare disponibile, crescând numărul de variante disponibile la șase.
În configuratorul Renault vei găsi doar opțiuni pe benzină, una dintre ele fiind un hibrid classic. Cu toate acestea, cel mai popular produs va fi, probabil, propulsorul de 1.33 litri, introdus acum câțiva ani de Renault-Nissan, dezvoltat în colaborare cu Daimler. Acesta, pe Arkana, produce 140 CP și 260 Nm cuplu și poate fi echipat doar cu tracțiune față și o cutie EDC cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj.
E important de menționat că aceasta variantă este una mild-hybrid, iar alături de motorul termic mai avem la dispoziție și unul electric ce funcționează ca un mic starter-alternator. Acesta preia o parte din funcțiile auxiliare ale motorului, permițându-i mașinii să ruleze cu unitatea termică oprită pe decelerare, recuperând energie kinetică. Aceasta este ulterior stocată într-o baterie aflată sub scaunul pasagerului. Tot acest mic motor poate oferi un plus de 10 CP sub accelerări puternice, pentru câteva secunde.
În practică nu observi intervenția motorului electric aproape niciodată. Decelerările sunt line, iar cutia de viteze se achită de atribuții fără probleme, integrarea motorului electric fiind facută foarte bine, astfel încât șoferului ii poate scăpa acest aspect în folosirea zilnică.
Propulsorul pe benzină livrează liniar resursele și rareori simți nevoia de mai multă putere. Din fericire, în ciuda dimensiunilor generoase, Arkana este totuși o mașină ușoară la 1,336 kilograme, astfel încât cei 140 CP se dovedesc destui in majoritatea situațiilor. Doar la viteze de peste 130 km/h ai putea dori ceva mai mult zvâc de sub capotă, dar aceste situații se vor ivi rar în folosirea de zi cu zi a mașinii.
Pacat ca acest model nu poate pune la dispozitie si o versiune AWD - asa cum fac ceilalti competitori din segment. Are toate celelalte ingrediente ale unei masini de succes: - garda la sol foarte buna - siguranta de 5 stele EURONCAP - portbagaj foarte decent - si ....mai ales - un pret excelent!!!