Consum
Datorită combinației reușite dintre propulsor, tehnologia mild-hybrid, cutia de viteze cu 7 rapoarte și a greutății modeste a mașinii, Arkana reușeste să livreze numere decente și în ceea ce privește consumul.
Conform celor de la Renault, testele WLTP estimează consumul mașinii, în ciclu combinat, la 5.3 l/100 km pentru versiunea cu motor de 1.33 litri turbo. Același tren de rulare montat pe Renault Kadjar ar trebui să ofere un consum mediu între 6.5 și 6.8 litri la suta de kilometri, conform estimărilor companiei franceze. Așadar, Arkana stă chiar bine prin comparație cu fratele său mai mic.
După 100 de kilometri parcurși prin traficul istovitor din București, pe o căldură năucitoare și cu o viteză medie de 20 km/h, instrumentarul de bord arăta o medie de 9 litri/100 km. Valori decente, având în vedere condițiile de test.
În afara orașului, pe o secțiune de 65 km pe DN1, cu o viteză medie de 80 km/h, consumul afișat a fost de 6 l/100 km, pentru ca pe o porțiune similară, dar pe autostradă, la viteza de 130 km/h consumul indicat să urce până la 6.5 litri/100km.
După trei zile și circa 400 de kilometri parcurși cu Renault Arkana (50% în oraș, 50% extra-urban) consumul afișat a fost de 8 l/100 km.
Pacat ca acest model nu poate pune la dispozitie si o versiune AWD - asa cum fac ceilalti competitori din segment. Are toate celelalte ingrediente ale unei masini de succes: - garda la sol foarte buna - siguranta de 5 stele EURONCAP - portbagaj foarte decent - si ....mai ales - un pret excelent!!!