Motor / Transmisie

4.0

Electrificarea este deja la ordinea zilei, iar noul Renault Captur facelift nu face rabat de la acest trend. SUV-ul francez este disponibil alături de o motorizare full-hybrid, cu 145 de cai putere.

Mașina noastră de test, însă, a fost echipată cu un propulsor de 1.3 litri mild-hybrid, care dezvoltă 160 de cai putere și 270 Nm cuplu.

Dacă prima motorizare pe care am menționat-o vine în compania deja cunoscutei transmisii multimodale de la Renault, unitatea mild-hybrid lucrează alături de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj.

Din pachet mai face parte și o baterie, dar de capacitate foarte mică. Asta pentru că sistemul mild-hybrid este acolo să reducă, pe cât posibil, consumul de combustibil și, desigur, emisiile de CO2. Așadar, nu vei parcurge distanțe mari cu motorul termic oprit.

Intervine la frânări, la plecarea de pe loc și atunci când conduci cu o viteză constantă. Așa cum spuneam, pentru o durată de timp foarte scurtă.

În ceea ce privește tot acest ansamblu, îți trebuie puțin timp de acomodare. Motorul de 1.3 litri începe să tragă de la aproximativ 2.300 de rotații pe minut și este destul de fâșneț, mai ales în oraș, acolo unde vitezele nu sunt atât de mari.

La drum lung, când vrei să intri într-o depășire, prima dată remarci o întârziere destul de mare atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât. Sau la kickdown. Este ca și când transmisia primește comanda, dar îi trebuie timp de gândire până să o trimită mai departe.

După ce te obișnuiești cu această întârziere, poți să pregătești mai bine manevra și poți exploata mult mai bine și mai liniar cei 160 de cai putere.

  • ds, vineri, 01.11.2024 13:37

    "câțiva zeci de kilometri" Pe bune? Mă copii, acordul se face cu numeralul, indiferent de genul substantivului care urmează după "zeci". Hai, să vă fie mai ușor: Câte zeci? Câteva. Sau, câți zeci? Câțiva? Așa că faceți bine și corectați. Și mai puneți mâna și verificați textele că vă faceți de pomină cu greșeli de clasa a șaptea.

  • !!!, vineri, 01.11.2024 14:02

    Ai ramas in urma, baiatu' meu. Vezi ca_Captur Facelift are patru stele la testele Euro NCAP, nu cinci. Pune mana si corecteaza rapid, ca-i o greseala semnificativa.

  • Volvo franchise, vineri, 01.11.2024 14:06

    Ante facelift - Vmax 205 km/h Post facelift - Vmax 180 km/h

  • ds, vineri, 01.11.2024 14:50

    Adică bateți câmpii cu cele 5***** pe care le puneți voi! Asta vrea să spună @! - ocupanți adulți 76% - ocupanți copii 80% - pietoni 76% - sisteme de siguranță 69% Chiar vă faceți de râs.

  • ^, vineri, 01.11.2024 15:57

    Ce naibii sa se mai faca de ras? Vorbim despre automarket, site-ul care i-a acordat trei stele Daciei Spring la capitolul Siguranta, in conditiile in care aceasta s-a facut de ras la testele Euro NCAP si nu a obtinut decat una singura (cu un nivel de protectie de 49% pentru ocupantii adulti!!!). "That ship has sailed", dupa cum ar zice un mester.

  • DAN, vineri, 01.11.2024 19:14

    Toate bune si frumoase, dar nu inteleg de ce la un motor pe benzina modern si mai ales cu sistem mild hybrid (care ar trebui sa mai umple eventualul gol de turbo) inca exista o intarziere inexplicabila la acceleratii bruste. Au ajuns cumva cutiile cu convertizor (cele bune evident, precum ZF) sa fie mai rapide in reactii ca cele cu dublu ambreiaj? Ciudat.

  • K62i, vineri, 01.11.2024 19:24

    serios? cum faceti calculul de consum? ceea ce afișează calculatorul? nu prea este real ,consumul rel se face se la plin la plin ,conform km efecruati, calculatorul face media pe ultimii o suta de km!

  • Banditos, vineri, 01.11.2024 20:24

    @K62i..."calculatorul face media pe ultimii o suta de km!" ????

  • StM, vineri, 15.11.2024 21:03

    Ciudata asta cu viteza maxima. Sa intelegem ca asta e cu facelift si cu limitare? Ca alta explicatie nu ar fi. Sau e vorba de o greutate mult mai mare? Sau o altfel de softare a cutiei de viteze? Ceva nu miroase bine...